Gå til innhold

Trafikalsk klagemur


Opus

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

riktig saltbruk er det ikke og i Sverige saltes det mindre enn i Norge....

 

Sett de salta i -10 som da ikke gjør noe nytte annet enn å gjøre det glatt. Vis folk lærer seg å kjøre på vinterføre og har gode dekk på bilen så er det ikke noe problem med vinterføre.

Det jeg synes er utrolig er hvordan lastebiler fra sentraleuropa får lov til å kjøre inn i landet med de dekka de har på bilene. Fikk muligheten til å teste sentraleuropeiske piggfrie vs piggfrie nordiske og forskjellen var enorm. Der jeg skled som rakkern med sentraleuropeiske satt jeg som "støpt" med de nordiske.

 

og det du sier stemmer ikke helt: http://www.f-b.no/nyheter/skader-miljoet-bedrer-ikke-sikkerheten-1.7741294

 

les den

Endret av Rolf_X
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Stopp veisaltingen innsisterer på å fordreie fakta, og kan ikke å lese rapporter. Men du står fritt til å peke på vitenskaplige rapporter som viser at det er feil. Og hva er "ikke noe problem", det skjer åpenbart mange ulykker på vinterstid, så hva betyr at vinterføre "Ikke er noe problem"?

 

AtW

Lenke til kommentar

Det at ulykker skjer er at folk ikke tilpasser fart etter forhold og ferdigheter. Mange kunne ha hatt godt av en liten tur på isbaner og åpne plasser for å "leke" seg litt å se hvordan sitt "elskede" kjøretøy oppfører seg.

Og dette er fra en avis med data fra transportøkonomisk instistutt. Skjønner at du har lagt din "elsk" til salt og den dritten der.

Man ser uansett raskt at mange har "glemt" hvordan man skal oppføre seg på vinterføre når mange biler sklir av veiene så fort det kommer litt snø.

 

Skjer ulykker til alle tider av året. Vinterføre er ikke noe problem vis man tilpasser fart etter forhold og ferdigheter som sagt.

Endret av Rolf_X
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Det er så imponerende å lese at folk påstår den dag i dag at det skjer mindre ulykker på grunn av salt. På selve saltede veier så gjør det nok det, men så kommer det og en dag eller situasjon hvor disse som i hovedsak kjører på saltet vei må ut på veier som ikke er saltet, og hva skjer da?

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Det er så imponerende å lese at folk påstår den dag i dag at det skjer mindre ulykker på grunn av salt. På selve saltede veier så gjør det nok det, men så kommer det og en dag eller situasjon hvor disse som i hovedsak kjører på saltet vei må ut på veier som ikke er saltet, og hva skjer da?

Da får de lære seg å kjøre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dårlig føre her i området i dag. Mye snø, og plussgrader - brøytebilene klarte ikke å få unna alt. På grunn av dette så var det ikke trygt å kjøre over 50-60 km/t på de dårlige veiene her. Uansett så kjørte jeg i en kolonne med 7-8 biler. Da skulle en person kjøre forbi alle sammen, og han kjørte forbi meg rett før en bakketopp. Slike folk som setter andre sine liv i fare, irriterer meg grenseløst. Da jeg kom frem, så stod den samme bilen på en bensinstasjon. Viktig å rekke det med å fylle bensin..

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Skal rett frem i en rundkjøring. En fyr fra innkjørselen til høyre for meg bestemmer seg for å kjøre (snike), noe som er helt ok. Det er uansett mye fletting på gang i rundkjøringa ved Lagunen i rushtida. Men plutselig ombestemmer han seg og bråbremser etter å ha kjørt ut i kjørebanen slik at han sperrer feltet jeg kjører i. WTF?!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...