Sexylubb1 Skrevet 21. februar 2013 Del Skrevet 21. februar 2013 Fortsatt kjekt om de blinker. Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 22. februar 2013 Del Skrevet 22. februar 2013 Det er ikke veldig vanskelig å få en perspn tilbå skjønne at han skal stoppe... Du må gjerne forklare. Lenke til kommentar
Diskutant Skrevet 22. februar 2013 Del Skrevet 22. februar 2013 Skal jeg lære deg å kjøre? Blink noen ganger på ha, kjør forbi og signalider gjerne med håndbevegelser at han skal inn til siden når du er ved siden av han, blink med bremselysene og blink deg inn til siden. Stopp langs veien og gå ut av bilen. hvis han ikke skjønner det da er vedkommende tilbakestående. Lenke til kommentar
nomore Skrevet 22. februar 2013 Del Skrevet 22. februar 2013 Om noen hadde gjort det med meg hadde eg glatt kjørt videre. Det er kun UP og Politiet som har noe med å få meg til å stoppe langs veien. 7 Lenke til kommentar
Diskutant Skrevet 22. februar 2013 Del Skrevet 22. februar 2013 Blir du like sur dersom det er for å informere om at du kjører ulovlig, og kan spare deg for en bot? Lenke til kommentar
Sexylubb1 Skrevet 22. februar 2013 Del Skrevet 22. februar 2013 Blir du like sur dersom det er for å informere om at du kjører ulovlig, og kan spare deg for en bot? Jeg informerer ofte folk om at de har parkert feil, ikke har lys osv. De fleste blir brydd og av og til irriterte. De jeg må ringe for å få dem til å fjerne bilene sine virker å ha en holdning som at jeg burde være takknemlig for at de bare oppholdt meg i 15 minutter mens jeg venta på at de ytterst nødig skulle komme ned. Så nei, folk blir ikke glade om du gjør dem oppmerksomme på ting de gjør feil i trafikken. De blir sure og tidvis aggressive. I beste fall later de som om de setter pris på at du sier fra om et lys som ikke virker (selv om jeg gjerne ser igjen samme bil dagene etter uten at de har fikset ny pære). 2 Lenke til kommentar
Diskutant Skrevet 22. februar 2013 Del Skrevet 22. februar 2013 Hvorfor ringer du ikke bare til NAF og får de tauet bort? Eventuelt ring de og si de har 5 minutter på å få flyttet bilen før NAF tauer de bort? Lenke til kommentar
Sexylubb1 Skrevet 22. februar 2013 Del Skrevet 22. februar 2013 Hadde en veldig typisk opplevelse på vei inn i Fløyen-tunnelen i dag. Var på vei nordover, hadde lagt meg inn i feltet til venstre for å slippe til biler som kommer i påkjøringsfeltet. Aksellererte fint og pyntelig opp mot 80 i bakken ned inn i tunnelen, da en av bilene jeg slapp inn smetter inn foran meg. Det var kun liten klaring mellom meg og bilen i høyre felt som jeg var i ferd med å ta igjen. (Jeg ligger ofte i venstre felt i denne tunnelen. De fleste virker å være redde for å bli tatt i fotoboksen og mange bruker lang tid på å komme opp i 80 noe som selvsagt fører til kø. Og ja, jeg slipper forbi folk som vil kjøre fortere enn meg). Han legger seg så rett foran meg, i 75, noe som er marginalt fortere enn bilen i høyre felt og mindre enn farten min i det han tok en risikopassering og ulovlig passering av meg i høyre feltet. *facepalm* Lenke til kommentar
Sexylubb1 Skrevet 22. februar 2013 Del Skrevet 22. februar 2013 (endret) Hvorfor ringer du ikke bare til NAF og får de tauet bort? Eventuelt ring de og si de har 5 minutter på å få flyttet bilen før NAF tauer de bort? Jeg kan ikke bare ringe NAF. Jeg må ringe Bergen Parkering som så bruker mellom 5 og 20 minutter på å komme, hvorpå de må vente i 10 minutter for å stadfeste at bilen faktisk er parkert og det ikke blir drevet med f.eks. lossing av varer (på parkering forbudt-soner er det lov å stå i kort tid selv om man ikke er ved bilen - i alle fall tolker parkeringsselskapet det slik). Så må de evt. bestemme seg for å få bilen tauet, noe som fort tar en time til, avhengig av om det finnes ledige tauebiler. Jeg fikk tauet en bil på mandag, fordi den sto en plass hvor det i det siste har vært veldig mange feilparkerte biler og jeg hadde sett meg lei. Men når det tar nesten 2 timer og jeg faktisk må være til stedet for at de skal både komme ut og taue den, så gir det ikke meg annet enn overtid i tillegg til en smule skadefryd. Overtid er jo kjekt det, men det er ikke alltid det passer. Det er ofte raskere å bare ringe direkte til eierne og forklare dem hvorfor de ikke kan stå der og at jeg har direktenummer til Bergen Parkering og står på god fot med dem. Det er veldig få jeg ser feilparkere to ganger på mine stoppesteder, så det virker prevantivt for meg og mange av dem virker å forstå at jeg faktisk har spart dem for 750kr. Edit: Det skal sies at