Gå til innhold

Trafikalsk klagemur

Opus

Anbefalte innlegg

Glatt idag..

Anyways, folk som legger seg i venstrefelt før rundkjøring SKAL FAEN MEG KJØRE TIL VENSTRE, IKKE FUCKING SNIKE FORBI MEG SOM LIGGER I HØYREFELT OG SKAL TIL HØYRE, MIDT I FUCKINGS RUSHEN FUCK DEG, FUCKFUCKFUCK.

Da var det ute av kroppen min, deilig.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det verste er faktisk folk som ligger 10 og 20 km under fartgrensa, det er mer farlig og irriterende en de som ligger 20 over!

Mer irriterende, men neppe farligere med mindre de som kjører bak ikke klarer å kontrollere seg.

Har forresten en hendelse som kan relatere til det å ligge 20 under. Kjørte i Bergen i kveld, og det har vært veldig glatt her. Biler av veien, køer i grisegrendte strøk osv. Kjørte bak en liten el-bil som lå i 50-60 i en 60-sone helt til den kom frem til Løvstakk-tunnelen. Her var det på infotavlen utenfor ingangen slått opp en advarsel om at det var glatt føre i Bergen, noe som førte til at EL-bilen kjørte i 40 gjennom en tunnel hvor det var bart føre og 5 varmegrader. Logikk hvor? Det var forøvrig bra salta både på veien før og etter tunnelen, men føreren mente tydeligvis at siden h*n hadde fått en advarsel var det forsvarlig å ligge i 20 under fartsgrensa uavhengig av faktiske kjøreforhold.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Nå kom jeg forresten på noe fra min tur hjem fra jul i nattemørket. Omtrent hver fjerde bil kjørte med tåkelys. Samtlige fire biler jeg kjørte forbi på den 3 timer lange turen, som stod i ro langs veien av en eller annen grunn (i f.eks. busslommer) hadde ikke slått av kjørelys/på parkeringslys. Jeg hadde en fyr som absolutt skulle ligge ett sekund bak meg halvparten av veien. Det hjalp ikke å prøve å kjøre fra ham, eller å sakke farten for å hinte om at han lå nære. Det hjalp ikke å sakke farten og vise tegn til at han skulle kjøre forbi. Zzzz.

Lenke til kommentar

Møter også mange som konstant bruker tåkelys, og da gjerne sammen med nærlys eller fjernlys. Har visst blitt veldig kult å ha det/bruke det, akkurat som med BR/BS-skilter, og å ikke bruke blinklys.

Det er faktisk lov å bruke tåkelys som kjørelys i dagslys. Sammen med nær og fjernlys er det ikke lov, i alle fall ikke når man møter andre biler.

Blinklys er tydeligvis valgfritt. Om dere synes det er irriterende når dere kjører personbil, prøv å kjøre i trafikken med 30-40 tonn som må stoppe og starte unødig fordi idioter ikke klarer å dytte den lille hendelen opp eller ned når de skal svinge av eller bytte felt.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Det verste er faktisk folk som ligger 10 og 20 km under fartgrensa, det er mer farlig og irriterende en de som ligger 20 over!

Nei, det verste er folk som ligger MELLOM 10 og 20 km/h under fartsgrensa, i jojo-fart. Mye bedre at noen ligger i 60 i 80-sona enn at de ligger mellom 50 og 75 i samme sone.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Om du irriterer deg over folk som ligger 10 til 20km/t under fartsgrensa, og -du- dermed skaper farlige situasjoner på grunn av at du lar deg irritere - tenk over litt hva du egentlig irriterer deg over. Å ligge bak en slik bil i noen kilometer til det blir mulig å passere på en sikker og god måte koster deg bare noen få minutter ekstra, om enn det. Altfor ofte (spesielt nå i dette føret) har jeg sett folk som kjører forbi meg i en drittfart, bare fordi jeg ligger på (eller litt under) fartsgrensa når det er glatt og mørkt, på et sted med mye svinger og bakketopper (-jeg- mener ikke det er forsvarlig å kjøre fort der iallefall, og det bør alltid være -min- avgjørelse, bør det ikke), men så tar jeg de ofte igjen 5 minutter senere, da trafikken blir tettere når vi nærmer oss bystrøk. Hva er vitsen? Folk irriterer seg altfor mye over hva andre gjør i trafikken selv når de gjør ting -riktig- iht reglene :p

• Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...