Gå til innhold

Trafikalsk klagemur


Opus

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Var ute å kjørte i tolv tiden i går kveld. Tror du ikke jeg fikk en kvinne som hadde hatt en del alkohol foran meg :) Kjapp telefon til politiet som reagerte kjapt. Tullinger...Leste på twitter i natt at kvinnen hadde blåst 1.66 og politimannen sa også at hun virket godt beruset under av meg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvordan forsikrer man seg om det i disse dager utover å se på om de ikke har høy fart? Vanskelig å se sjåføren når det er mørkt og de har på lys.

 

AtW

Man kan vente til bilen har stoppet.

 

Utover det så har det ikke så mye å si om det er lyst eller ikke. Jeg er i alle fall ikke i stand til å oppdage om bilfører ser på meg før bilen omtrent er ved gangfeltet og har stoppet. Dog merker man som oftest om bilen bremser eller senker farten, noe som indikerer at du er sett av bilfører.

Endret av Nedward
Lenke til kommentar

Man kan vente til bilen har stoppet.

 

Utover det så har det ikke så mye å si om det er lyst eller ikke. Jeg er i alle fall ikke i stand til å oppdage om bilfører ser på meg før bilen omtrent er ved gangfeltet og har stoppet. Dog merker man som oftest om bilen bremser eller senker farten, noe som indikerer at du er sett av bilfører.

 

Vente langs med veien til bilen har stoppet? Man kan jo selvfølgelig, men det synes jeg bare skaper forvirring og evt unødvendig forsinkelse og irritasjon. Det er greit nok å ikke plassere seg sånn i gangfeltet at man blir truffet om vedkommende ikke stopper, men det er sjelden jeg venter helt til bilen har stanset med å gå over.

 

AtW

Lenke til kommentar

Vente langs med veien til bilen har stoppet? Man kan jo selvfølgelig, men det synes jeg bare skaper forvirring og evt unødvendig forsinkelse og irritasjon. Det er greit nok å ikke plassere seg sånn i gangfeltet at man blir truffet om vedkommende ikke stopper, men det er sjelden jeg venter helt til bilen har stanset med å gå over.

 

AtW

 

Du venter ikke til bilen har stanset helt opp...men du venter til du er sikker på at bilen har til hensikt å overholde vikeplikten.

Dette burde være standardprosedyre hos enhver myk trafikant.

Lenke til kommentar

Hvordan forsikrer man seg om det i disse dager utover å se på om de ikke har høy fart? Vanskelig å se sjåføren når det er mørkt og de har på lys.

 

AtW

Det er eg, den myke trafikanten, som har mest å tape ved ett sammenstøt. Så eg sørger alltid for å være sikker på at bilen så er på vei mot meg har til hensikt å stoppe. Dette gjøres best med blikkkontant, men når det nå er mørkt og alt det der holder det som regel å se på bilen ca der sjåføren sitter, og se etter tegn på redusert fart. Ikke vanskelig eller tidkrevende i det hele tatt.

Lenke til kommentar

Det var da maken til pirk.

 

Eg stopper opp, ser på bilen og venter til eg er trygg på at den har sett meg og har tenkt å la meg slippe over. Er ikke værre enn det. Er eg i tvil så venter eg til den har stoppet helt.

 

Synes ikke det er pirkete, det er faktisk en vesentlig forskjell, og når man bruker den strategien, så kan man faktisk, som det hendte med Andzel, komme i en nesten-situasjon.

 

AtW

Lenke til kommentar

Om eg hadde vært i Andzel's situasjon så hadde eg enten fått bekreftet at sjåføren såg meg, eller vært i tvil og stoppet.

Med andre ord ingen forskjell, og ingen nesten-situasjon.

 

Sålenge bilen ikke har stoppet, så kan man aldri være 100% sikker på at den vil stoppe, vedkommende kan gjøre underlige ting i trafikken som forvirrer andre trafikanter.

 

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...