Gå til innhold

Trafikalsk klagemur

Opus

Anbefalte innlegg

Enig i at misunnelse ikke er hovedårsaken. For hvem vil vel kjøre samme bil og bli sett på som en egoist og drittsekk? Ikke har de råd til et handsfree-sett heller til noen hundre kroner. Da er du rett og slett ikke smart!

Ja, har nok litt med hvor man er sosialt også, noen synes det er kult å buse rundt med en Hvit Douchebag BMW-suv med feite rims, jeg ville følt lite bekvem med signalene det sender om jeg kjørte ett slikt kjøretøy.

AtW

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nevnt det før, men det å ligge i venstrefelt inni Knappetunnel er noe av det mest irriterende jeg ser.

Det verste er når de faktis kooper i venstrefelt for å så faktis bytte over til høyre når de er på vei UT av tunnelen, retning Fyllingsdalen.

Jeg har ikke noe imot at folk drømmer seg vekk når de kjører. Men ikke la andre bli påvirket pga av det.

At jeg ikke har begynt å få et magesår av alle tingene som irriterer meg er helt utrolig.

Lenke til kommentar

Det er plass til to biler, siden det noen meter etter rundkjøringa starter et kollektivfelt. Men det er ikke streket opp rett etter rundkjøringa. Så offisielt er det vel da bare en?

Jeg har forresten aldri opplevd at noen kutter plass på den måten, men jeg har opplevd at folk som skal ta en høyresving der legger seg ved siden av meg når jeg kjører ut av rundkjøringen etter å ha kommet fra Knappetunellen. Etter at de ser at jeg har lagt meg i det venstre feltet og det er plass til dem. Synes det er helt greit, det er ikke alltid enkelt å komme ut derfra i rushtrafikken.

Lenke til kommentar

Det er skiltet fra der rød og blå kommer fra, at høyre (ytterste) fil er for de som skal rett fram. Da er det én fil ut vil jeg tro.

Skjønner fortsatt ikke at slik skilting er lov når det ikke blir opplyst om det fra de andre innkjørslene. Nå viser jo disse pilene det som er normen i rundkjøringer, men det er mer prinsippet.

Lenke til kommentar

Hva er galt med dette? Det er jo helt vanlig å kjøre på denne måten i rundkjøringene ved Lagunen og ved Kanalveien. (Jeg kjører ikke slik som på bildet heller, jeg lurer bare på hvorfor du ikke synes det er greit å gjøre det?)

I denne rundkjøringen her er det merket både med skilt og vegmerking hvordan man skal plassere seg før man kjører inn i rundkjøringen. De som i retning Hjellestad eller Lagunen skal ligge i høyrefelt inn i rundkjøringen og de som skal i retning Søreide skal ligge i venstre felt.

https://maps.google.com/?ll=60.28886,5.262609&spn=0.004589,0.013937&t=m&z=17&layer=c&cbll=60.28886,5.262609&panoid=ntr0xno5b6CThFrxKQL4eQ&cbp=12,103.64,,1,-1.87

Lenke til kommentar

Hva er galt med dette? Det er jo helt vanlig å kjøre på denne måten i rundkjøringene ved Lagunen og ved Kanalveien. (Jeg kjører ikke slik som på bildet heller, jeg lurer bare på hvorfor du ikke synes det er greit å gjøre det?)

Tenk deg at du kommer ifra Kokstad/Flyplassen.

Du skal til Lagunen eller Hjellestad og holder da høyrefelt før og når du har kommet inn i rundkjøringen, og ofte så pleier høyrefelt å bli veldig lang til tider.

Så kommer det en fyr og raser nedover i venstrefelte forbi ALLE de andre bilene som kjører "riktig", kjører inn i rundkjøringen og holder først venstre og så hopper du over til høyre og ut av rundkjøringen -> Lagunen/Sandsli.

Ikke si at du ikke hadde blitt litt irritert over et slikt tilfelle?

Og som du selv vet så er det jo skiltet klart og tydelig hvilke felt man skal ligge i ut ifra hvor man skal.

Hvor mange filer er det ut av rundkjøringen der gul og blå kjører?

To felts rundkjøringen

Det er skiltet fra der rød og blå kommer fra, at høyre (ytterste) fil er for de som skal rett fram. Da er det én fil ut vil jeg tro.

Det er én fil ut, og som sagt så starter det et kollektivfelt noen par meter etter rundkjøringen. (Lagunen/Sandsli).

Er som sagt skiltet med skilt og merker i veien.

Lenke til kommentar

Og som du selv vet så er det jo skiltet klart og tydelig hvilke felt man skal ligge i ut ifra hvor man skal.

Jeg vet det nå. Det skjer neppe mer enn en gang i året at jeg kommer inn i den rundkjøringen fra den retningen, så jeg visste det ikke før noen nevnte det i tråden.

Som jeg sa hadde jeg ikke kjørt slik her selv, fordi det ikke er normen at folk gjør det. Så jeg er egentlig enig med deg, jeg ville bare vite hva som var forskjellen på rundkjøringene, noe jeg nå vet.

Lenke til kommentar

Var en fyr som brøt vikeplikten rett før jeg var hjemme i dag. Jeg skulle inn til venstre, og han sto og venta i det krysset. Holdt på å kjøre rett på meg fordi han fant ut, etter at jeg har starta å kjøre forbi ham for å kunne svinge rundt ham, at han skulle ut i veien foran meg.

Jeg går ut i fra at han ville at jeg skulle kjøre inn på hans høyre side, slik at han sparte 3 sekunder på å komme ut i veien (det var ingen biler bak meg) og slik at jeg kunne ta en slak sving i stedet for å ta en 90-grader rundt ham, men ærlig talt. Når man gjør noe slik må man da opprette øyekontakt eller noe lignende. Og det er jeg som ikke har vikeplikt som eventuelt skal innlede det. Og han gjør det etter jeg har starta å kjøre frem for å ta svingen min rundt ham? BAH!

Lenke til kommentar

Merkelig hvor store skylapper enkelte har for hva som foregår rundt dem - og hvordan man handler deretter.

Fikk en varebil bak meg i dag på vei opp en undersjøisk tunnel. Eg låg i 80km/t på nåla og bak meg fikk eg en varebil som ikke kjente konseptet med 1-2-3 regelen. Først da eg trodde han hadde hektet seg på hengerfestet mitt så la han seg ut til venstre for å kjøre forbi - i kanskje 82-83km/t. Det gikk med andre ord JÆ*** sakte. Etter noen smertelige minutter hvor eg til slutt måtte redusere min hastighet for å få han forbi så legger han seg inn AKKURAT slik at han unngår å treffe meg i fronten. Vi snakker om en meters avstand MAKS. Og ikke EN eneste gang brukte amøben blinklys. Og gjett hva? Etter at han la seg inn fremfor meg så reduserte han farten sin til UNDER det eg hadde før han kjørte forbi meg. IDIOT!

I tillegg såg eg og en eg-ser-blålys-og-får-panikk-sjåfør i dag. Med en gang vi såg blålysene i motsatt kjørefelt så satte vedkommende ned farten og blinket seg ut på veiskulderen. Flott det. Men gjett hva? DET ER MIDTSKILLE MELLOM VEIBANENE! Gud bedre meg...

Håper dagen blir minst like god videre :)

• Liker 3
Lenke til kommentar

Refser bilister for livsfarlig kjøring

"Brøytemannskaper fortviler etter flere livsfarlige situasjoner på E18 under det store snøfallet søndag."

Jeg kjørte rett bak noen som lå bak måkebilene igjen, og det var flere som tutet og blinket med lysene mot måkebilene for at de skulle flytte seg, selv om det var umulig å kjøre foran pga for mye snø... Jeg dauer litt inni meg.

• Liker 6
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...