Jakke Skrevet 29. oktober 2012 Del Skrevet 29. oktober 2012 Dere klager på snø? 0.5 cm med snø? Her er over 20cm på bilen min, klart er det like mye på veiene da, og i grøftene, overalt. Morgenen etter kostet jeg like mye snø av bilen igjen, pluss 10cm, altså totalt 50cm på et døgn. 1 Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 29. oktober 2012 Del Skrevet 29. oktober 2012 Her er over 20cm på bilen min, klart er det like mye på veiene da, og i grøftene, overalt. Det ser ut som ca 10-12 cm. Lenke til kommentar
Jakke Skrevet 29. oktober 2012 Del Skrevet 29. oktober 2012 (endret) Det var mer, tro meg. Bildet lyver litt siden du ser så lite av bilen er det vanskelig å se forholdet mellom bil og snø, men jeg målte med fingrene også, fullt spenn mellom tommel og langfinger pekefinger er 17cm hos meg (praktisk å vite i visse tilfeller), og dette var minst en tomme mer enn det. EDIT: Feil finger. Endret 29. oktober 2012 av Jakke Lenke til kommentar
Sexylubb1 Skrevet 29. oktober 2012 Del Skrevet 29. oktober 2012 (endret) Er det sånn du har målt kuken? Endret 29. oktober 2012 av Sexylubb1 7 Lenke til kommentar
Jakke Skrevet 29. oktober 2012 Del Skrevet 29. oktober 2012 Nei dessverre Det har man meterstaven til Men på den seriøse siden så er tommelen min fra tupp til første rynke nøyaktig en tomme, og spennet mellom pekefinger og tommel 17cm, kommer til nytte når jeg holder på med bilen, og trenger et raskt cirkamål på lengden på en skru eller diameteren på et rør. 1 Lenke til kommentar
Andzel Skrevet 29. oktober 2012 Del Skrevet 29. oktober 2012 Greit du kjører lastebil men når det snør og er små tåke så er vel kanskje best å sette på lysene dine når du kjører? :o Utrolig hva folk gjør XD. Også har du de som kjører med kurvelys foran bare når det er slurv på veien blir jo blendet som bare det. Bra man blinker med fjernlys men forstår de noe nei da.. O.o. Ellers en rolig dag i dag i veien utrolig. Lenke til kommentar
Quote Skrevet 29. oktober 2012 Del Skrevet 29. oktober 2012 (endret) Jeg har garantert klaget på dette tidligere, personer som med én gang kjører opp i ræva på deg uten å ta av langlys. Tror det er slik idioti jeg ser mest på veiene. Endret 29. oktober 2012 av Quote Lenke til kommentar
Sexylubb1 Skrevet 29. oktober 2012 Del Skrevet 29. oktober 2012 I dag, mellom Fjøsanger og Lagunen, ble jeg forbikjørt av en sånn søt liten Smart-bil. Dere vet disse sportutgavene. Greit nok det, jeg kjører jo lastebil og har CC-en på noe over 80 (fy meg!) og det er jo to felt og massevis av plass. Men fyren som kjører legger seg inn rett foran meg og tar igjen køen som skal opp til Trollhaug-rundkjøringa og dermed tar jeg selvfølgelig ham igjen og jeg legger meg og selvsagt ut i venstre felt for ikke å måtte bremse opp. Han gjør ikke det men bremser i stedet ned til 70, venter til køen er kjørt og gasser så på igjen. I det han tar meg igjen, i bakken etter tunnelen, kjører han forbi meg og legger seg inn rett foran meg og tar etter noen sekunder igjen noen andre biler lengre oppe i bakken. Han bremser ned for å matche deres fart og jeg legger meg selvsagt ut i venstre felt, igjen for å opprettholde farten min slik at jeg slipper å bremse ned og turer forbi ham... Det er altså helt ok for fyren å kjøre i 70 bak vanlige biler, men å ligge i noen og åtti bak en lastebil er totalt uaktuelt... Hva er greia egentlig? Har forresten en historie fra noen dager tilbake og. Jeg fyller diesel når ei middelaldrende feit afrikanskættet dame spør om hjelp til å åpne tanklokket på sin hvite flett nye BMW SUV. Jeg prøver selvsagt å hjelpe, prøver å vri på det noen sekunder, men det er umulig å skru det rundt. Det viser seg snart at hun har kjørt med den uten å skru det fast i det hele tatt. Lokket ligger bare løst nede i åpningen... :o (Og jeg er ikke rasist eller mener på noen måte at afrikanske damer har mindre peiling på tanklokk enn andre. Det var bare for å skape et bedre bilde av en morsom situasjon). Lenke til kommentar
