snillekim Skrevet 10. november 2012 Del Skrevet 10. november 2012 Hmm... Det siste året har jeg blitt stoppa 3 eller 4 ganger, og jeg har blitt stoppet til sammen maks 7 ganger. Men jeg kan ha vært svært uheldig, og det har vært alle slags grunner. Både alkosjekk, bilbeltesjekk, førerkort osv osv. Likevel har jeg merka at det har vært mer i det siste. Det kommer nok litt ann på hvor man bor og ferdes. Det er vel og mulighet for at de bruker mer sivile biler langs veiene og, enn før altså. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 11. november 2012 Del Skrevet 11. november 2012 Jeg har ikke blitt stoppet en eneste gang i mitt liv i kontroll faktisk. Enten er det tilfeldig, eller så er det lite i disse trakter. AtW 1 Lenke til kommentar
Andzel Skrevet 11. november 2012 Del Skrevet 11. november 2012 Stoppet fem ganger på rad ut av Oslo når jeg hoppet i løpet av natten. Alltid det samme, faren min fikk lov å kjøre videre. 'Jeg måtte vise førekort osv, kan si jeg ble sur siste gangen ettersom jeg er "ungdom" Lenke til kommentar
Sexylubb1 Skrevet 12. november 2012 Del Skrevet 12. november 2012 Hvordan klarer folk som jobber i anleggsbransjen, og daglig jobber med og rundt store biler, å parkere slik at det ikke er mulig å kjøre forbi byggeplassen? ... Lenke til kommentar
Staketten Skrevet 12. november 2012 Del Skrevet 12. november 2012 Hvordan klarer folk som jobber i anleggsbransjen, og daglig jobber med og rundt store biler, å parkere slik at det ikke er mulig å kjøre forbi byggeplassen? ... Er det Damsgard du siktar til? Lenke til kommentar
Sexylubb1 Skrevet 12. november 2012 Del Skrevet 12. november 2012 (endret) Er det Damsgard du siktar til? Nei. Overraskende nok klarer folk å parkere enda verre enn i Damsgårdsveien. Det som dog er interessant med Damsgårdsveien er vel at det står rimelig klare skilter når man kjører inn om at parkering er forbudt i hele veien hvor det drives med anleggsarbeid. Allikevel står det biler stort sett hele veien bortover. Endret 12. november 2012 av Sexylubb1 Lenke til kommentar
Kjøleskap Skrevet 12. november 2012 Del Skrevet 12. november 2012 Kjørte E16 mellom Skarnes og Kongsvinger i dag. Nedsatt til 50 minst én kilometer før arbeidsstrekningen begynte. Hva i all verden er vitsen? Å trolle oss bilister? Ser virkelig ikke logikken. Lenke til kommentar
Runar Skrevet 12. november 2012 Del Skrevet 12. november 2012 Kjørte E16 mellom Skarnes og Kongsvinger i dag. Jeg leste «E16» og befant meg i hodet geografisk et helt annet sted før jeg kom på at E16 fra i høst går fra Hønefoss mot grensa, via Gardermoen. Nedsatt til 50 minst én kilometer før arbeidsstrekningen begynte. Hva i all verden er vitsen? Å trolle oss bilister? Ser virkelig ikke logikken. Det kan ha med sikkerheten til arbeiderne å gjøre. Det er ingen hemmelighet at bilister viser lite hensyn til de som arbeider langs veien. 2 Lenke til kommentar
Andzel Skrevet 12. november 2012 Del Skrevet 12. november 2012 Men å skilte så langt fram provoserer mer enn at folk bremser ned. Kjørte engang på RV 23 så sto det 50 skilt og at det var lys regulsert. Jeg bremser jo ned og kjører et stykke før jeg ser det forepulte skiltet på andre siden av veien. Kjørte tilbake senere den dagen sto det samme jeg kjørte godt i 80 da. Lenke til kommentar
Hansien Skrevet 12. november 2012 Del Skrevet 12. november 2012 (endret) Kjørte E16 mellom Skarnes og Kongsvinger i dag. Nedsatt til 50 minst én kilometer før arbeidsstrekningen begynte. Hva i all verden er vitsen? Å trolle oss bilister? Ser virkelig ikke logikken. Det er flere grunner til å sette ned fartsgrensen. Det MÅ ikke jobbe folk der for at det skal være nedsatt. Det kan like så gjerne være nedsatt grunnet mangel på autovern, smalere vei, annerledes kjøremønster osv.. Hvordan klarer folk som jobber i anleggsbransjen, og daglig jobber med og rundt store biler, å parkere slik at det ikke er mulig å kjøre forbi byggeplassen? ... Jeg