Bergen Parkering faktisk ikke liker at jeg ringer direkte til bilførerne. De vil jo helst utføre sin jobb selv, og ikke overlate den til meg. De mener at en bot i tillegg til at de snakker til dem er bedre enn at jeg bare er sur på dem over telefon og i person. Men jeg har sagt som det er at jeg ikke har spesielt mye lyst til å sitte og se på at de gjør jobben sin. Om de hadde kunnet komme uavhengig av at jeg satt på ræva og venta på dem/Viking/NAF/Falken hadde det vært mye enklere for meg. Men det gjør de jo ikke. Det er enkelte steder i sentrum av Bergen hvor det ofte er feilparkerte biler, som de og er klar over, hvor de har rask responstid. Der pleier jeg ringe uansett. Spesielt om sommeren når de bruker sykler. Da kan de jo være i hele Bergen sentrum i løpet av 5 minutter. Endret 22. februar 2013 av Sexylubb1 1 Lenke til kommentar
nomore Skrevet 22. februar 2013 Del Skrevet 22. februar 2013 Blir du like sur dersom det er for å informere om at du kjører ulovlig, og kan spare deg for en bot? Eg blir ikke sur, og eg kjører ikke ulovlig. For alt eg vet kan du ha uønskede hensikter med å stoppe meg. Skulle eg kjøre ulovlig en dag så er det noe eg selv må ta ansvar for. Lenke til kommentar
Quote Skrevet 22. februar 2013 Del Skrevet 22. februar 2013 Skal jeg lære deg å kjøre? Blink noen ganger på ha, kjør forbi og signalider gjerne med håndbevegelser at han skal inn til siden når du er ved siden av han, blink med bremselysene og blink deg inn til siden. Stopp langs veien og gå ut av bilen. hvis han ikke skjønner det da er vedkommende tilbakestående. Og hvis det ikke er mulig å kjøre forbi, og personen reagerer ikke på blink? Lenke til kommentar
Diskutant Skrevet 22. februar 2013 Del Skrevet 22. februar 2013 Og hvis det ikke er mulig å kjøre forbi, og personen reagerer ikke på blink? Nå var det snakk om en lang bein flat vei. Da er det mulig å kjøre forbi. Dessuten, det har ennå ikke skjedd meg gjennom min tid på veien at jeg har kjørt 30 kilometer uten en eneste mulighet til å kjøre forbi. Alle reagerer på gjentatt blinking. 1 Lenke til kommentar
Quote Skrevet 22. februar 2013 Del Skrevet 22. februar 2013 Dessuten, det har ennå ikke skjedd meg gjennom min tid på veien at jeg har kjørt 30 kilometer uten en eneste mulighet til å kjøre forbi. Alle reagerer på gjentatt blinking. Det er imponerende å ha sett hvordan du har kritisert, uten å vite omstendighetene rundt. Og nei, det var ikke mulighet til å kjøre forbi. Dårlige vestlandsveier. Det er tydeligvis ikke alle som reagerer på gjentatt blinking ved å tro at man skal stoppe. 4 Lenke til kommentar
Sheldon C Skrevet 22. februar 2013 Del Skrevet 22. februar 2013 Jeg opplevde en som hadde bremselyset konstant på i kanskje 20-30 kilometer på flat vei. Må ha vært noe gale med bilen, men holdt i hvert fall god avstand til den.. Kan det ha vært en bilist som er i bremseberedskap og kjører med foten konstant på bremsepedalen? Skal ikke mye press før bremselysene tenner. Lenke til kommentar
Quote Skrevet 22. februar 2013 Del Skrevet 22. februar 2013 Vel, i så fall må han ha vært vant med å bruke venstrefoten til å bremse. For bremselysene var på konstant, og han må ha gasset på som vanlig (med høyrefoten altså). Lenke til kommentar
Sexylubb1 Skrevet 22. februar 2013 Del Skrevet 22. februar 2013 Vel, i så fall må han ha vært vant med å bruke venstrefoten til å bremse. For bremselysene var på konstant, og han må ha gasset på som vanlig (med høyrefoten altså). CC Lenke til kommentar
Hansien Skrevet 22. februar 2013 Del Skrevet 22. februar 2013 Må si jeg er imponert over at folk ikke fatter at det lyset som lyser på hver side av bilen min, bak, er ei tralle før de omtrent parkerer fronten sin i skjermen på tralla jeg har kjørt rundt med i hele dag. Gruer meg til siste turen for i dag i mørket. Lenke til kommentar
Sexylubb1 Skrevet 22. februar 2013 Del Skrevet 22. februar 2013 Må si jeg er imponert over at folk ikke fatter at det lyset som lyser på hver side av bilen min, bak, er ei tralle før de omtrent parkerer fronten sin i skjermen på tralla jeg har kjørt rundt med i hele dag. Gruer meg til siste turen for i dag i mørket. Hvilken tralle? Lenke til kommentar
TityBoi Skrevet 22. februar 2013 Del Skrevet 22. februar 2013 1001-1002-1003, you genius. Dust. Hadde jeg ikke fulgt den regelen hadde jeg knust bilen hans. Poenget var at når folk abre bråbremser så blir det dårlig stemning Lenke til kommentar
Hansien Skrevet 22. februar 2013 Del Skrevet 22. februar 2013 Hvilken tralle? Blyss biltralle. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå