Diskutant Skrevet 10. februar 2013 Del Skrevet 10. februar 2013 Men så er det heller ingenting som tilsier at du har mer rett på å benytte venstrefeltet til forbikjøring enn de som eventuelt kjører saktere enn deg men likevel fortere enn trafikken i høyrefeltet... Ingen grunn til å kverulere. Jeg er 100% sikker på at du irriterer deg like mye over trailere som bruker søtten og et halvt minutt på å kjøre forbi. 1 Lenke til kommentar
Sexylubb1 Skrevet 10. februar 2013 Del Skrevet 10. februar 2013 Trailere har en unnskyldning. De har jo fartssperre. Privatbiler har ikke det og burde lette på ræva! Lenke til kommentar
Gjest Slettet-QjT4b9 Skrevet 10. februar 2013 Del Skrevet 10. februar 2013 Det er fortsatt noe som heter fartsgrense. Det er ikke lov å kjøre over fartsgrensa selv ved forbikjøring. Lenke til kommentar
Sexylubb1 Skrevet 10. februar 2013 Del Skrevet 10. februar 2013 Da skjønner jeg ikke hvorfor folk i denne tråden klager over lastebiler som mest sannsynlig ligger i 90 på en 80-vei! 3 Lenke til kommentar
Diskutant Skrevet 10. februar 2013 Del Skrevet 10. februar 2013 (endret) Da skjønner jeg ikke hvorfor folk i denne tråden klager over lastebiler som mest sannsynlig ligger i 90 på en 80-vei! Problemet for meg er ikke på motorveien i Bergen der grensa er 80, men på motorveien i Stavanger der en trailer kjører i 70 og en annen kjører forbi i 80, eller liten trailer som kjører forbi stor trailer i oppoverbakken fra rundkjøringa i Trengereid mot Voss via Hardangerveien. Endret 10. februar 2013 av Diskutant 1 Lenke til kommentar
TityBoi Skrevet 10. februar 2013 Del Skrevet 10. februar 2013 Anbefaler deg å lese denne: http://nrk.no/nyhete...dane/1.10901936 Ble stoppet på grensen, men fikk kjøre videre. Ble stoppet i Lærdal med defekt på bremsene, ABS på tilhenger var defekt, og sommerdekk på tilhenger og styrende hjul. Hvorfor ble ikke dette stoppet på grensen? Tollen driter i det. Jeg mente vi må ha noen der som har dette som oppgave. De har allerede hendene fulle med å sjekke lasten og papirene 1 Lenke til kommentar
Rolf_X Skrevet 12. februar 2013 Del Skrevet 12. februar 2013 Som jeg hater all denne saldritten. Kjøre på E6/E18 nå er jo ett mildt sagt h*** med tanke på sikt. Deilig å komme ned til Hønefoss området hvor veiene ikke er salta og slipper å bruke flere liter med spylerveske. Lenke til kommentar
Hansien Skrevet 12. februar 2013 Del Skrevet 12. februar 2013 E16 forbi hønefoss er jo salta. Saltet hele veien til Valdresporten. Lenke til kommentar
TityBoi Skrevet 12. februar 2013 Del Skrevet 12. februar 2013 Må salte for at Stalinberg sine medarbeidere skal komme seg fram Lenke til kommentar
snillekim Skrevet 12. februar 2013 Del Skrevet 12. februar 2013 Så du mener at det blir mindre salting med ny regjering? Enkelte billister i dag får panikk om de ser snø eller is på veiene. 1 Lenke til kommentar
Hansien Skrevet 12. februar 2013 Del Skrevet 12. februar 2013 Regjeringen er ikke hovedgrunnen til at veiene saltes i hjel. Det er det herr og fru Normann som er. Lenke til kommentar
Quote Skrevet 12. februar 2013 Del Skrevet 12. februar 2013 Må salte for at Stalinberg sine medarbeidere skal komme seg fram Oi, så originalt å tulle med at Stoltenberg er kommunist. Du manglet bare å nevne at Norge er den siste sovjetstat. Hadde du nevnt Gahr Støre i samme sleng, så hadde du fått en pluss av meg! 2 Lenke til kommentar
Rolf_X Skrevet 12. februar 2013 Del Skrevet 12. februar 2013 E16 forbi hønefoss er jo salta. Saltet hele veien til Valdresporten. Var ikke salta en periode i vinter. Men noen "sutrepaver" som skrek og ilte seg fordi det ikke var salta på E16. Så da ble til at det skulle saltes. Makan til dritt. Man får heller lære seg å kjøre bil på ordentlig vinterføre. Har selv i dag kjørt over 50mil. Mye av det på vinterveier, men noe på salta veier og det er noe skit. Lenke til kommentar
TityBoi Skrevet 12. februar 2013 Del Skrevet 12. februar 2013 Eneste høydepunktet med å begynne på jobben midt på natta er at de er verken brøyta eller salta så jeg kan kjøre vanlig. Hjem igjen derimot KAOS! Stakkars ola dunk kan ikke kjøre en ny 4x4 på 20cm snø uten å skli over hele veibanen Lenke til kommentar
Sexylubb1 Skrevet 13. februar 2013 Del Skrevet 13. februar 2013 http://www.ba.no/nyheter/article6496293.ece Lenke til kommentar
gulpetter Skrevet 13. februar 2013 Del Skrevet 13. februar 2013 Dei burde krevd erstatning for tapt forteneste av alle som feilparkerte der. Lenke til kommentar
Rolf_X Skrevet 13. februar 2013 Del Skrevet 13. februar 2013 Eneste høydepunktet med å begynne på jobben midt på natta er at de er verken brøyta eller salta så jeg kan kjøre vanlig. Hjem igjen derimot KAOS! Stakkars ola dunk kan ikke kjøre en ny 4x4 på 20cm snø uten å skli over hele veibanen Ja, er mildt sagt imponerende. Jeg har selv lånt en nyere 4x4 suv. Kjørt den på 20cm og mer uten problemer her. Mange som ikke skjønner at slike biler har høyere tyngdepunkt og må kjøres på en annen måte enn det enn stasjonsvogn gjøres. Kjørte i går på en salta veg hvor personen lå i 60 i 80 sona. Hadde en gps på i bilen da jeg kjørte ett sted hvor det er flere fotobokser, gjennomsnittsmålinger og det som var. Men 20 under fartsgrensa er jo litt unødvendig uansett. 1 Lenke til kommentar
TityBoi Skrevet 13. februar 2013 Del Skrevet 13. februar 2013 Ja noen ganger lurer jeg på hvordan man tørr å sette seg inn i en bil på slikt føre uten å vite hvordan bilen reagerer. Har vertfall selv alltid satt meg litt inn i slikt Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 13. februar 2013 Del Skrevet 13. februar 2013 Salt er ett virkemiddel som har relativt godt underbygde positive egenskaper for trafikksikkerheten, ganske store også. Selv om det alltid er en viss faglig uenighet. AtW Lenke til kommentar
Rolf_X Skrevet 13. februar 2013 Del Skrevet 13. februar 2013 Har kjørt en del biler selv, Suv og pickups, småbiler og stasjonsvogner. Gjør alltid en test av kjøretøyet å ser hvordan det reagerer. Så ikke farlig hvis man kan håndtere det. Men kaller SUV badekar på hjul. Kan man ikke håndtere det fortsetter det rett frem og inn i første og beste tingen. Derfor mange luringer ligger i grøfta med de når de kommer på vinterveier. Peiser på i bånn gass og tenker at jeg har firehjulstrekk så jeg kommer frem. Men det igjen betyr at når man først setter seg fast så setter man seg ofte bedre fast. Kjørte i snøføre i går kveld med fin snø på asfalten og 4 år gamle piggfrie på en SUV. Ikke liker jeg dekka, men selv om bilen "logra" litt i noen svinger og litt finjustering av fart så holdt jeg meg på veien. Eieren skal bytte dekka til våren. Fatta poenget selv som jeg har sagt at de dekka er søppel egentlig. Fungerer, men er ikke noe særlig tess lenger. Salt er ikke bare positivt. Blir ofte en saltsuppe som påvirker bremsesystemer på bilen. Og det gjør at man ikke så lett ser hvor det er glatt før man treffer på det. Med vinterveier kjører folk penere og ikke "grisekjører" fullt så mye. 3 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå