Gå til innhold

Trafikalsk klagemur


Opus

Anbefalte innlegg

Transportband i veibanen. Du kjører på, setter bilen i fri, slipper ratter og lar automatikken redde dagen.

 

En ting som irriterer meg er de som parkerer på HC-parkeringen uten å være det. Det virker som folk driter en lang marsj i om noen faktisk har bruk for plassen så lenge de slipper å gå langt. Egoister!

 

Det beste er når de gjør det selv om det er en ledig plass ved siden av som ikke er HC. Nei vent, det er jo 3 meter ekstra å gå!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Når skal folk lære seg å ikke sykle rett ut i et gangfelt,

 

I samme slengen må vi ta med kamikaze fotgjengere som i mørke regntunge høstkvelder slenger seg ut i fotgjengerfeltet i sine mørke klær...uten et snev av refleks.

Synderne skulle blitt tvangssendt på mørkekjøringskurs slik at de fikk en opplevelse av situasjonen til bilistene.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

I samme slengen må vi ta med kamikaze fotgjengere som i mørke regntunge høstkvelder slenger seg ut i fotgjengerfeltet i sine mørke klær...uten et snev av refleks.

Synderne skulle blitt tvangssendt på mørkekjøringskurs slik at de fikk en opplevelse av situasjonen til bilistene.

 

Hadde en slik en i går. Regnet, var bekmørkt viskeren gikk for fullt.. og der kom det ei gående i fulle regnklær av typen mørk-grønn. Ikke EN eneste refleks, vedkommende gikk langs veien 2m inne på kjørebanen.. tydeligvis var vedkommende også i den tro at jeg så henne (hun så jo meg :wallbash: ).. jeg sier bare phu.. Kjekt og ha i bakhodet at det hadde vert min feil :-)

Lenke til kommentar

I samme slengen må vi ta med kamikaze fotgjengere som i mørke regntunge høstkvelder slenger seg ut i fotgjengerfeltet i sine mørke klær...uten et snev av refleks.

Synderne skulle blitt tvangssendt på mørkekjøringskurs slik at de fikk en opplevelse av situasjonen til bilistene.

 

Folk uten refleks er sånt man må regne med i disse tider, man må bare avpasse kjøringen etter det.

 

AtW

Lenke til kommentar

Har ordene man karakteriserer andre med noen praktisk betydning her?

 

Ja, for når AtW skriver «tåpelig» oppfatter jeg det som at han ser på det som en liten ulempe av mindre betydning. Eksempel: Jenter syns det er tåpelig at ikke gutter lukker dolokket. Tåpelig som i at det verste som kan skje er at de må bruke et halvt minutt på å lukke det selv.

 

Å gå ute på kveldstid på denne tiden av året uten refleks, og med mørke klær, viser bare at man ikke bryr seg om egen eller andres sikkerhet. Det er som å kjøre uten bilbelte: Det koster deg absolutt ingenting (bortsett fra tiden det tar å ta det på), og har ingen praktisk betydning før det gjelder, men da gjelder det virkelig og kan være forskjellen mellom liv og død.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Ja, for når AtW skriver «tåpelig» oppfatter jeg det som at han ser på det som en liten ulempe av mindre betydning. Eksempel: Jenter syns det er tåpelig at ikke gutter lukker dolokket. Tåpelig som i at det verste som kan skje er at de må bruke et halvt minutt på å lukke det selv.

 

Å gå ute på kveldstid på denne tiden av året uten refleks, og med mørke klær, viser bare at man ikke bryr seg om egen eller andres sikkerhet. Det er som å kjøre uten bilbelte: Det koster deg absolutt ingenting (bortsett fra tiden det tar å ta det på), og har ingen praktisk betydning før det gjelder, men da gjelder det virkelig og kan være forskjellen mellom liv og død.

 

Jeg vil ikke kalle det fullstendig ansvarsløst ihvertfall. Det er så mange som gjør det, at bilister allerede bør hensynta det, så en ekstra person som gjør det fører ikke til all verden av forskjell. Men mulig jeg blir litt farget av samme debatt vs MC, der man prøver å legge ansvaret for uduglige billister over på motorsyklister fordi de ikke bruker refleksvest, når reell effekt av tiltaket er minimalt.

 

AtW

Lenke til kommentar
Gjest member-7189

Bilistene har allerede vikeplikt for høyre felt. Trenger man virkelig å bastardisere gangfeltene enda mer?

Når det gjelder gangfeltene så vil jeg si at det forenkler reglene.

Lenke til kommentar

Jeg vil ikke kalle det fullstendig ansvarsløst ihvertfall. Det er så mange som gjør det, at bilister allerede bør hensynta det, så en ekstra person som gjør det fører ikke til all verden av forskjell. Men mulig jeg blir litt farget av samme debatt vs MC, der man prøver å legge ansvaret for uduglige billister over på motorsyklister fordi de ikke bruker refleksvest, når reell effekt av tiltaket er minimalt.

 

Tja. Jeg er enig med deg i at bilister som krasjer med motorsyklister fordi de ikke ser de er udugelige og fortjener å bli fratatt førerkortet, men du kan ikke sammenligne dette med å kjøre på en fotgjenger som, i mørket, går i mørke klær uten refleks. Disse kan du jo bokstavelig talt ikke se.

 

Dessuten: Det at «alle» gjør det gjør det da ikke greit?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...