har til gode i mine 5 år i anleggsbransjen å være på en et anlegg hvor det er tilrettelagt for parkering av biler på anlegget eller i nærområdet. Selv når jeg har jobbet inne i parkeringshus. Jeg er en av de mange som har vært avhengig av å ha bilen i nærheten grunnet tilgang til verktøy, deler osv. En annen ting er jo det at jeg sjelden til aldri har peiling på når det skal komme lastebiler inn på anlegget, med unntak av de som kjører tipp eller de lastebilene jeg selv har bestilt. Og dette er jeg neppe alene om. Har fått mange sure kommentarer fra lastebilsjåfører på at bilen min har stått i veien, så jeg kan jo spørre tilbake: Hvorfor skal det være så vanskelig for enkelte lastebilsjåfører å spørre vennlig om jeg kan flytte bilen min om den står i veien? Endret 12. november 2012 av Hansien Lenke til kommentar
Sexylubb1 Skrevet 12. november 2012 Del Skrevet 12. november 2012 (endret) Har fått mange sure kommentarer fra lastebilsjåfører på at bilen min har stått i veien, så jeg kan jo spørre tilbake: Hvorfor skal det være så vanskelig for enkelte lastebilsjåfører å spørre vennlig om jeg kan flytte bilen min om den står i veien? Fordi vi er på jobb og har et tidsskjema å følge? Tiden jeg bruker på å vente på at folk flytter bilene sine går stort sett alltid rett i overtid. Over tid blir ikke det veldig hyggelig, spesielt siden jeg gjerne har planer etter jobb. Det er mulig det bare er noen få minutter for deg, men for meg skjer dette gjerne flere ganger daglig. Og ofte kommer ikke folk ut å flytter bilen med en gang heller. De skal bare noe først. Det er ikke min feil at det ikke er lagt opp til at de som jobber ved byggeplassen har et sted å parkere. Merk forøvrig at jeg skrev "kjøre forbi" byggeplassen. Bilene deres sto i gata utenfor og sperret adkomsten til et helt boligområde. Det var snakk om privatbiler, ikke arbeidsbiler med verktøy. Jeg klager altså ikke på dårlig adkomst inne på selve byggeplassene. Jeg er meget sjelden på byggeplasser. Det var heller ikke bare bare å finne folk, og når de ikke engang er så hyggelige å legge igjen et mobiltelefonnummer irriterer det bare enda mer. Om man plasserer bilen sin slik at den kan komme til å stå i veien for andre, i forbindelse med f.eks. arbeid, er det normal folkeskikk å gjøre dette. En slags uskreven regel, om du vil. Selv om jeg har merket meg i det siste at akkurat det begynner å bli mindre vanlig i Bergen, dessverre. Om du trenger verktøyet ditt til jobben din foreslår jeg du gjør slik vi lastebilsjåfører gjør. Du stanser i kort tid der du skal jobbe for å losse utstyr og verktøy. Og så finner du deg en plass å parkere som ikke er til sjenanse for noen andre. Endret 12. november 2012 av Sexylubb1 3 Lenke til kommentar
Hansien Skrevet 12. november 2012 Del Skrevet 12. november 2012 (endret) Fordi vi er på jobb harog et tidsskjema å følge? Tiden jeg bruker på å vente på at folk flytter bilene sine går stort sett alltid rett i overtid. Over tid blir ikke det veldig hyggelig, spesielt siden jeg gjerne har planer etter jobb. Det er mulig det bare er noen få minutter for deg, men for meg skjer dette gjerne flere ganger daglig. Og ofte kommer ikke folk ut å flytter bilen med en gang heller. De skal bare noe først. Vi på anlegg har og strenge tidsfrister på oss. Selv om man gjerne er på en plass i et par måneder betyr ikke det at man har all verdens tid til å gjøre våres ting på vi heller. Overtid er aldri hyggelig uansett yrke, og du som lastebilsjåfør, ut i fra hva jeg har hørt og opplevd av andre sjåfører, så har du neppe like mange overtidstimer som det mange på anlegg har i løpet av et år. Det er ikke min feil at det ikke er lagt opp til at de som jobber ved byggeplassen har et sted å parkere. Merk forøvrig at jeg skrev "kjøre forbi" byggeplassen. Bilene deres sto i gata utenfor og sperret adkomsten til et helt boligområde. Det var snakk om privatbiler, ikke arbeidsbiler med verktøy. Det var heller ikke bare bare å finne folk, og når de ikke engang er så hyggelige å legge igjen et mobiltelefonnummer irriterer det bare enda mer. Om man plasserer bilen sin slik at den kan komme til å stå i veien for andre, i forbindelse med f.eks. arbeid, er det normal folkeskikk å gjøre dette. En slags uskreven regel, om du vil. Selv om jeg har merket meg i det siste at akkurat det begynner å bli mindre vanlig i Bergen, dessverre. Og det er heller ikke min feil, ergo lite vi begge får gjort med dette. Poenget her er at før du kritiserer den personen som dro en spansk en og parkerte som en idiot så bør man ha i bakhodet at det neppe er tilrettelagt i fra anleggets sin side. Sånn sett kan du heller peke på anleggslederen og kjefte på han fremfor den ansatte som tappert prøvde å gjøre jobben sin etter beste evne og sørge for å slippe å havne i tidspress-klemma. Heldigvis er det litt mer vanlig her i Oslo at man legger igjen en lapp med TLF-nr sitt i ruta på biler som er dårlig parkert. Men jeg kan vel si at jeg ikke er direkte imponert hele tiden. Nå har det seg sånn at mange er nødt til å bruke privatbilen i arbeidssammenheng, og i de fleste tilfellene jeg har selv måtte gjort dette eller vært borte i at andre har gjort dette så har det alltid vært verktøy i karmen/bagasjerommet.. Om du trenger verktøyet ditt til jobben din foreslår jeg du gjør slik vi lastebilsjåfører gjør. Du stanser i kort tid der du skal jobbe for å losse utstyr og verktøy. Og så finner du deg en plass å parkere som ikke er til sjenanse for noen andre. Dessverre er det lettere sagt en gjort. Er for min del ganske uaktuelt å lempe alt verktøy og deler inn og ut morgen/kveld bare fordi jeg ikke skal stå til sjenanse for folk. Til tross for at jeg bare har en bil full med verktøy og utstyr så bruker jeg nok dette mer variert enn hva lastebilsjåfører gjør. Vell, med unntak av service-mekanikere. Endret 12. november 2012 av Hansien Lenke til kommentar
Sexylubb1 Skrevet 12. november 2012 Del Skrevet 12. november 2012 Jeg liker hvordan du mener jeg bør godta at andre slenger bilene fra seg der det passer dem fordi deres jobb tydeligvis er viktigere enn min, og jeg bør godta at andre overfører sine parkeringsproblemer på meg. God natt til deg. PS! Venting på at andre skal flytte bilen sin teller ikke som hviletid med mindre vi står i ro i 15 minutter og dette passer inn med at vi kan ta en 30 min pause senere. Hviletid er og grunnen til at de fleste av oss ikke har anledning til å kjøre overtid. Vi har ikke lov til å gjøre det. PPS! Jeg vil igjen få minne om at jeg klaget på folk som sperrer av en vei, som altså er eneste adkomst til et helt boligområde, fordi de ikke har gangsyn til å se at det ikke vil være plass til å kjøre forbi der. Utenfor byggeplassen. Det er massevis av vei å parkere bilen sin ved på stedet, der det ikke allerede sto andre fra før. Om han hadde giddet å spasere 20-30 meter mer for å komme seg på jobb. Ja, det var til og med en svær gjesteparkering ved et borettslag et par hundre meter nede i veien hvor det ikke kreves noen form for parkeringsbevis. Jeg har ikke klaget på arbeidsmennesker som står parkert på parkering forbudt-soner nede i sentrum og som stort sett har for vane å legge igjen et telefonnummer i bilen (eller har det lakkert på den). Dvs de av dem som er flinke til å flytte bilen sin når man ringer dem. 2 Lenke til kommentar
