Runar Skrevet 2. november 2012 Del Skrevet 2. november 2012 Mange dårlige sjåfører har aldri vært innblandet i ulykker. Så lenge flaksen er større en forstanden er det jo ikke noe problem, men har du oversikt over akkurat hvor mye fru Fortuna har tenkt å tilgodese deg i nærmere fremtid? Hvis man ikke krasjer har man flaks, men hvis man krasjer er det grunnet mangel på ferdigheter? Lenke til kommentar
Runar Skrevet 2. november 2012 Del Skrevet 2. november 2012 (endret) Nei, jeg bare spør. Det virker dog litt slik, ihvertfall den første delen av setningen. Eller så har vi ganske enkelt ulike oppfatninger av hva det vil si å være en god sjåfør. Endret 2. november 2012 av Runar Lenke til kommentar
Populært innlegg nomore Skrevet 3. november 2012 Populært innlegg Del Skrevet 3. november 2012 En liten lykkelig trafikk-historie På vei hjem fra jobb i går begynte bilen å svikte noen få kilometer hjemmefra. Problemene begynte rett før en undersjøisk tunnel, og eg håpte i det lengste på at eg kom meg hjem, men det hadde bilen ingen planer om. Først virket ikke problemene så store(ABS-lyset kom på først), men på vei opp tunnelen begynte motorkraften å forsvinne, og ca halvannen kilometer fra utgangen døde bilen helt. Ikke noe styr egentlig. Eg satte på nødblinken(endte opp midt i veibanen), tok på meg refleksvest, ventet på klar bane og gikk bort til en nødtelefon(mobilen hadde ikke signal). Eg plukket opp røret, fikk svar, forklarte hvor eg var, hva som hadde skjedd, at nødblinken var på og varseltrekanten skulle settes ut rett etter samtalen, og at eg trengte bilberging fra NAF(er medlem). Det første spørsmålet eg får er, "skjedde dette akkurat nå?". Eg svarte jo ja, og så sa hun "Nei du hørtes bare så rolig ut...". Noe som forundrer meg litt. Pleier folk å være paniske? Det virket nesten som om hun forventet litt panikk/stress. Uansett. Eg fikk bestilt bergingsbil, la på telefonen og gikk å hentet varseltrekanten. Bemerket meg det at folk, til tross for nødblinken, folk i veibanen(med refleksvest) og nedsatt fartsgrense(via veitrafikksentralen) kjørte helt hinsides fort. De holdt fortsatt 80km/t, og helst mer, på vei opp, og skiftet ikke fil før det var _helt nødvendig_. Dvs tett opp i mot bilen min. I over 80km/t. Dette til tross for at eg står midt i enden av en lang og rett strekning, hvor du kunne se bilen på minst to kilometers avstand. Så eg gikk ett stykke bak bilen og satte opp varseltrekanten MIDT i veibanen som eg stod. Ja, eg har lagt merke til at folk flest setter den på veiskulderen, men her ville eg tvinge bilistene over litt tidligere, og skape meg selv litt sikkerhetsmargin. Noe som fungerte utmerket godt med unntak av en bil som såg ut til å nesten snerte trekanten. Bergingsbilen kom, bilen ble dratt opp på planet og vi kjørte av gårde til bilverkstedet. Underveis diskuterte vi litt hvordan eg skulle komme meg hjem. Eg bor dessverre ikke mest sentralt, og tanken på at siste buss kanskje hadde gått slo meg ikke før bilbergeren nevnte det. Ved utgangen av tunnelen er det ett kollektivt knutepunkt. Eg spurte om han kunne vente der litt mens eg sjekket bussruten på veggen, og det var ikke noe problem. Og flaks, siste buss skulle komme om fem minutt... Eg sprang tilbake, hentet det mest nødvendige ut av bilen min, signerte på en lapp og takket for hjelpen. Bussen stoppet AKKURAT i det eg satte fra meg bagasjen. Så slo det meg. Tar busser i dag kort? Eg har ikke kontanter på meg. Eg går som regel med en tohundrelapp eller hundrelapp sånn i nødstilfelle, og skjebnen skulle ha det til at eg brukte den tidligere den dagen. Svaret på spørsmålet er nei, busser tar ikke betalingskort. Eg spurte sjåføren, en blid en sådan, som deretter fulgte opp med "men du, hopp inn så ordner vi dette...". Sannsynligvis hadde sjåføren sett meg på vei over fra bergingsbilen, samt koblet to og to når eg stod der med refleksvest. Overlykkelig hoppet eg opp i bussen og ble kjørt den korte veien hjem gratis. Snakk om flaks. Eg stoppet nesten rett ved en nødtelefon, eg rakk akkurat siste buss hjem, og eg fikk sitte på gratis selv om eg ikke hadde penger. Så nå får vi bare håpe at regningen ikke blir FOR høy 12 Lenke til kommentar
Sinnsyk asylaspirant Skrevet 3. november 2012 Del Skrevet 3. november 2012 Jeg kan ikke forstå at man tror man er alene med mindre man er på et øde helt flat sted på landet, på dagtid, hvor det er 100% flat og ingenting som er høyere enn 30 cm av vegetasjon. Alvorlig talt? Det handler jo bare om at man blinker for å signalisere sine medtrafikanter. Om det står en elg bak et tre kommer ikke jeg til å blinke for å varsle den uansett. Hvis en person sitter i et vindu og ser på meg i kikkert når jeg kjører gjennom en rundkjøring, kommer ikke jeg til å blinke for å tilfredsstille vedkommende. En situasjon hvor det ikke er nødvendig å blinke, grunnet mangel på nevnte medtrafikanter, kan i min mening like gjerne oppstå i byen som i gokk, selv om sistnevnte kanskje er mer hyppig. 2 Lenke til kommentar
droidy Skrevet 3. november 2012 Del Skrevet 3. november 2012 (endret) *snip* Er det bildet fra selve hendelsen? Isåfall, jeg kan skjønne at folk ventet med å skifte fil, det er tross alt "rett bak" en sving, hvor motkommende trafikanter sikkert kommer minst like fort. Ellers: Gratulerer, du hadde hell i uhell! Endret 3. november 2012 av droidy Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 3. november 2012 Del Skrevet 3. november 2012 (endret) Jeg kan ikke forstå at man tror man er alene med mindre man er på et øde helt flat sted på landet, på dagtid, hvor det er 100% flat og ingenting som er høyere enn 30 cm av vegetasjon. Alvorlig talt? Det handler jo bare om at man blinker for å signalisere sine medtrafikanter. Om det står en elg bak et tre kommer ikke jeg til å blinke for å varsle den uansett. Hvis en person sitter i et vindu og ser på meg i kikkert når jeg kjører gjennom en rundkjøring, kommer ikke jeg til å blinke for å tilfredsstille vedkommende. En situasjon hvor det ikke er nødvendig å blinke, grunnet mangel på nevnte medtrafikanter, kan i min mening like gjerne oppstå i byen som i gokk, selv om sistnevnte kanskje er mer hyppig. Men det er alltid nødvendig å blinke, om ikke annet så for å opprettholde rutinen. Hvis du skal være helt sikker på at det er "unødvendig" å blinke, bruker du så mye tid og energi på undersøkelsen at bare å sette på blinklyset blekner i sammenligning. Endret 3. november 2012 av Isbilen 1 Lenke til kommentar
Runar Skrevet 3. november 2012 Del Skrevet 3. november 2012 Da setter vi strek for blinkediskusjonen. Det som kan sies om saken har blitt sagt, ingen kommer til å endre mening, og resten blir bare småkrangling. Vi kan alltids opprette en egen blinketråd, men denne tråden forblir blinkefri. 1 Lenke til kommentar
jonlem Skrevet 3. november 2012 Del Skrevet 3. november 2012 *snip* Er det bildet fra selve hendelsen? Isåfall, jeg kan skjønne at folk ventet med å skifte fil, det er tross alt "rett bak" en sving, hvor motkommende trafikanter sikkert kommer minst like fort. Ellers: Gratulerer, du hadde hell i uhell! Det er vel to felt i den retninga her...? 1 Lenke til kommentar
Andzel Skrevet 3. november 2012 Del Skrevet 3. november 2012 (endret) En liten lykkelig trafikk-historie osv For noen år tilbake så skjedde dette meg på RV 23 akkurat før Oslofjordtunnelen. Bra det ikke skjedde inne i Oslofjordtunnelen. Den ene coilen røyk og bilen gikk ikke bra. Så stoppet satt på nødblink ba passerende å gå bak veiskulderen. Satt opp varseltrekant, har på refleks, midt på dagen men er pålagt. Går litt unna trekanten og ser at noen kjører den ned! Jeg ble sint og gikk bortover igjen, bilen kjører på meg nesten hadde jeg ikke HOPPET ut i grøfta og snittet bilen min! Ti minutter etterpå kommer det en politibil med sirener og blålys. Det går 20 minutter ettersom NAF forstår ingenting og bergingsbilen kom hele 3 timer etterpå HEIA! Kommer politiet og tar en u-sving på stedet setter på blålys og står bak bilen min, da bremser utrolig folk mer ned. Men heldigvis var det mange som stoppet å spurte om de kunne hjelpe og mer! Hyggelig! Pluss at folk kjørte forsiktig. Politiet nevnte de hadde tatt ifra lappen ifra de som hadde kjørt på meg nesten ettersom var to biler som var vitner og de var tilsammen 8 vitner til sammen pluss meg og mine passasjerer. Paret som holdt på å krasje i bakenden på bilen min var godt oppi årene. Hadde jeg ikke hoppet veit jeg ikke hvor jeg hadde vært i dag. Heldigvis så kjører ikke de mer! Så var litt papir arbeid med politiet osv fremover. Men hver jævla gang jeg har fått problemer med bilen så har det ALLTID kommet en politibil litt senere XD Her gang har jeg fått positiv tilbake meldinger hvor trekanten er satt, refleks osv! Tror ikke de opplever ungdommer som gjør det så ofte. For noen uker siden så var en ungdom som hadde fått stopp i en 80 sone to felt, midt på svarte natta uten gatelys. Trekanten var satt ved siden av bilen i en sving uten nød blink! Heia! Var flere som tutet og blinket merket jeg xD Endret 3. november 2012 av Andzel Lenke til kommentar
nomore Skrevet 3. november 2012 Del Skrevet 3. november 2012 *snip* Er det bildet fra selve hendelsen? Isåfall, jeg kan skjønne at folk ventet med å skifte fil, det er tross alt "rett bak" en sving, hvor motkommende trafikanter sikkert kommer minst like fort. Ellers: Gratulerer, du hadde hell i uhell! Tunnelen har tre felt. To felt opp i hver retning. I svingene er det heltrukket sperrelinje mellom det feltet som går nedover og det feltet på siden av. 1 Lenke til kommentar
Jakke Skrevet 3. november 2012 Del Skrevet 3. november 2012 *snip* Er det bildet fra selve hendelsen? Isåfall, jeg kan skjønne at folk ventet med å skifte fil, det er tross alt "rett bak" en sving, hvor motkommende trafikanter sikkert kommer minst like fort. Ellers: Gratulerer, du hadde hell i uhell! Tunnelen har tre felt. To felt opp i hver retning. I svingene er det heltrukket sperrelinje mellom det feltet som går nedover og det feltet på siden av. Oslofjordtunellen? Lenke til kommentar
nomore Skrevet 3. november 2012 Del Skrevet 3. november 2012 Nei, Bømlafjordtunnelen. Vestlandet Lenke til kommentar
Runar Skrevet 4. november 2012 Del Skrevet 4. november 2012 (endret) To innlegg har blitt slettet. Redigert av r2d290: pluss 3 til. Årsak: diskusjon om blinklys. Endret 4. november 2012 av r2d290 waits for Obi-Wan Lenke til kommentar
Lami Skrevet 6. november 2012 Del Skrevet 6. november 2012 Ellers: Hvor jævla vanskelig er det å ta på seg en refleks av noe slag når en er ute å går i mørket? Så fuckings enig! Ikke bare mangler de refleks, men går i mest mulig svarte klær! Så utrolig irriterende. Vil dere bli påkjørt eller HVA?!?! Nei, så ta på en refleks for faen! Lenke til kommentar
Jakke Skrevet 6. november 2012 Del Skrevet 6. november 2012 Holdte på å kjøre på et gammelt par her om dagen.. Årsak: Mørke grønne klær, går midt i veien der det er dårlig opplyst, ingen refleks, det er 40-sone. Og ja, klokka var 4 PÅ NATTA. Holy fuck skjer her? Skulle ringt purken og sagt at noen har rømt fra gamlehjemmet. Men så gikk de med kofferter da.. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 6. november 2012 Del Skrevet 6. november 2012 De hadde vel akkurat stått opp. Lenke til kommentar
Sexylubb1 Skrevet 6. november 2012 Del Skrevet 6. november 2012 Sjefen syntes visst ikke det var så bra at jeg, i feberrus, sinne og med store magesmerter, kalte ei dame som hadde parkert midt i svingen i et T-kryss under et skilt hvor det ganske klart kommer frem at en ikke har anledning til å parkere, for en hestkuk. Kanskje jeg overreagerte en smule. 1 Lenke til kommentar
Staketten Skrevet 6. november 2012 Del Skrevet 6. november 2012 Sjefen syntes visst ikke det var så bra at jeg, i feberrus, sinne og med store magesmerter, kalte ei dame som hadde parkert midt i svingen i et T-kryss under et skilt hvor det ganske klart kommer frem at en ikke har anledning til å parkere, for en hestkuk. Kanskje jeg overreagerte en smule. Du sveiva ned og ropte ut? Lenke til kommentar
Sexylubb1 Skrevet 6. november 2012 Del Skrevet 6. november 2012 Du sveiva ned og ropte ut? Nei nei. Ved nærmere ettertanke tror eg vi lar det ligge der Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå