Gå til innhold

Trafikalsk klagemur

Opus

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dagens kaktus deles ut til føreren av en mørkegrå Peugot 305, som av en eller annen grunn bare MÅTTE kjøre forbi i ei 40-sone med fartsdumper, UTEN å bruke blinklys, rett før en kryssende vei hvor vi har vikeplikt midt i det tidsrommet hvor alle barna går langs veien på vei til skolen. For the record, eg låg i 40ish(dvs 40 på nåla). Heldigvis hadde ikke bilen som kom fra høyre høy fart, og heldigvis var det ingen barn i området akkurat da.

På ett lite minutt klarte vedkommende altså å bryte fire regler: manglende bruk av blinklys, brudd på fartsgrensen, vikepliktsbrudd og mangel på aktsomhet.

Gratulerer.

Lenke til kommentar

Du som kom kjørende mot enveiskjøringen i Erling Skakkes gt. i Trondheim på tirsdags morgen, du skulle mistet førerkortet ditt. Ikke bare kjørte du mot kjøreretningen, men du hadde en ekstrem fart, og brøt vikeplikt idét du svinget ut i kjøpmansgata. Om du ikke la merke til syklisten (meg) som kom fra din høyre opp i ESgt, så klarte jeg med minimale marginer å redde mitt eget liv ved å svinge brått unna og rett ut foran bilen som kom bak meg. Idiot...

Lenke til kommentar

Du som kom kjørende mot enveiskjøringen i Erling Skakkes gt. i Trondheim på tirsdags morgen, du skulle mistet førerkortet ditt. Ikke bare kjørte du mot kjøreretningen, men du hadde en ekstrem fart, og brøt vikeplikt idét du svinget ut i kjøpmansgata. Om du ikke la merke til syklisten (meg) som kom fra din høyre opp i ESgt, så klarte jeg med minimale marginer å redde mitt eget liv ved å svinge brått unna og rett ut foran bilen som kom bak meg. Idiot...

Skjønte ikke helt hvor du om fra, kom du ned kjøpmannsgata (mot nord) og skulle svinge til venstre inn Erling Skakkes?

Et fjasefilosofisk spørsmål, har man vikeplikt fra høyre eller venstre når man kjører mot kjøreretning på en enveiskjørt gate? :)

AtW

Lenke til kommentar
Ja, vegvesenet har sikkert vurdert å skilte hvor vikeplikten gjelder for de som kjører mot kjøreretningen.

Ved mangel på skilt er det vanlig høyreregel som gjelder. Det er neppe noen sær-regler som unntar høyreregelen ved andre brudd på trafikkregler/skilting.

Lenke til kommentar

Du har vikeplikt ifra de som kommer ifra en enveiskjørt vei uansett. Er flere forsikring saker som gjør at du taper penger men vedkommende kan miste lappen. Mye rart O.o.

Var noen saker som min gamle kjøreskole nevnte :/.

Du har også vikeplikt for de som kjører feil vei i rundkjøringen xD

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...