Nedward Skrevet 29. oktober 2012 Del Skrevet 29. oktober 2012 For folk flest er det ganske vanlig praksis å blinke en eller to gang med langlysene hvis man møter en bil som ikke dimmer ned. På fredag møtte jeg en som syns det var helt greit å blinke som et jævla diskotek som beveger seg i mot deg i 80+ km/t fordi jeg ikke dimmet ned først på ca. 400 meters avstand. Lenke til kommentar
TMB Skrevet 29. oktober 2012 Del Skrevet 29. oktober 2012 Hvordan tror du at det var for han da? Er bedre å ha et diskotek mot seg enn fullstendig blending... Lenke til kommentar
Nedward Skrevet 29. oktober 2012 Del Skrevet 29. oktober 2012 Hvordan tror du at det var for han da? Er bedre å ha et diskotek mot seg enn fullstendig blending... På 400 meters hold? Come on!. Man dimmer ned når lyskjeglene er inni hverandre. Forøvrig har jeg nå prøvd begge deler, og kan med en sikkerhet på ca. 100% fortelle deg at du tar feil. Det er ikke bedre å ha et distraherende diskotek i møte. Møter man en bil som ikke dimmer ned kan man lett flytte blikket litt ned til høyre for å unngå blendingen. Med intens blinking blir det vanskeligere å ikke distrahere synet ditt. 3 Lenke til kommentar
Jason P. C. Skrevet 29. oktober 2012 Del Skrevet 29. oktober 2012 Forbanna pissdritt. Kjøpe sånn greie til å ha på frontruten slik at jeg skulle slippe å skrape i morges. Sånn presseningsgreie som man fester i døren. Joda, den trakk til seg regn, og hele fuckings gulvet var vått. Hva gjorde jeg galt? Lenke til kommentar
Sexylubb1 Skrevet 29. oktober 2012 Del Skrevet 29. oktober 2012 Du la den inn i døråpninga i stedet for å feste den utendørs`? Lenke til kommentar
Jason P. C. Skrevet 29. oktober 2012 Del Skrevet 29. oktober 2012 Det er det man skal. Lenke til kommentar
Sexylubb1 Skrevet 29. oktober 2012 Del Skrevet 29. oktober 2012 (endret) Da vet jeg ikke. Hvor mye kostet den? Kan du linke til produktet? Endret 29. oktober 2012 av Sexylubb1 Lenke til kommentar
Andzel Skrevet 29. oktober 2012 Del Skrevet 29. oktober 2012 Forbanna pissdritt. Kjøpe sånn greie til å ha på frontruten slik at jeg skulle slippe å skrape i morges. Sånn presseningsgreie som man fester i døren. Joda, den trakk til seg regn, og hele fuckings gulvet var vått. Hva gjorde jeg galt? Skal festet rundt speilene som jeg har, hadde en annen en også den skulle festes inni . Da var en en lang snor da og ikke noe som kunne lage en åpning. Lenke til kommentar
Jason P. C. Skrevet 29. oktober 2012 Del Skrevet 29. oktober 2012 Kostet vel 40 kr på europris, sølvfarget. Kastet det i morges. Men jeg har tenkt på en sånn tophat, men sliter ikke dette på lakken hvis den fryser fast? Lenke til kommentar
Diskutant Skrevet 29. oktober 2012 Del Skrevet 29. oktober 2012 40 kr på europris Der er svaret. 5 Lenke til kommentar
Jason P. C. Skrevet 29. oktober 2012 Del Skrevet 29. oktober 2012 Haha ja. Og jeg dobbeltsjekket hva som sto på pakken, jeg hadde gjort det rett. Vel, aldri mer. Jeg invisterer heller i en god skrape. God natt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå