Gå til innhold

Trafikalsk klagemur


Opus

Anbefalte innlegg

hehe konfronterte en som ikke overholdt vikeplikten i sommer. Det var midt på lyse dagen. Han inrømmet å ikke ha overholdt vikeplikten, men mente det ikke var noe å bli så sur for. I fare for å ty til vold valgte jeg å si at neste gang er det ikke sikkert du vil være i standt til å kjøre annet enn rullestol etterpå, før jeg kjørte videre

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hehe konfronterte en som ikke overholdt vikeplikten i sommer. Det var midt på lyse dagen. Han inrømmet å ikke ha overholdt vikeplikten, men mente det ikke var noe å bli så sur for. I fare for å ty til vold valgte jeg å si at neste gang er det ikke sikkert du vil være i standt til å kjøre annet enn rullestol etterpå, før jeg kjørte videre

Haha..Jeg kjenner jeg må le. Jeg hadde ledd, tror jeg. Makan til fjasete oppførsel, din trollemikkel. Håper noen ler av deg om du virkelig sier noe sånt til dem en gang.

Endret av jonlem
  • Liker 9
Lenke til kommentar

Det finnes mange typer lysfeil. En "uskyldig" feil er f.eks at man er en enøyd banditt. En annen type feil er at man kjører rundt med feiljusterte nærlys som er så feiljustert at de blender like mye som langlys. Og disse lysene kjører mange med dag etter dag, uke etter uke uten å få dem justert.

 

Hadde en slik fyr i ræva i en halvtime for et par uker siden. Øde landevei. Massevis av forbikjøringsmuligheter. Men fyren ligger med lysa i bakvinduet mitt noen få meter bak meg.

Lenke til kommentar

Haha..Jeg kjenner jeg må le. Jeg hadde ledd, tror jeg. Makan til fjasete oppførsel, din trollemikkel. Håper noen ler av deg om du virkelig sier noe sånt til dem en gang.

 

Han kan gjerne stoppe meg og være badboy ovenfor meg så skal vi se hvor langt han kommer før jeg bryter ut i latterkrampe!

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Da er man tilbake på jobb. Ble ønsket velkommen hjem av f.eks. en fyr som gasset på, kjørte forbi meg og inn foran meg noen få meter før en rundkjøring som førte til at jeg måtte bråbremse. Og en fyr som i stedet for å overholde vikeplikten i en smal gate med parkerte biler på ene sida kjørte forbi de tre andre av oss som venta på bilene som hadde fri bane, noe som førte til at bilene i motsatt kjøreretning måtte stoppe og vente for å slippe ham forbi. Lalala.

Lenke til kommentar

Haha..Jeg kjenner jeg må le. Jeg hadde ledd, tror jeg. Makan til fjasete oppførsel, din trollemikkel. Håper noen ler av deg om du virkelig sier noe sånt til dem en gang.

 

Hva faen? Ler du av lovbrudd? Hvis du treffer førersiden på en bil i 60 så kan det godt hende han må leve i rullestol.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hvordan skal denne setningen tolkes?

I fare for å ty til vold valgte jeg å si at neste gang er det ikke sikkert du vil være i standt til å kjøre annet enn rullestol etterpå, før jeg kjørte videre

 

Slik:

Hvis du fortsetter å ikke overholde vikeplikten din, kan det være at det er noen som kjører etter forkjørsrett-prinsippet, og krasjer med deg slik at du blir invalid som følge av skaden.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg var drit sur og ville slå han ned. Men valgte heller å, på en litt krass måte, si at neste gang var det ikke sikkert jeg så at han bare kjørte. Jeg blir veldig fort sinna men gjør sjelden noe :)

Du mener han hadde flaks, ikke at du ville gi ham invalidiserende juling fordi han ba deg roe deg - som vel var det jeg lo av. Under tvil, men greit, du skal få for den. Jeg kan ha misforstått ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har snakka til et par sjåfører noen ganger. Ene gangen var det en Taxi-sjåfør som snek seg forbi ca 10 biler som sto i kø i Zander Kaaes gate ved stasjonen nede i sentrum. Det var to køer, en som skulle til venstre i Strømgaten og en som skulle til høyre. Det er en ganske bred gate og de som skal til høyre/mot vest har mye oftere mulighet til å kjøre enn de som skal til venstre grunnet køen som kommer fra Kong Oscars gate. Så da danner det seg naturlig kø i to kjørebaner der om det ikke er parkerte biler før krysset.

 

Jeg kjørte min ganske store lastebil, og det var en fyr som kom fra Kong Oscars gate som hadde stoppet opp og gitt tegn til at jeg kunne kjøre inn i køen før ham. Kjempehyggelig! Problemet var bare at det er to(!) røde lys på med ca 20 meters mellomrom på stedet og derfor går trafikken sakte. Jeg måtte vente en stund før jeg kunne utnytte luken jeg fikk servert av den hyggelige medtrafikanten, ettersom køen sto helt stille på grunn av de lysene. Da så altså en Taxi-sjåfør sitt snitt til å kjøre forbi to doble rader med kø og kjøre inn i luka beregnet på meg.

 

Køen sto jo, så jeg gikk bort og banket på vinduet. Han åpna, og jeg spurte hva faen han holdt på med. Han svarte "Jai ha dårlig tid!" og pekte på passasjeren i baksetet som gjorde sitt beste for å se en helt annen vei enn i min retning. Så ruller han opp vinduet og låser døra.

 

Har sjelden vært så sint noen gang. Hadde det ikke vært for de ca 100 vitnene hadde jeg henta kubeinet i verktøykassa og tatt speilet hans. Fikk i det minste mange sympatiske blikk og nikk fra de andre bilene. Mager trøst.

Endret av Sexylubb1
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Då eg skulle heim for jula kom eg bak på ei kolonne med bilar som låg greitt over fartsgrensa. 6 km sør for Oppedal. Bak kom eit bilmerke på tre bokstavar som ville forbi. Fann ei strekkje, og pressa seg forbi. Men aldri forbi resten av bilane i kolonnen. Som reaksjon på dette blinka eg med ljoshorna. Då oss stoppa på ferjekaia, kom sjåføren av bilen ut og ville fortelja meg kvifor han køyrde forbi. Det var grunna bakljosa mine, der det på høgre sida er defekt. Og dette var til plage for han dei seks kilometrane fram til Oppedal. Eller heile resten av turen, som han tosken trudde. Han rekna nok med at varebilen min, ein vanleg stor Boxer, kom til å bli dirigert nedi kjellaren på ferja saman med han. Og som eg rekna med, så vart eg dirigert opp til hovuddekket, saman med resten av storbilane. Og med dette køyre ut frå ferja lenge føre dei i kjellaren fekk sleppe ut.

 

Så da er dagens moral: Går det så omlag etter eller over fartsgrensa: Ikkje bli såpass arrogant at du tek det bryet med å køyre forbi når det berre er nokre kilometer att til ferjekaia. Då skal det ikkje stort til før ein hamnar bakanfor att.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...