Gå til innhold

Trafikalsk klagemur


Opus

Anbefalte innlegg

Respekterer en del bussjåfører, men noen føler jeg ikke akkurat gjør jobben sin. Har hørt om en del som ikke gidder å ta de siste busstoppene på siste turen på dagen for å komme seg fortere hjem.. har selv opplevd å ikke få tatt siste buss flere ganger :(

 

Ang. mobiltelefon så er det påbudt ved lov å bruke håndfrisett. Holder ikke det?

men hva blir forskelden på og prate i mobilen kontra interntelefonen eller di fatmonterte mobilene vi har i noen busser .

 

alt dette utstyret er ting man må bruke en hand på dvs at det er et "telefon rør"

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
men hva blir forskelden på og prate i mobilen kontra interntelefonen eller di fatmonterte mobilene vi har i noen busser .

 

alt dette utstyret er ting man må bruke en hand på dvs at det er et "telefon rør"

Det er ingen forskjell bortsett fra at det ene er lov mens det andre ikke er det :yes:

Lenke til kommentar
AKKURAT

 

og hvorfår skal jeg da ikke drite i loven da ???

Du må bare drite i loven for meg det er ikke mitt problem, har igrunnen ikke sett på mobilsnakking av busssjåføren som et problem jeg. Er ikke så ofte jeg har opplevd det heller, men det telefonrøret ringer jo støtt og stadig. Problemet er bare at hvis du blir tatt av onkel blir du noen kroner fattigere

Lenke til kommentar

Noe av det absolutt mest irriterende jeg vet om i trafikken er racersyklister som ikke kan bruke sykkel/gangfelt..

 

Disse utgjør en stor fare i og med at de sykler "nesten" like fort som biler spesielt i bakker og er leie å komme forbi. Skjønner egentlig ikke at de tør å utsette seg for slike farer..

 

Jeg kan til dels skjønne det på steder hvor sykkel/gangfelt er dårlige etc, men de gjør det jo nesten uten unntak! På steder hvor sykkelveiene går parallelt med veien og er like fine bare smalere ser jeg ingen grunn til at de skal sykle i veibanen..

Lenke til kommentar
Noe av det absolutt mest irriterende jeg vet om i trafikken er racersyklister som ikke kan bruke sykkel/gangfelt..

 

Disse utgjør en stor fare i og med at de sykler "nesten" like fort som biler spesielt i bakker og er leie å komme forbi. Skjønner egentlig ikke at de tør å utsette seg for slike farer..

 

Jeg kan til dels skjønne det på steder hvor sykkel/gangfelt er dårlige etc, men de gjør det jo nesten uten unntak! På steder hvor sykkelveiene går parallelt med veien og er like fine bare smalere ser jeg ingen grunn til at de skal sykle i veibanen..

Ta dem med døra neste gang, så skal du se de ligger unna sykkelen. Men helt seriøst så burde disse sykkelisten være litt mer efleksible med å bremse opp og slipp biler frem.

Lenke til kommentar
Noe av det absolutt mest irriterende jeg vet om i trafikken er racersyklister som ikke kan bruke sykkel/gangfelt.. 

 

Disse utgjør en stor fare i og med at de sykler "nesten" like fort som biler spesielt i bakker og er leie å komme forbi. Skjønner egentlig ikke at de tør å utsette seg for slike farer..

 

Jeg kan til dels skjønne det på steder hvor sykkel/gangfelt er dårlige etc, men de gjør det jo nesten uten unntak! På steder hvor sykkelveiene går parallelt med veien og er like fine bare smalere ser jeg ingen grunn til at de skal sykle i veibanen..

Ta dem med døra neste gang, så skal du se de ligger unna sykkelen. Men helt seriøst så burde disse sykkelisten være litt mer efleksible med å bremse opp og slipp biler frem.

:D

 

Hvis de er mange så "eier" de veien.. Liksom så mye viktigere enn biltrafikken som veinettet egentlig er beregnet og utviklet for.

Lenke til kommentar

AAARGH :wallbash::wallbash::shrug:

 

Kjørte bak ei i dag. Hun stoppet foran rundkjøringen for en rett i mot som skulle rett fram (greit nok, for hun kunne ikke vite om bilen skulle videre rundt). Så bare står hun der. Laaaangt vekke kom det en bil fra høyre, vet ikke om det var den hun stoppet for. Hun sto hvertfall helt i ro. Jeg begynner å ruse motoren litt for å hinte om at nå var det på tide å kjøre, og det gjorde hun. Så stoppet hun midt i rundkjøringen. Da var det gått såpass med tid at det begynte å nærme seg en bil jeg kom til å få vikeplikt for (jeg var først inni rundkjøringen osv, men ville hvertfall ikke stå og hindre jeg og) så jeg var nødt til å "snike" meg rundt henne. Det gikk helt fint, hun hadde lagt seg nesten helt inni grøfta da, men likevel.....

 

Greit at mannfolk kan være de største idiotene i trafikken når det først gjelder, men kvinner gjør nok mest irriterende ting!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Værste jeg har vært borti trafikkmessig var på mjøsstranda på gøvik. Jeg kjørte inn i en runnkjøring, sa at det kom en trailer i en veldig stor fart som ikke hadde tengt til å stoppe. Satt bilen i revers Rykker 2 meter og Flof der kom traileren. Hvis jeg ikke hadde rygget eller stoppet hadde den nok truffet bilen min.

 

Farlig og irriterende

Lenke til kommentar

Skulle ut på E18 (motorvei) her om dagen. Kjørte ned mot aksellerasjonsfeltet og gassa på opp i 80-90. Samme gjorde bilen foran meg. Bak på E18 kom det to svære vogntog. Tenkte at fyren foran kom til å kjøre ut foran det første (han hadde god nok fart og lå foran) og jeg tenkte da å legge meg ut foran neste.

 

Men fyren foran meg bråbremser og jeg måtte bare hive meg ut på E18! Råflaks så var jeg allerede foran vogntoget da.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...