Gå til innhold

Trafikalsk klagemur


Opus

Anbefalte innlegg

Det er veldig viktig å ha en ordentlig oOOopera for de 7 som faktisk går i den :p

Neida, fra spøk til halvor..

 

Vi har mye grunnfjell, og egentlig et godt grunnlag å bygge veier på (hvis det gjøres riktig ja), men det er ikke lett i forhold til Danmark og andre flate land, men relativt lett, med tanke på entrepenørene våre...

 

 

Edit: OT Lurer også på hvordan norsk stein (granitt eller marmor??) kan bli dobbelt så dyr som ferdigimportert kinesisk stein av tilsvarende sort??

 

Men det er klart vi ikke kan ha kinesisk stein utafor opera'n...

Nasjonalistiske vi? Nei, nå skjønner jeg ikke hva du mener!

Endret av Pluggen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
... Noen ganger begynner jeg virkelig å lure på hvordan disse folkene tenker, hvis de tenker i det hele tatt. Norge styres jo av folk som kun er opptatt av å få mest mulig penger ut av folk på kortest mulig tid. ... Hver gang jeg hører om slike tullete forslag begynner jeg å lure på om dette er det eneste våre politikere gjør om dagene.

5186619[/snapback]

 

Du så ikke dette programmet på tv2 da? Det forklarer en hel del ;)

 

Har ikke sitatet direkte i hodet, men det gikk noe i denne retningen:

 

De parter om et smutthull i regelverket og diskuterer om hvordan stortinget forholder seg til slike ting. Dalheim svarer: "Jo, da setter vi oss ned, klør oss litt i hodet og koker sammen et nytt lovforslag som tetter smutthullet"

Lenke til kommentar

Tydligvis mange her som har sine meninger om fotobokser og politikere og hele suppa!! Må si meg enig i en del med dette uten at jeg vil gå inn på det.

 

Det jeg vil klage er håpløse idioter på bensinstasjonen. De kjører bare forbi pumpene og så vrenger over 180grader for å komme istedenfor å kjøre rundt bak bygget som det er lagt opp til. selv jeg kommer på den andre siden av pumpene og er nødt til å bråbremse. jævla idioter....

 

Ellers er det folk som skal svinge av veien så kutter de svinger såppass at de havner over i motsatt kjørefelt. Flere ganger har det skjedd. Hadde det ikke vært for at jeg skal til høyre der så hadde jeg braket rett inn i de.

 

Neste gang er det slik at jeg har lyst til å kjøre rett i de og sier at jeg skal til venstre. De får skylda uansett!

Lenke til kommentar
Ellers er det folk som skal svinge av veien så kutter de svinger såppass at de havner over i motsatt kjørefelt. Flere ganger har det skjedd. Hadde det ikke vært for at jeg skal til høyre der så hadde jeg braket rett inn i de.

 

Neste gang er det slik at jeg har lyst til å kjøre rett i de og sier at jeg skal til venstre. De får skylda uansett!

5207212[/snapback]

Ikke dersom veien de kommer fra er en forkjørsvei, vel? :hm:

Lenke til kommentar
Ellers er det folk som skal svinge av veien så kutter de svinger såppass at de havner over i motsatt kjørefelt. Flere ganger har det skjedd. Hadde det ikke vært for at jeg skal til høyre der så hadde jeg braket rett inn i de.

 

Neste gang er det slik at jeg har lyst til å kjøre rett i de og sier at jeg skal til venstre. De får skylda uansett!

5207212[/snapback]

Ikke dersom veien de kommer fra er en forkjørsvei, vel? :hm:

5219623[/snapback]

 

Det er bra det at de kutter svinger for mye slik at de kommer over i det andre kjørefeltet og i tillegg kjører over de vikeplikt trekantene som er malt på asfalten. Når da de er over i det andre feltet der de ikke har no å gjøre er det jo de som har skylda...?? :hmm:

 

Litt skummelt det der på vinteren pga at det er nedoverbakke også!

Lenke til kommentar

Nå som det endelig har kommet snø til Trondheim så irriterer jeg meg på alle som prøver å spinne seg ned til sommeren for å komme over lyskrysset. Litt gefühl på clutch/gass/brems hadde vært en idé

 

Burde kanskje klage på meg selv også, siden det ikke alltid går rett fram :mrgreen: Bilen bak meg i akselerasjonsfeltet ble litt lettere forstyrret da bakenden sklei ut litt ved gasspådrag. Blinka med lysa og la seg langt bak

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Folk som kjører inn i rundkjøringer uten å se seg for...

 

Skjedde med meg forleden da. Skulle helt rundt i rundkjøringa (der jeg kom fra) Så er det en jævla dame som kjører inn, ho ser på meg og er fram igjen. Gjør ingen tegn til bremsing. Ho bare triller videre... Ender opp med å bråbremse og tute...

 

Skulle nesten tro ho hadde alverdens tid på seg... dumme kjerring.

 

Fan heller, neste gang kjører jeg i den som kjører inn foran meg.

Lenke til kommentar

Cornel: Er to blinde sjåfører bedre enn én? Problemet mitt for tiden, er alle de som blender ned for tidlig, ser rett i lyktene mine og blir blendet, for så å skulle ta igjen, eller blinke intenst med lysene. Veldig masse kunne vært unngått hvis folk bare hadde klart å holde øynene på riktig plass.

Lenke til kommentar
Cornel: Er to blinde sjåfører bedre enn én? Problemet mitt for tiden, er alle de som blender ned for tidlig, ser rett i lyktene mine og blir blendet, for så å skulle ta igjen, eller blinke intenst med lysene. Veldig masse kunne vært unngått hvis folk bare hadde klart å holde øynene på riktig plass.

5297577[/snapback]

 

 

Helt enig! Pleier alltid å tenke over det når jeg ser en bil som kjører i en sving der lysa hans lyser ut på jordet og han skrur ned fordi han er redd for at jeg blir sinna på han hvis han ikke skrur de av :p

Også irriterer det meg at enkelte folk liker å kjøre i blinde - Kjører med nærlys i ca. 30 sekunder - Skrur av altfor tidlig.. Og hva er vitsen med å kjøre med det tåkelyset bak når det er mørkt?

Lenke til kommentar

å kjøre med tåkelyset bak når det ikke er tåke ellet tett snødrev er faktisk verre enn å kjøre med tåkelysene på fremme. For ligger man bak en bil som har tåkelyset på så har man ikke så mange andre plasser å feste blikket på, slik at man uansett pokkern blir blendet. Ligger jeg bak en sånn bil så flasher jeg med full lysene helt til han tar pointet.

Lenke til kommentar

Så du låg også bak han tullingen med tåkelysene bak påslått under det lette snøværet i går?

Det gjorde nemlig jeg og det er svært plagsom for de er skarpe og skal kun brukes når det er ekstremt dårlig sikt.

Kanske det kvalifiserer for ekstremt dårlig sikt så tidlig på vinteren, den var jo dårligere en på en varm sommerdag.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Død over trønderske drosjesjåfører.

 

episode #1:

Jeg sto midt i gata, ser drosjen komme og rekker ikke sette bilen i drive før kvinnemennesket bak rattet legger seg på hornet. Jeg blir irritert og tuter tilbake. Det samme gjør de to bilene rundt (kamerater av meg). Jeg begynner å kjøre rolig bortover, tydeligvis ikke fort nok for drosjen som omtrent henger fast i tilhengerfestet. Jeg blir enda mer irritert og bremser til litt. Kvinnemennesket tar ikke hintet, tuter litt til og legger seg halvveis over i motsatt kjørefelt. Hun presser litt videre og havner helt ut i motsatt kjørefelt. Man MÅ svinge til høyre 50 meter borte i gata og du er rett og slett idiot om du prøver å kjøre forbi noen de siste meterne bort til svingen. Jeg gir gass for ikke å ligge side om side med kamikazedama i feil kjørefelt. Det resulterer i mer tuting og blinking med lysene. Endelig legger dama seg i rett kjørefelt og holder greit med avstand. Så blir det to felt i kjøreretningen og dama legger seg ut på sida av meg, jeg åpner ruta og ser på kvinnemennesket som nå sitter å prater i sin private nokia 3200 UTEN handsfree. Hun tør ikke se mot meg eller åpne ruta. Jeg ville bare spørre hva i svarte F hun holder på med... 100 kroner sier at hun ringte politiet :roll:

 

episode #2:

Står på en bensinstasjon ved siden av bilen til en kamerat. En av våre nye landsmenn kommer kjørende i en ny drosje og kjører seg helt inn mot oss. En kunde går av, og den nye landsmannen teller penger. Så kjører han litt forover så han står side om side med meg og ser dumt på meg. Jeg åpner igjen ruta og lurer på om han vil noe. Han ser fortsatt bare dumt på meg og begynner å vifte for at jeg skal starte opp og rygge bort så han kan kjøre uhindret framover. Jeg gidder ikke, hvorfor skal JEG rygge når HAN, av egen fri vilje, kjørte seg "fast"? Omsider får han tråklet drosjen i revers og rygger ut. Eller, han trenger 2-3 forsøk på å rygge ut bilen den veien han kjørte inn. Litt snodig igrunn, det var sikkert plass til en semitrailer. Vel ute kjører han mellom pumpene og ut og jaggu meg rekker han ikke finger også. Makan til tullete oppførsel, kjøre seg inn en plass og forvente at andre folk skal flytte på seg sånn at han slipper å rygge?! Sånn kan man jo ikke holde på, så vi (to biler) kjører etter for å høre hva som egentlig var problemet. Fyren ble tydeligvis nærvøs, og toppet nok det dobbelte av fartsgrensen flere ganger. Tok han igjen i et lyskryss hvor han liret av seg noen gloser jeg ikke klarer å tyde. Vi prøver å få ut av han hva som egentlig var problemet, men da kommer det enda flere kraftsalver på lokaldialekten og enda en finger mot oss :shrug:

 

Jeg får bare mindre og mindre respekt for drosjesjåfører...

Lenke til kommentar

Det er som når man kjører fra trondheim og in til stjørdal det, man ligger i 100 i 90 sonen og så kommer den en sølvgrå mercedes og kjører forbi, mange ganger går det så vidt. Så bremser de ned og ligger der å delker da i90. Så kjører jeg forbe og de presser... Tullinger hele gjengen.

 

Mitt inntrykk av taxi sjåfører er at de eter på gatekjøkken, spiller opp lønna på spillautomater og ehar rent generelt lav iq, i hvertfall her på stj dekker det de fleste. De som var ok en gang i tiden er vel pensjonert nå

Lenke til kommentar

Er det noen skjult trafikkregel som sier at kollektivtransport skal ha forkjørsrett uansett? :hmm:

 

For litt siden kom jeg susende bortover veien, så kommer det en buss rett ut i fra en sidevei (han så helt klart at jeg kom), og kjører rett ut i veien. Det er midtrabatt i der og det er så vidt jeg må svinge opp på den for å unngå å kjøre rett i ræva på bussen. Jeg blinker med lyset og bussidioten blinker tilbake med blinklysene. Han stoppet på neste bussholdeplass, og det var så vidt jeg selv stoppet og for å gi ham en skyllebøtte. Forbanna psykopater. Og taxisjåfører er ikke det døyt bedre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...