TMB Skrevet 20. februar 2013 Del Skrevet 20. februar 2013 http://www.dinside.no/911957/en-bilstabel-som-ikke-fikk-kjore-videre Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 20. februar 2013 Del Skrevet 20. februar 2013 Anser lastebil nr2 og oppover som forsvarlig sikret vis den hadde kjørt, så fremt det ikke overstiger noen vektgrense. Men elsker gapet mellom lastebil nr 2 og kabinen til nr 1. Lenke til kommentar
snillekim Skrevet 20. februar 2013 Del Skrevet 20. februar 2013 Ser ikke det ene dekket litt flatt ut? Kan tyde på overlast Lenke til kommentar
Sexylubb1 Skrevet 20. februar 2013 Del Skrevet 20. februar 2013 (endret) Om drivakselen (det dekket du synes ser flatt ut) har doble hjul, så kan den kjerra laste over 27t, om jeg ikke husker feil. Det er mulig jeg ikke har tatt med noen regler om avstand mellom akslinger e.l. som gjør at den ikke kan ta mer last. Den veier neppe mer enn 12t. Tipper at vekta er ok. Problemet, som artikkelen påpeker, er at det er elendig sikring. Vekttyngdepunktet er nok og litt langt bak, men siden det ikke står i artikkelen at den er for tungt lasta, så... Endret 20. februar 2013 av Sexylubb1 Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 20. februar 2013 Del Skrevet 20. februar 2013 (endret) Poenget er: Bråbremser den, eller krasjer den, så kommer nok nr2 til å skli i vei, for å så knuse førerhytta. Edit: Poeng nr 2..... Vis den svinger for brått, men har nok veigrep, vil det igjen være fare for at nr2 flyr rundt og skaper problemer. Endret 20. februar 2013 av del_diablo Lenke til kommentar
Sexylubb1 Skrevet 21. februar 2013 Del Skrevet 21. februar 2013 Jeg tror nok vi alle tok poenget, ettersom poenget sto rimelig godt forklart i artikkelen. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 21. februar 2013 Del Skrevet 21. februar 2013 Ikke noen stor klage, men man må være ganske uoppmerksom og surrete når man kjører 2,5 km med blinklyset på. 1 Lenke til kommentar
nicho_meg Skrevet 21. februar 2013 Del Skrevet 21. februar 2013 Feil på elektriske anlegget? Skjedde med meg en gang og blinklyset stod på til jeg nappet ut sikringen. Egentlig litt rart at ikke elektronikken slår av blinklyset automatisk etter 10 sek. Har aldri opplevd å måtte blinke sammenhengende så lenge. I det minste slår bilen av blinklysene etter å svinge motsatt vei av den du blinker. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 21. februar 2013 Del Skrevet 21. februar 2013 Neida, han/hun slo av blinklyset etter å ha passert tre rundkjøringer. Det hender mitt blinklys står på vesentlig lengre enn 10 sekunder når jeg venter i lyskryss. Den skru av ved svinging i motsatt retning fungerer stort sett bra, men det finnes unntak der også. Lenke til kommentar
nicho_meg Skrevet 21. februar 2013 Del Skrevet 21. februar 2013 Sant nok. Blinklyset er uansett så lett å bruke at alle som klarer å få bilen i bevegelse burde klare å beherske blinklyset. Lenke til kommentar
Quote Skrevet 21. februar 2013 Del Skrevet 21. februar 2013 Ikke noen stor klage, men man må være ganske uoppmerksom og surrete når man kjører 2,5 km med blinklyset på. Jeg opplevde en som hadde bremselyset konstant på i kanskje 20-30 kilometer på flat vei. Må ha vært noe gale med bilen, men holdt i hvert fall god avstand til den.. Lenke til kommentar
Diskutant Skrevet 21. februar 2013 Del Skrevet 21. februar 2013 Jeg opplevde en som hadde bremselyset konstant på i kanskje 20-30 kilometer på flat vei. Må ha vært noe gale med bilen, men holdt i hvert fall god avstand til den.. Du vet det er lov å si ifra til han også? Lenke til kommentar
Sexylubb1 Skrevet 21. februar 2013 Del Skrevet 21. februar 2013 Har opplevd å kjøre rundt med ryggelys, arbeidslys, varsellys på taket (de kobles inn når jeg rygger) og varsellyd. Elektroniske feil er morsomme greier! Lenke til kommentar
Quote Skrevet 21. februar 2013 Del Skrevet 21. februar 2013 Du vet det er lov å si ifra til han også? Hva annet kan jeg gjøre enn å blinke med lysene, som jeg gjorde? Lenke til kommentar
TityBoi Skrevet 21. februar 2013 Del Skrevet 21. februar 2013 Ett jævla søplehue av en litauer bråbremsa foran meg i dag, greide akkurat å stoppe. Var i 50 sonen, etter at han hadde stoppa begyne han å blinke inn en sidevei. Fy faen flaks at jeg var sliten etter jobben!!! Hater folk som ikke greier å blinke før de bremser/svinger Lenke til kommentar
Diskutant Skrevet 21. februar 2013 Del Skrevet 21. februar 2013 Hva annet kan jeg gjøre enn å blinke med lysene, som jeg gjorde? Stoppe han og si det. Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 21. februar 2013 Del Skrevet 21. februar 2013 Stoppe han og si det. Hvordan skal du gjøre det uten å forsøke å kjøre han av veien? 1 Lenke til kommentar
Diskutant Skrevet 21. februar 2013 Del Skrevet 21. februar 2013 Det er ikke veldig vanskelig å få en perspn tilbå skjønne at han skal stoppe... Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 21. februar 2013 Del Skrevet 21. februar 2013 (endret) Jeg opplevde en som hadde bremselyset konstant på i kanskje 20-30 kilometer på flat vei. Må ha vært noe gale med bilen, men holdt i hvert fall god avstand til den.. Plausible stikkord for dagen: Høy tomgang, automatkasse og svær motor. Endret 21. februar 2013 av perpyro Lenke til kommentar
droidy Skrevet 21. februar 2013 Del Skrevet 21. februar 2013 (endret) Ett jævla søplehue av en litauer bråbremsa foran meg i dag, greide akkurat å stoppe. Var i 50 sonen, etter at han hadde stoppa begyne han å blinke inn en sidevei. Fy faen flaks at jeg var sliten etter jobben!!! Hater folk som ikke greier å blinke før de bremser/svinger 1001-1002-1003, you genius. Endret 21. februar 2013 av droidy 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå