Gå til innhold

Trafikalsk klagemur


Opus

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kjørte forbi en fyr på motorveien i Bergen i dag. Han lå vel i ca 70. Når jeg la meg inn i høyre felt igjen la han seg rett ut i venstre og dro seg opp i 75...? (Det er 80 på stedet, han tok meg ikke igjen...).

 

Rett før var det ei dame i en BMW som tok meg igjen når jeg lå i venstre felt for å gjøre det lettere for et par biler å komme inn fra et påkjøringsfelt. Jeg la meg pent og pyntelig inn i høyre felt for å la henne kjøre på, hvorpå hun raser forbi meg, blinker seg inn foran meg og legger seg bakerst i en lang rad med biler som kjører i 75. Jeg lå i 80 i det hun tok meg igjen, og la meg selvsagt rett ut igjen, ettersom jeg var i ferd med å ta igjen den køen hun la seg sist i når hun foretok utkjøringen...

 

Weird people are weird!

Lenke til kommentar

Her høres det ut som at du insinuerer at han hadde høy fart. Hva får deg til å tro det, i så fall? Han skriver bare at han måtte bremse fordi en motkommende bil vrenger mot han. Det kan ha like mye med Golfen sin kjøring å gjøre.

Etter over to års bilkøyring IRL har det utvikla seg ein skepsis for at ein bmw er like uskuldig som til dømes ein Honda. Og ja, eg tek utgangspunkt i at Konformisten køyrer bmw grunna avataren hans.
Lenke til kommentar

Etter over to års bilkøyring IRL har det utvikla seg ein skepsis for at ein bmw er like uskuldig som til dømes ein Honda. Og ja, eg tek utgangspunkt i at Konformisten køyrer bmw grunna avataren hans.

 

Jeg har hatt BMW. Jeg kjørte fint.

Min fetter har hatt en ussel liten Toyota. Han kjørte som et svin i sin tid.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Gjest member-7189

Biltype/merke har ingeting å si. Idioter kjører alt

Du har rett i at det er idioter i alle merker, men merke betyr mye. Det er flere egoister som kjører "sprek" bmw en de som kjøret Yaris.

Lenke til kommentar

Etter over to års bilkøyring IRL har det utvikla seg ein skepsis for at ein bmw er like uskuldig som til dømes ein Honda. Og ja, eg tek utgangspunkt i at Konformisten køyrer bmw grunna avataren hans.

Etter snart 6 år veien vil jeg si at jeg har til gode å oppleve at enkelte bilmerker utpeker seg så mye som noen påstår. Misunnelse og hat ovenfor enkelte merker er en gjenganger for slike påstander. Ei heller ser jeg grunnlag for å peke fingeren i mot de som kjører et merke fordi jeg har sett noen andre kjører fort med dette.

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Etter snart 6 år veien vil jeg si at jeg har til gode å oppleve at enkelte bilmerker utpeker seg så mye som noen påstår. Misunnelse og hat ovenfor enkelte merker er en gjenganger for slike påstander. Ei heller ser jeg grunnlag for å peke fingeren i mot de som kjører et merke fordi jeg har sett noen andre kjører fort med dette.

 

Prøv å gjøre notater, prøvde det en liten periode for moro. Enkelte merker stakk seg ut.

 

AtW

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

Prøv å gjøre notater, prøvde det en liten periode for moro. Enkelte merker stakk seg ut.

 

AtW

Tok du og notater av hvor mange prosent dette var i forhold til antall du møtte av den biltypen?

Det sier seg selv at man vil oftere oppleve dårlige sjåfører i et merke som bmw i motsetning til et merke som kia. Rett og slett fordi flere har bmw.

Endret av Hansien
Lenke til kommentar

Tok du og notater av hvor mange prosent dette var i forhold til antall du møtte av den biltypen?

Det sier seg selv at man vil oftere oppleve dårlige sjåfører i et merke som bmw i motsetning til et merke som kia. Rett og slett fordi flere har bmw.

 

Nei, kun sammenliknet med snitt-salgstall for hele landet.

 

AtW

Lenke til kommentar

Og du mener det at det er en rettferdig statistikk?

 

Gjorde det vel mere for moro enn rettferdighet, men det gir nå en pekepinn, trondheim er neppe så mye forskjellig salgstallmessig enn landet som helhet, men det er jo selvfølgelig ett tidsmessig og geografisk begrenset utvalg. Det er ihvertfall mer rettferdig enn "jeg har tilgode å se noen merker peke seg ut"

 

AtW

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Misunnelse er absolutt en sterk faktor. Han kjører bil til 1mill da kjører han som en gris. Spesielt hvis en i en Yaris knekker inn foran deg så tenker du ikke like mye over det som hvis en Z4 cab gjør det. Da tenker mange misunnelige folk " for en tulling" automatisk. Ofte folk som kjører fattig søppel som kommer med slike påstander i diskusjoner, eller folk som jobber i kassa på kiwi i en alder av 40+ og likn. Ofte samme personer som ser en gul lambo så sier de at de ville hatt den i oransje hvis de skulle hatt sånn bil. Dette er bare mine erfaringer

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Biltype/merke har ingeting å si. Idioter kjører alt

Erfaringsmessig legger jeg merke til at BMW-eier oftere grisekjører enn f.eks Toyota-eiere. Jeg har riktignok ingen loggbok å vise til, men AtW sine loggførte erfaringer fra Trondheim stemmer godt over ens med mine ikke-loggførte erfaringer fra Tromsø-trafikken.

 

Misunnelse er absolutt en sterk faktor. Han kjører bil til 1mill da kjører han som en gris.

Jeg tror ikke misunnelse er noen stor faktor her. Det har nok mer å gjøre med hvilke typer som velger BMW og hvilke som velger Toyota. Hvis forhandlerne hadde ført statistikker over mennesketyper vil jeg tippe at single barnløse menn i 20-30 årsalderen med 2+ fartsovertredelser bak seg er mye høyere representert på BWM sine salgsstatistikker enn Toyota sine. Og omvendt for kvinner og familier som prioriterer iso-fix og plass til barnevogn fremfor eksosrørforlengere og "sinte" frontlykter.

 

På samme måte kan man nok finne store statistiske forskjeller på de som kjøper stålfelger vs lavprofil Al, piggfrie vs piggdekk eller MDG-velgere vs Frp-velgere.

 

Folk er forskjellige, bilmerker er forskjellige, sikter seg inn mot ulike kundegrupper og treffer nok også ulike kundegrupper, med statistisk ulik kjøreadferd.

Endret av Simen1
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...