Gå til innhold

Trafikalsk klagemur


Opus

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Okei, noe annet som irriterte meg litt i dag eller jeg la merke til at mange kjører med så nedsnødde biler at de ikke har noen form for kontroll inni der.... Måtte bremse noe sykt ned fordi en sånn bil ikke så meg og bare svingte in rett foran meg..... det tar da virkelig ikke så lang tid å skru på vindusviskeren og fjerne snøen fra sidevinduene og speila så man kan kjøre trygt og komme seg sikkert fram?!

Lenke til kommentar

Sant, utrolig skummelt å få en haug med snø i frontruten som kommer fra bilen fremfor deg. Har ikke opplevd det selv mens jeg kjører, men jeg har opplevd det som passasjer.

 

Dessuten, hvorfor er det så mange som tror at tåkelysene ikke blender? Merker at det varierer mye, men på fredag så fikk jeg en pickup bak meg - han skulle absolutt ha på grøftelysene sine. Til tider føltes det som om han tok på langlysene sine. I går så jeg også en BMW som hadde parkeringslys + tåkelys midt på natta. Det spiller vel ikke så stor rolle å se kul ut, eller?

Lenke til kommentar

Japp!

 

Tror ytterst få tenker over hva slags krefter som er i spill når snø/is i fra en bil som ligger i 60km/t forsvinner og farer inn i en fotgjenger eller en annen bil.

 

Det skjedde meg meg, skrev om det noen sider lengre bak. Jeg holder meg langt unna biler hvor jeg ser det er is/snø på. Det smellet når isklumpen traff ruten min husker jeg godt

Lenke til kommentar

Nå har den jævla Knappetunnelen hatt redusert hastighet i 2-3 dager, fatter ikke hvorfor. Ikke har det vært noen ulykker inni den eller noe som helst. På søndag var ett felt t.o.m. stengt, uten det var mulig å se noen spesiell årsak til det.

Vanligvis er det 80, nå er det 60.

Tipper at når jeg skal hjem idag så er det forsatt 60 km.

Lenke til kommentar

Nå har den jævla Knappetunnelen hatt redusert hastighet i 2-3 dager, fatter ikke hvorfor. Ikke har det vært noen ulykker inni den eller noe som helst. På søndag var ett felt t.o.m. stengt, uten det var mulig å se noen spesiell årsak til det.

Vanligvis er det 80, nå er det 60.

Tipper at når jeg skal hjem idag så er det forsatt 60 km.

 

Var ikke redusert når jeg kjørte gjennom verken i dag eller i går. Ene feltet i nordgående retning var stengt i går, dog. I dag kjørte jeg sørover. De driver vel med en eller annen form for vedlikehold. Og er det egentlig så ille å bruke 20 sekunder mer gjennom den tunnelen?

Endret av Sexylubb1
Lenke til kommentar

Var ikke redusert når jeg kjørte gjennom verken i dag eller i går. Ene feltet i nordgående retning var stengt i går, dog. I dag kjørte jeg sørover. De driver vel med en eller annen form for vedlikehold. Og er det egentlig så ille å bruke 20 sekunder mer gjennom den tunnelen?

Da har jeg bare vært uheldig med timingen min da, og det er ikke så mange steder i Bergen hvor det faktis er 80 km. Dårlig unnskyldning I know, jeg bare hater å kjøre igjennom der i 60km.

Lenke til kommentar

Hadde to fine forbikjøringer på fire-felten i går (i 100-sone). Felles var at de kjørte nesten helt opp i rompa på meg, kjørte forbi og la seg inn rundt 3-4m foran meg igjen og kjørte bare noen få km/t raskere enn meg.

Det var heller ingen verken bak dem eller foran dem. Jeg var den eneste andre på veien. Er de redde for å ligge i venstrefila? Skjer det noe idet de legger seg inn så har jeg ca. 0,14sek reaksjonstid før det smeller...

 

Jeg opplever det egentlig ganske ofte. Både på sommerstid og på vinterstid når det er sørpekanter mellom hjulsporene. Forbaska irriterende.

Endret av CFM
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det var heller ingen verken bak dem eller foran dem. Jeg var den eneste andre på veien. Er de redde for å ligge i venstrefila? Skjer det noe idet de legger seg inn så har jeg ca. 0,14sek reaksjonstid før det smeller...

 

Virker å være ganske vanlig. Skjer hele tida med meg, og jeg kjører lastebil (dvs, om de bråbremser rett etter de har kjørt inn en meter foran meg, så blir bilen deres kondemnert). En kan jo forstå det om det er køkjøring det er snakk om, men opplever det samme som deg. Skjer uansett årstid og antall andre biler.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...