Hansien Skrevet 12. november 2012 Del Skrevet 12. november 2012 Jeg liker hvordan du mener jeg bør godta at andre slenger bilene fra seg der det passer dem fordi deres jobb tydeligvis er viktigere enn min, og jeg bør godta at andre overfører sine parkeringsproblemer på meg. God natt til deg. Jeg liker hvordan du konkluderer med at du må godta at andre slenger biler i fra seg. For det har jeg aldri ment. Jeg prøvde bare å få deg til å se ting i fra den andre siden og, og kanskje skjønne vårt problem, på lik linje som jeg kjenner til ditt problem. PS! Venting på at andre skal flytte bilen sin teller ikke som hviletid med mindre vi står i ro i 15 minutter og dette passer inn med at vi kan ta en 30 min pause senere. Hviletid er og grunnen til at de fleste av oss ikke har anledning til å kjøre overtid. Vi har ikke lov til å gjøre det. Det vet jeg godt at det ikke gjør. Og hvordan kan det da bli overtidsarbeid når du ikke har lov til å jobbe mer PGA hviletidsregelen? PPS! Jeg vil igjen få minne om at jeg klaget på folk som sperrer av en vei, som altså er eneste adkomst til et helt boligområde, fordi de ikke har gangsyn til å se at det ikke vil være plass til å kjøre forbi der. Utenfor byggeplassen. Det er massevis av vei å parkere bilen sin ved på stedet, der det ikke allerede sto andre fra før. Om han hadde giddet å spasere 20-30 meter mer for å komme seg på jobb. Ja, det var til og med en svær gjesteparkering ved et borettslag et par hundre meter nede i veien hvor det ikke kreves noen form for parkeringsbevis. Jeg har ikke klaget på arbeidsmennesker som står parkert på parkering forbudt-soner nede i sentrum og som stort sett har for vane å legge igjen et telefonnummer i bilen (eller har det lakkert på den). Dvs de av dem som er flinke til å flytte bilen sin når man ringer dem. Flott at du først nå informerer om hele hendelsen og gir litt mer innsikt i ditt tilfelle. Jeg skjønner ditt problem bedre nå som det kommer frem at det var en ren og skjær idiotisk parkering. Men fortsatt er det vanskelig for oss på anlegget å forstå at det skal en lastebil inn i et boligfelt, når det ikke er en lastebil vi selv har bestilt dit. Lenke til kommentar
Geirauseberg Skrevet 13. november 2012 Del Skrevet 13. november 2012 Kan ikke folk også prøve å ta litt hensyn når man er ute å lærekjører? Når vi kjører i 85 km/t på speedometeret med rød L bakpå skal jo hele verden forbi umiddelbart. Når far kjører uten rød L i samme hastighet her jo dette helt greit liksom... 2 Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 13. november 2012 Del Skrevet 13. november 2012 Nei, du skal blø. Å sette en L på en bil er som å vifte med et rødt håndkle foran en rasende stut. Villdyret våkner og folk ser rødt. Om ikke de er redusert til primalinstinktene allerede når de sitter bak rattet, vil synet av det unge flokkmedlemmet som prøver å presse seg inn i de voksnes rekker, gjøre biffen. Det må stoppes. Det er helt vanlig hos laverestående livsformer at ungdyr får gjennomgå litt. 6 Lenke til kommentar
Quote Skrevet 13. november 2012 Del Skrevet 13. november 2012 (endret) Du vet, man skal ikke la en ungfole få lov til å herske på veien. Endret 13. november 2012 av Quote 2 Lenke til kommentar
Sinnsyk asylaspirant Skrevet 13. november 2012 Del Skrevet 13. november 2012 Det er rart, det der altså. Så mange douchebags som liksom skal presse de som trener, akkurat som en slags "would be a shame if someone took a dump in your shoes"-gest fra dimmiterende kontingent mot rekrutter i forsvaret. Lenke til kommentar
Staketten Skrevet 13. november 2012 Del Skrevet 13. november 2012 Kvifor i rene verda skal E16 gå rett austover frå Hønefoss? Det ser frykteleg rart ut på kartet. Då ville det heller vore meir naturleg med traseen til riksveg 33 frå Valdresdalen om Etnedal til Gjøvik/Minnesund eller Snertingdalen/E6 Mjøsbrua,og så austover mot Trysil/svenskegrensa. Lenke til kommentar
Kjøleskap Skrevet 13. november 2012 Del Skrevet 13. november 2012 Synes også det er pussig at E16 fortsetter i både Skottland og Nord-Irland. Når det gjelder den nedsatte fartsgrensa så sier jeg at den er bullshit innen andre som har kjørt der kommer med egne innspill. Selv bremsa jeg ned da jeg så skiltet, men da fikk jeg plutselig en bil helt oppi rævva og det ble lengre avstand til bilen foran meg, så jeg gasset opp i 80 igjen og fulgte trafikken til jeg ankom det faktiske arbeidsområdet der også de andre bremset ned i 50. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå