Gå til innhold

Trafikalsk klagemur


Opus

Anbefalte innlegg

Men så er det heller ingenting som tilsier at du har mer rett på å benytte venstrefeltet til forbikjøring enn de som eventuelt kjører saktere enn deg men likevel fortere enn trafikken i høyrefeltet...

 

Ingen grunn til å kverulere. Jeg er 100% sikker på at du irriterer deg like mye over trailere som bruker søtten og et halvt minutt på å kjøre forbi.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da skjønner jeg ikke hvorfor folk i denne tråden klager over lastebiler som mest sannsynlig ligger i 90 på en 80-vei!

 

Problemet for meg er ikke på motorveien i Bergen der grensa er 80, men på motorveien i Stavanger der en trailer kjører i 70 og en annen kjører forbi i 80, eller liten trailer som kjører forbi stor trailer i oppoverbakken fra rundkjøringa i Trengereid mot Voss via Hardangerveien.

Endret av Diskutant
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Anbefaler deg å lese denne:

http://nrk.no/nyhete...dane/1.10901936

 

Ble stoppet på grensen, men fikk kjøre videre. Ble stoppet i Lærdal med defekt på bremsene, ABS på tilhenger var defekt, og sommerdekk på tilhenger og styrende hjul. Hvorfor ble ikke dette stoppet på grensen?

 

Tollen driter i det. Jeg mente vi må ha noen der som har dette som oppgave. De har allerede hendene fulle med å sjekke lasten og papirene

  • Liker 1
Lenke til kommentar

E16 forbi hønefoss er jo salta. Saltet hele veien til Valdresporten.

 

Var ikke salta en periode i vinter. Men noen "sutrepaver" som skrek og ilte seg fordi det ikke var salta på E16. Så da ble til at det skulle saltes. Makan til dritt. Man får heller lære seg å kjøre bil på ordentlig vinterføre. Har selv i dag kjørt over 50mil. Mye av det på vinterveier, men noe på salta veier og det er noe skit.

Lenke til kommentar

Eneste høydepunktet med å begynne på jobben midt på natta er at de er verken brøyta eller salta så jeg kan kjøre vanlig. Hjem igjen derimot KAOS! Stakkars ola dunk kan ikke kjøre en ny 4x4 på 20cm snø uten å skli over hele veibanen

 

Ja, er mildt sagt imponerende. Jeg har selv lånt en nyere 4x4 suv. Kjørt den på 20cm og mer uten problemer her. Mange som ikke skjønner at slike biler har høyere tyngdepunkt og må kjøres på en annen måte enn det enn stasjonsvogn gjøres. Kjørte i går på en salta veg hvor personen lå i 60 i 80 sona. Hadde en gps på i bilen da jeg kjørte ett sted hvor det er flere fotobokser, gjennomsnittsmålinger og det som var. Men 20 under fartsgrensa er jo litt unødvendig uansett.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har kjørt en del biler selv, Suv og pickups, småbiler og stasjonsvogner. Gjør alltid en test av kjøretøyet å ser hvordan det reagerer. Så ikke farlig hvis man kan håndtere det. Men kaller SUV badekar på hjul. Kan man ikke håndtere det fortsetter det rett frem og inn i første og beste tingen. Derfor mange luringer ligger i grøfta med de når de kommer på vinterveier. Peiser på i bånn gass og tenker at jeg har firehjulstrekk så jeg kommer frem. Men det igjen betyr at når man først setter seg fast så setter man seg ofte bedre fast. Kjørte i snøføre i går kveld med fin snø på asfalten og 4 år gamle piggfrie på en SUV. Ikke liker jeg dekka, men selv om bilen "logra" litt i noen svinger og litt finjustering av fart så holdt jeg meg på veien. Eieren skal bytte dekka til våren. Fatta poenget selv som jeg har sagt at de dekka er søppel egentlig. Fungerer, men er ikke noe særlig tess lenger.

 

Salt er ikke bare positivt. Blir ofte en saltsuppe som påvirker bremsesystemer på bilen. Og det gjør at man ikke så lett ser hvor det er glatt før man treffer på det. Med vinterveier kjører folk penere og ikke "grisekjører" fullt så mye.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...