nomore Skrevet 16. november 2012 Del Skrevet 16. november 2012 Eg tror det var satt på spissen... Lenke til kommentar
zotbar1234 Skrevet 16. november 2012 Del Skrevet 16. november 2012 Eg tror det var satt på spissen... 3.8 graders spiss 5 Lenke til kommentar
Sexylubb1 Skrevet 16. november 2012 Del Skrevet 16. november 2012 Jeg har faktisk opplevd en fyr, på nevnte sted, som i stedet for å enten krysse veien eller vente på fortauet stilte seg bak min bil for å se på hva jeg holdt på med. Hva jeg holdt på med? Lukeparkerte. Det tok mer enn 30 sekunder før han kom seg over veien, og det var uten vinkel i det hele tatt! Det var en digrasjon. Morsomt innlegg, zotbar! Lenke til kommentar
noxon Skrevet 16. november 2012 Del Skrevet 16. november 2012 (endret) På de parallelle veiene-eksempelet vil bilen til venstre bli kryssende trafikk for bilen til høyre, så den til høyre har vikeplikt hvis behovet oppstår. Bilen er ikke inne på veien du har vikeplikt for, og du har derfor ikke vikeplikt for bilen. Du har kun vikeplikt for trafikk som er en naturlig del av trafikken på veien du skal inn på/krysse. Bare fordi bilen i fremtiden ville blitt kryssende trafikk for deg betyr ikke at du har vikeplikt for den nå! Ja, jeg har lappen, jeg tok den nå i september, og dette var et spørsmål jeg gikk ganske nøye igjennom med med min kjørelærer da jeg lurte på det sjøl. Jeg jobber også for tiden i et prosjekt for vegvesenet, og har spurt der. Jeg oppfordrer deg til å ringe vegvesenet selv og spørre om du har vikeplikt for biler i armer til venstre for deg som enda ikke er inne i rundkjøringen. (kanskje en ide å skille ut i egen tråd ja) Endret 16. november 2012 av noxon 1 Lenke til kommentar
nicho_meg Skrevet 16. november 2012 Del Skrevet 16. november 2012 Mann i 50-årene i SUV... Bruker lydhornet på meg når jeg sykler inn på veien framfor ham. Da får du finger'n tilbake. Hadde nesten forventa at han skulle rygge tilbake, men tipper han kom på at høyreregelen er regelen og ikke unntaket... Tror nesten jeg skal montere et kamera på både bilen og sykkelen. [ironi]Og kanksje gå med hammer når jeg krysser fotgjengerovergangene. Tar jeg speilene så rygger de sikkert tilbake så jeg kan fortelle dem om reglene for fotgjengeroverganger.[/ironi] Lenke til kommentar
Staketten Skrevet 16. november 2012 Del Skrevet 16. november 2012 Det var faktisk ein arbeidskollega som greidde å vrake arbeidsbilen sin i Fløyfjellstunnelen for nokre dagar sidan. Då vart sjefen blid. Lenke til kommentar
Sexylubb1 Skrevet 16. november 2012 Del Skrevet 16. november 2012 Tunnelen må jo være forheksa. Lenke til kommentar
zotbar1234 Skrevet 17. november 2012 Del Skrevet 17. november 2012 Tunnelen må jo være forheksa. Lenke til kommentar
Andzel Skrevet 17. november 2012 Del Skrevet 17. november 2012 Er ikke det den russiske tunnelen det blir is i noe som medfører disse problemene? Eller tenker jeg på en annen en? Busssjåføren må jo bare: Oh shit! Do not tip over! Som du ser så krasjer jo noen pga at de legger seg over i et annet felt uten at de har lov ettersom er hel strukket linjer xD. Men er Russland, og der gjør de hva F de vil. Lenke til kommentar
Sheldon C Skrevet 18. november 2012 Del Skrevet 18. november 2012 [ironi]Og kanksje gå med hammer når jeg krysser fotgjengerovergangene. Tar jeg speilene så rygger de sikkert tilbake så jeg kan fortelle dem om reglene for fotgjengeroverganger.[/ironi] Slik gjør du det.. http://www.youtube.com/watch?v=EXaHBc_AGE4&feature=related 4 Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 19. november 2012 Del Skrevet 19. november 2012 Her har det blitt klagd side opp og side ned om at bilistene bare opplever pisk, pisk og atter pisk. Her er en gladsak om det stikk mostatte. 1 Lenke til kommentar
Sexylubb1 Skrevet 19. november 2012 Del Skrevet 19. november 2012 Var ei kjerring i Mercedes som tuta på meg i ei rundkjøring i dag. Forstod aldri hvorfor. Jeg skal rett frem, og legger meg i høyre felt rett etter en bil som kjører inn i rundkjøringa til venstre for meg. Lar selvsagt denne bilen få plass til å bytte felt og kjøre ut av rundkjøringa før meg. Blinker meg ut når jeg skal. Og så tuter dama på meg i det jeg kjører forbi henne. Hun sto da i innkjørselen til høyre for min. Gjør jeg noe galt? Lenke til kommentar
Sheldon C Skrevet 19. november 2012 Del Skrevet 19. november 2012 Var ei kjerring i Mercedes som tuta på meg i ei rundkjøring i dag. Forstod aldri hvorfor. Jeg skal rett frem, og legger meg i høyre felt rett etter en bil som kjører inn i rundkjøringa til venstre for meg. Lar selvsagt denne bilen få plass til å bytte felt og kjøre ut av rundkjøringa før meg. Blinker meg ut når jeg skal. Og så tuter dama på meg i det jeg kjører forbi henne. Hun sto da i innkjørselen til høyre for min. Gjør jeg noe galt? Njet, ifølge din beskrivelse så har du kjørt slik du skal. Sikker på at hun tutet på deg? Lenke til kommentar
snillekim Skrevet 19. november 2012 Del Skrevet 19. november 2012 Var ei kjerring i Mercedes som tuta på meg i ei rundkjøring i dag. Forstod aldri hvorfor. Jeg skal rett frem, og legger meg i høyre felt rett etter en bil som kjører inn i rundkjøringa til venstre for meg. Lar selvsagt denne bilen få plass til å bytte felt og kjøre ut av rundkjøringa før meg. Blinker meg ut når jeg skal. Og så tuter dama på meg i det jeg kjører forbi henne. Hun sto da i innkjørselen til høyre for min. Gjør jeg noe galt? Det er ikke så rart da. Enkelte damer tror at de har forkjørsrett uansett hvor de kjører og hvor de kommer fra. 2 Lenke til kommentar
krizkriz Skrevet 19. november 2012 Del Skrevet 19. november 2012 Er noen biler jeg har lyst til å knuse blinklysene på, og legge igjen en lapp til bilisten med teksten "Hei, jeg knuste blinklysene dine. Du bruker de jo ikke uansett så..." 7 Lenke til kommentar
Runar Skrevet 19. november 2012 Del Skrevet 19. november 2012 Er noen biler jeg har lyst til å knuse blinklysene på, og legge igjen en lapp til bilisten med teksten "Hei, jeg knuste blinklysene dine. Du bruker de jo ikke uansett så..." Eller en mindre destruktiv variant: Dekke blinklysene med gaffateip, og endre teksten til «Hei, jeg teipet over […]». Det skal jeg vurdere! 3 Lenke til kommentar
Samara Skrevet 19. november 2012 Del Skrevet 19. november 2012 Har ikke tall på hvor mange ganger jeg nesten har blitt kjørt på i Oslo ved overgangsfelt over en kort periode nå. Har ikke folk lært at man skal stoppe når det er grønn mann, eller når noen står og venter ved et overgangsfelt uten lys? Lenke til kommentar
Jason P. C. Skrevet 19. november 2012 Del Skrevet 19. november 2012 Bruker du refleks? 5 Lenke til kommentar
Samara Skrevet 19. november 2012 Del Skrevet 19. november 2012 Bruker du refleks? Ja jøss. Når man er oppvokst uten gatelys lærer man fort at refleks er ganske viktig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå