Gå til innhold

Trafikalsk klagemur


Opus

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

[url=

 

Hva gjør man med sånt?

Denne er såpass midt på at det blir vanskelig, men i endel slike tilfeller hvor de står bare litt innpå "naboens" parkeringsplass pleier jeg å skvise meg inn mest på f..

Det er spesielt attraktivt når de har parkert med førersiden innover naboplassen, og jeg kan parkere slik at min passasjerside vender mot dem. 2-3 cm klaring mellom bilene er plenty for parkering, og jeg er ikke nevneverdig redd for lakken på egen bil i tilfelle anfall av sinne fra "motparten".

 

Er det dårlig gjort?

 

 

EDIT

Ser mye slik parkering rundt her jeg bor .. tror sannelig jeg skal begynne å dokumentere det. Kan jo bli ei artig fotobok en dag. Evt litt for klagemuren her.

Endret av jonlem
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Denne er såpass midt på at det blir vanskelig, men i endel slike tilfeller hvor de står bare litt innpå "naboens" parkeringsplass pleier jeg å skvise meg inn bare på f...

Det er spesielt attraktivt når de har parkert med førersiden innover naboplassen, og jeg kan parkere slik at min passasjerside vender mot dem. 2-3 cm klaring mellom bilene er plenty for parkering, og jeg er ikke nevneverdig redd for lakken på egen bil i tilfelle anfall av sinne fra "motparten".

 

Er det dårlig gjort?

 

Nei, det synes jeg ikke, gjorde samme triks når noen hadde parkert midt imellom, og sågår på våre private parkeringsplasser til leilighetene (det var ikke en eier), hadde en gammel saab, parkert usannsynlig nærme. Det var også endel snø og is, som gjorde det vanskeligere for vedkommende å komme ut, da man måte ha litt fart for å komme over en liten dump. Synes det er vel fortjent.

 

AtW

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Det som irriterer ekstra mye er at jeg brukte sikkert 50 minutter på å finne meg parkeringsplass. Da er et slikt syn ufattelig irriterende. Tenkte på å skrive noe på et ark, og legge under vindusviskeren men gjorde det ikke. Parkering bak hadde vært episk, men det kryr med parkeringsvakter her - så jeg hadde nok fått 500 i bot selv.

Jeg kom på en muligens bedre idé. Finn navnet på eieren. Kontakt resepsjonist eller lignende og be vedkommende rope opp eieren på høyttaleranlegget i kjøpesenteret eller sende ut epost til hele bedriften og be vedkommende flytte bilen. Stå klar for å få den frigjorte plassen. Lett på frustrasjonen, si noen alvordord om dobbeltparkering.

Lenke til kommentar

Stå klar for å få den frigjorte plassen. Lett på frustrasjonen, si noen alvordord om dobbeltparkering.

 

Jeg gjør slikt nesten daglig. De fleste bryr seg ikke om hva du sier og viser det ganske klart. Noen blir hissige om du kommer med noe kritikk og mener helt klart at jeg burde være takknemlig for at de har dukket opp for å fjerne bilen (de 10 minuttene eller mer jeg må vente er selvsagt ikke noe problem) eller de sier unnskyld uten å mene det.

 

Det hender jo at jeg har måttet tilkalle parkeringsvakt og de har fått bot når de endelig dukker opp. Da blir de sure. Det er ganske gøy.

Endret av Sexylubb1
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ang. parkering:

 

post-210733-0-55335800-1354086036_thumb.gif

(Elendig illustrasjon, men forhåpentligvis er den forklarande.)

 

Du er den grøne bilen, og du kjem sist inn på parkeringsplassen etter alle dei raude. Du går inn på storsenteret og handlar i fleire timar, og imens har alle dei raude bilane køyrd sin veg.

Hadde du vore fornøgd om du hadde fått bot for dårlig parkering når du kom ut igjen?

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Ang. parkering:

 

post-210733-0-55335800-1354086036_thumb.gif

(Elendig illustrasjon, men forhåpentligvis er den forklarande.)

 

Du er den grøne bilen, og du kjem sist inn på parkeringsplassen etter alle dei raude. Du går inn på storsenteret og handlar i fleire timar, og imens har alle dei raude bilane køyrd sin veg.

Hadde du vore fornøgd om du hadde fått bot for dårlig parkering når du kom ut igjen?

 

post-122422-0-67164600-1354091137_thumb.gif

 

Lett.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Eller slitt vekk.

Er mange plasser i Trondheim der du knapt kan se stripene. Når snøen kommer blir det i hvert fall ikke lettere...

Hadde ikke blitt blid om jeg hadde fått bot for å ikke parkere mellom nesten unsynlige striper...

Nei, men er dette vanlig? De er sjelden såpass urimelige, disse parkeringsselskapene. Og OM de er det, så er det bare å klage så får du sannsynligvis medhold om stripene er helt eller delvis nedsnødd. Noe annet ville vært totalt urimelig.

Lenke til kommentar

Nå var det merkelig lenge siden sist ..

http://www.bt.no/nyh...en-2804377.html

 

Jeg tror jeg har løsningen: En skinnemontert kran i taket langs hele tunnellen vil kunne lempe ut vrakene på null tid.

Transportband i veibanen. Du kjører på, setter bilen i fri, slipper ratter og lar automatikken redde dagen.

 

En ting som irriterer meg er de som parkerer på HC-parkeringen uten å være det. Det virker som folk driter en lang marsj i om noen faktisk har bruk for plassen så lenge de slipper å gå langt. Egoister!

Endret av Nedward
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...