Gå til innhold

Trafikalsk klagemur


Opus

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sto til sammen i rundt 45 minutter i kø, bom stille, grunnet trafikkarbeid i dag. FY så irriterende. Jeg var første bil begge retninger, nådde akkurat ikke i forrige kø.

 

Opplevde noe lignende tidligere i høst. Jeg har kontor i femte etasje, og god utsikt til en rundkjøring som ble oppgradert for litt siden. I den forbindelse var kun ett kjørefelt åpent. Jeg vet ikke om det er den optimale måten å styre trafikken på, men jeg og flere kollegaer reagerte på at de som dirigerte slapp gjennom altfor mange biler på én gang, noe som flere ganger resulterte i kø frem til neste kryss før den siste bilen kom gjennom rundkjøringen, som ga full stopp i alle retninger.

Lenke til kommentar

Synes det er utrolig hvor lite respekt enkelte har for vinterføre. I stad kom det en luring i full fart bakfra, la seg helt oppi rævva på meg til han fikk kjørt forbi og ble fort borte. Og jeg er ikke den som kjører fryktelig sakte på vinterføre, så han her kjørte virkelig fort. Ganske ny Mercedes som garantert koster nærmere millionen, så det er nok et bevis på at man ikke nødvendigvis har mye vett om man har mye penger.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Da jeg flyttet til Trondheim og så skiltene "parker kun i to rekker pr. lengde. Parker ikke inn dine medtrafikanter", må jeg si at jeg lo litt inni meg da jeg aldri hadde sett slike skilt før. Hvem klarer å gjøre det?

 

Vel, i går fikk jeg erfart det selv. Jeg var en av de første til å parkere da jeg hadde tidlig eksamen. Slik fant jeg bilen min da jeg kom ut igjen.

 

post-140585-0-70577800-1355326622_thumb.jpg

 

 

Og det var ikke bare min bil som var sperret inne, hele rekka var.

 

post-140585-0-87771000-1355326633_thumb.jpg

 

 

At det går an..

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Da jeg flyttet til Trondheim og så skiltene "parker kun i to rekker pr. lengde. Parker ikke inn dine medtrafikanter", må jeg si at jeg lo litt inni meg da jeg aldri hadde sett slike skilt før. Hvem klarer å gjøre det?

 

Vel, i går fikk jeg erfart det selv. Jeg var en av de første til å parkere da jeg hadde tidlig eksamen. Slik fant jeg bilen min da jeg kom ut igjen.

 

post-140585-0-70577800-1355326622_thumb.jpg

 

 

Og det var ikke bare min bil som var sperret inne, hele rekka var.

 

post-140585-0-87771000-1355326633_thumb.jpg

 

 

At det går an..

 

Trondheim spektrum antar jeg?

Lenke til kommentar

Jeg er sikker på, eller håper at det er et spesielt sted i helvete for folk som gjøre dette i trafikken.

 

http://imgur.com/gallery/koY4n

 

Må nesten få lov til å dele en historie som endte godt i forbindelse med dette.

 

Kjørte nedover ring 3 og skulle hjem i rushen. Avkjøringa i slutten av ring 3 (Drammen eller fornebu) skjedde det hele.

 

Han kom jo såklart den idioten som alltid skal presse seg inn helt fremst, og da forran meg. Mr. Hansien var ikke så interessert i dette så jeg la meg godt opp i rompa på bilen foran, så dumt på denne karen mens jeg ga klare tegn på at dette kom ikke på tale.. Sånn lå vi helt til vi hadde passert sperrelinjen, og der hvor den går ut for å markere at veien deles fant han ut at skulle han få komme inn og ta av mot drammen måtte han komme inn bak meg. I det han hadde begynt å kjøre over sperrelinja så begynte det å blinke blått bak han.

 

Den dagen smilte jeg hele veien hjem, særlig med tanke på at 3 hjul eller flere som krysser sperrelinje i teorien er førerkortbeslag.. Selv om han mest sannsynligvis slapp unna med en advarsel.

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Enig, samme gjelder dem som kjører helt i det ytterste og moser seg inn forerst når det går fra tofelt til vanelig vei. Det er det som skaper køer, siden alle må bremse ned pga de idiotene som kjører egoistisk og ufosvarlig og tror det går raskere...... -.-

 

Fletting er en vanskelig ting. Det som er gøy med å kjøre lastebil er at jeg gjør plass til en bil foran meg, og så får han idioten som har kjørt opp på sida av meg enten kjøre i meg eller ta plass bak slik han egentlig skal.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Enig, samme gjelder dem som kjører helt i det ytterste og moser seg inn forerst når det går fra tofelt til vanelig vei. Det er det som skaper køer, siden alle må bremse ned pga de idiotene som kjører egoistisk og ufosvarlig og tror det går raskere...... -.-

 

Virkelig? Jeg irriterer meg mye mer over de som ikke klarer å utnytte begge felt helt fram til de går sammen, men på død og liv skal legge seg inn lenge før. Mye bedre med kontrollert fletting i enden enn random filskifte lenge før.

Lenke til kommentar
Virkelig? Jeg irriterer meg mye mer over de som ikke klarer å utnytte begge felt helt fram til de går sammen, men på død og liv skal legge seg inn lenge før. Mye bedre med kontrollert fletting i enden enn random filskifte lenge før.

 

Om man skal flette seg inn er det mye bedre at alle legger seg inn litt før. Tenk på farten om en bil kjører 90 og så bremser ned til 80 og svinger inn må bilen bak kanskje bremse til 75 for ikke å kjøre rett på og så kjøre 80 igjen noen sekunder etterpå. Men om en bil kjører helt fram og stopper helt forrerst fodi han ikke vil inn når det er plass og for å da lage plass til han må bilen bak bremse ned helt til 20- 30km/t og det ødelegger mye mere. Nå sier jeg ikke alle skal bråbremse og hive seg inn med en gang de serslutt om 200m skiltet, men kanskje bruke de lukene som er til å plasere seg og ikke ignorere dem men mose seg helt fram for så å blinke inn.

Lenke til kommentar

Virkelig? Jeg irriterer meg mye mer over de som ikke klarer å utnytte begge felt helt fram til de går sammen, men på død og liv skal legge seg inn lenge før. Mye bedre med kontrollert fletting i enden enn random filskifte lenge før.

 

Jeg kan være enig i poenget ditt. Problemet er at folk som legger seg inn i det feltet om det er noen ledige plasser litt for ofte er mer interessert i å presse seg frem enn å drive med skikkelig fletting.

 

Relatert til temaet irriterer jeg meg over folk som absolutt skal bytte felt i stillestående kø selv om det er mulighet til å bytte felt i fart etter rundkjøringer eller lyskryss. Fører til dårlig flyt bakover i køen og kan føre til at man sperrer veien for folk som skal f.eks. inn på en avkjørsel et lite stykke foran dem som stopper opp for å bytte felt.

 

Som eksempel kan jeg nevne høyre felt nordadgående retning i på Danmarksplass (alle skal inn i høyre felt selv om de ikke skal ned avkjørselen mot Møllendalsveien - men oftest skal videre mot Åsane eller Bergen Vest), eller før rundkjøring(ene) ved Lagunen. Spesielt sistnevnte, hvor man oftest slipper gjennom rundkjøringen parvis eller i alle fall i puljer med veldig få biler er det ekstremt lett å bytte felt mens man akselererer etter å ha kommet ut av rundkjøringen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...