Gå til innhold

Trafikalsk klagemur


Opus

Anbefalte innlegg

En ting å tenke over når folk går over på rød mann i lyskryss der fotgjengerne selv må trykke på knappen for å få grønt lys, er at da slipper man at eventuelle biler som er etter deg, eller også muligens deg selv, må stå og vente i et minutt på at det skal bli klart å kjøre igjen. Det er jo tross alt bedre at en eventuell fotgjenger da bare går over og bruker noen få sekunder av din tid enn at han og eventuelle andre biler må vente.

 

Om folk går ut i sterk trafikk, derimot, og forventer at folk skal stoppe så er det jo selvsagt idioti på høyt nivå. Det samme gjelder lyskryss som er tidsinnstilt og lignende.

Om du går over på raud mann, og eg er i nærleiken med deg i sikte, så vil du nok vente deg eit lydhorn og ein peikefinger når eg så passera deg. Eg har nulltoleranse for ungdomar/vaksne som kryssar vegen når og der dei ikkje skal.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Idiot av en lastebil sjåfør! Jeg er I rundkjøringen BETYR F*** ikke at du kan kjøre ut! Heldigvis forsto du at jeg ikke bremset! Så å tute på meg og vise meg fingeren, var nesten at jeg hadde gått ut av bilen. Neste gang jeg ser deg så kommer jeg ut og tar med noen. Fytti faen hvor dum er du?! Alene midt på nattetids, og du ser ikke en bil! Skulle ikke hatt førekort! Hjelper heller ikke å blinke på meg når jeg ligger foran deg, betyr bare at du provoserte meg så mye at jeg stoppet bilen helt til du ga deg! Da kjørte jeg, og fyren dro et annet sted. Aldri vært så provosert bak rattet på flere mnd!

 

Ellers når jeg går rundt ved kjøpesentrene hører jeg folk som tuter og diverse ettersom folk bare kjører og tenker ikke i det hele tatt.

 

 

Pluss idiotisk med midtdelere!

 

http://dt.no/nyheter/kaos-etter-vogntogstopp-1.7690395

Lenke til kommentar

Folk som absolutt MÅ kjøre forbi deg på motorveien, selv om du ligger 15-20 over grensa, og det er 200m til det er slutt på dobbeltfelt. Har fått biler mot meg i mitt kjørefelt flere ganger, pga unødvendige og risikofylte forbikjøringer, der jeg måtte ha bremset ned, eller kjørt inn til siden, fordi jeg holder på å frontkollidere.

 

Her nede på sørlandet er det tydeligvis påkjørsrett. Folk bruker ikke blinklys i det hele tatt, og peiser på ved enhver anledning der de kunne ha bremset ned for å slippe andre til.

 

Gammel sak, men det er dessverre fullt av slike folk i trafikken. http://www.agderposten.no/nyheter/angrep-bmw-sjafor-midt-pa-e18-1.7570261

Lenke til kommentar

Det skal altså ikke mye til. Han forstyrrer meg bare ved å være delevis i blindsonen min i det jeg starter å svinge.

 

Mulig jeg misforstod situasjonen, men eksakt hva skjedde -- syklisten var på din høyre side dere begge skulle svinge til venstre, men underveis i svingen ble det trangt om plassen? Hvis så, hvorfor hadde syklisten vikeplikt for deg (eller du for ham, for den saks skyld)?

Lenke til kommentar

Mulig jeg misforstod situasjonen, men eksakt hva skjedde -- syklisten var på din høyre side dere begge skulle svinge til venstre, men underveis i svingen ble det trangt om plassen? Hvis så, hvorfor hadde syklisten vikeplikt for deg (eller du for ham, for den saks skyld)?

Når en syklist skal gjøre en stor venstresving. D.v.s. er plassert til høyre men svinger til venstre får vedkommne vikeplikt for alle. (Andre enn syklister har ikke lov til å gjøre stor venstresving). Dette i.h.t. trafikkreglene paragraf 18-2

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...