Gå til innhold

Trafikalsk klagemur


Opus

Anbefalte innlegg

Men siden du traff bakpartiet på bilen så tolket jeg det som at du var i bevegelse fremover...fronten på bilen hadde passert og sykkelen traff bak?

 

Stoppet bilføreren? Ble det i så fall munnhuggeri?

 

Ah. Jeg gikk over på grønn mann i et lyskryss, og han kom svingende fra venstre inn på veien jeg krysset. Når han var halvveis gjennom svingen rattet han, og kom borti fremdekket på sykkelen min med bakerste del av bilen. Jeg sto helt i ro.

 

Han stoppet ikke, jeg syklet videre.

 

EDIT: this:

Hvis dette var et kryss og bilføreren svingte til høyre, der steinrawr var på vei over, kan det forklare at han traff bakpartiet hvis han stod stille, ettersom bakpartiet på bilen vil komme nærmere enn frontpartiet.

Endret av steinrawr
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
og det er derfor folk (sørpå) blir like overrumplet av årets første snøfall hver eneste gang.

 

 

Det er en myte at søringan ikke kan kjøre på vinterføre, de aller fleste søringan klarer seg fint på glatt føre.

 

Grunnen til kaos er at veinettene "sørpå" er sprengt. Trafikkmengden er så stor at det skal bare en "liten tue til før lasset velter"

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Snakket ikke om kjøreferdigheter eller veinett, men at snøen ligger såpass lenge nordpå at de ikke glemmer den årlig. Her i Bergen er det for eksempel stadig vekk man ser situasjoner som kunne vært løst om en eneste bil i gata var utstyrt med ting som slepetau, spade eller kjetting, men spør man om hvorfor de ikke har det, er svaret at de jo aaldri får bruk for det (les: bare en gang i året).

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Da regner jeg med du ikke var utenfor bygda leira lå i særlig ofte.

Meget godt tippet, men jeg var det. Hadde litt sjåførtjeneste og sånt.

 

Å? Hvorfor det? :p

Alt fra mopeder til busser kjørte rett og slett råfort på de veiene. Jeg ble forbikjørt av folk som knuste fartsgrensa mens jeg følte bilen holdt på å skli av den såpeglatte veien. Uforsvarlig som faen ja, men også imporende. Det var det jeg mente med at de har skills men er gærne. Tviler på at alle nordlendinger oppfører seg sånn, men jeg opplevde det definitivt mer der oppe enn jeg gjør hjemme.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Sterk video på forsiden av dagbladet nå. At folk setter seg bak rattet når de har drukket (eller er megatrøtte, for den del) er helt utforståelig for meg. Verste er at jeg har bekjente som sier at de ved flere anledninger har gjort det, og "det er jo ikke noe problem når jeg aldri blir tatt av politiet". Fysj!

 

http://www.dagbladet.no/2012/12/06/nyheter/fyllekjoring/usa/kellie/24714382/

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+127836

Ikke mer trafikalsk enn at det var på en bensinstasjon, men hva fanken for en idiot er det som vasker hjulkapslene sine med vindusvaskbøttene? Andre skal tørke av rutene sine med nal og den børsten der. ALDRI igjen....

Lenke til kommentar

Ikke mer trafikalsk enn at det var på en bensinstasjon, men hva fanken for en idiot er det som vasker hjulkapslene sine med vindusvaskbøttene? Andre skal tørke av rutene sine med nal og den børsten der. ALDRI igjen....

 

Mange som gjør det. På samme måte som alle andre kun tenker på seg selv i alt som har med trafikk, parkering og resten av livet å gjøre. Stopp forbudt-skilt? Skal bare stå i 5 minutter selv om jeg sperrer all trafikk. Tanking kun for lastebiler? Skal bare stå her mens jeg går på do og kjøper pølse og det er for langt å gå fra de parkeringsplassene som ligger 2 meter lengre borte. Jada...

 

 

Kjørte forresten forbi en av de omtalte ekstra alkoholkontrollene nettopp, uten å bli stoppet. Var eneste bilen på veien. Rart!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...