Gå til innhold

Trafikalsk klagemur


Opus

Anbefalte innlegg

Forstår meg ikke på "voksne" mennesker som er ute og løper eller går med bikkjer som ikke bruker refleks, dem fleste har vel sitti inni en bil og sett hvor vanskelig det faktisk er å se fotgjengere. Det går at voksne ikke bruker refleks da dem kan sikkert trafikkregler og vet at dem ikke blir sett, men når dem presterer å ikke skaffe refleks til barna sine er dem ganske dumme imho!.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Slakket av og kjørte til siden for en ambulanse i dag, og i det jeg legger meg inn igjen og gir på, så kommer det en bil rundt svingen bak meg i hundre og helvete. Han ender opp helt inne i anusroten på bilen min og begynner og bruke hornet som en gal og blinke med lysene.

 

Du sjåfør, tre ting:

 

1. Du ble nettopp passert av den samme ambulansen, du skjønner vel godt hvorfor jeg ikke har nådd marsjfart enda?

2. Du kjørte langt over fartgrensen, så jeg kunne ikke gitt mer faen i at du ble "hindret" av en annen motorvogn (LES: Meg).

3. Selv om du er irritert, er det nødvendig å legge seg inni bagasjerommet til bilen foran for å bevise et poeng?

 

Idiot.

 

Antageligvis en pårørende. Ikke at det er noen unnskyldning.

Lenke til kommentar

Det er sikkert mange som har sett politi som ikke følger trafikkloven. Personlig så lå jeg bak en bil fra Statens vegvesen som lå minst 10 kilometer over fartsgrensen i både 50-, 60-, 70- og 80-sonen. De er mennesker de også, tydeligvis. :)

Her i byen er det nesten ingen politibiler som bruker blinklys i rundkjøringer blant annet :p

Lenke til kommentar

Antageligvis en pårørende. Ikke at det er noen unnskyldning.

 

Antageligvis ikke.

 

Han lå et stykke bak meg når ambulansen passerte han (da hadde han vært bak i flere minutter). Etter ambulansen passerte så var jeg foran neste sving og plutselig lå han helt inni meg. Altså ingen grunn til å plutselig øke farten så drastisk bare fordi han er passert av en ambulanse.

 

Eller? :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Personlig så lå jeg bak en bil fra Statens vegvesen som lå minst 10 kilometer over fartsgrensen i både 50-, 60-, 70- og 80-sonen. De er mennesker de også, tydeligvis. :)

Jaggu faen, minte meg på en ting. på vei til Kongsberg for 14 dager siden så jeg en vegvesen bil der vedkommende prata i mobilen uten handsfree.

Lenke til kommentar

Problemet er ikke at du sto stille. Problemet er å bevise det i retten.

 

Er det fordi jeg har "troll" i navnet dere nekter å gi slipp på dette mølet? Det har i så fall ingenting med forumtroll å gjøre, men heller kulturen vår. Men samme faen, dere får nå bare holde på om det er så forbannet morsomt. Jeg har fjernet tråden fra mine innlegg, takket være dere idioter. Dette brukte å være en morsom tråd, men det var får dere begynte med all denne kvereleringen. Dere er nesten verre enn idiotene i Mini-anmeldelser i Film-forumet, og det sier jo sitt...

 

Fått svart deg i den tråden moderatoren sier det skal være. Nok off-topic her :).

 

Er det gått sport i dette?

 

http://www.bt.no/nyh...en-2785881.html

 

Veit du hva premien er for mest skade eller :p?

 

Har selv sett politimenn som kjører bil og snakker i telefon uten handsfree samtidig. :)

 

Enig, selv har jeg sett politiet ikke bruke blinklys. Hadde vært litt gøy å filmet dette og anmeldt fyren hos politiet kammeret.

 

 

---

 

 

Mye rart som skjer der nede for tiden:

 

http://www.bt.no/nyheter/trafikk/Mannen-parkerte-bilen-Sa-begynte-den-a-trille-2785519.html

 

xD

Endret av Andzel
Lenke til kommentar

Ikke ren klaging, men det fikk meg til å tenke:

 

2010: Svevde mellom liv og død

 

2012: Ung Ringsaker-kvinne omkom

 

Kvinnen krasjer i 2010 med en fyllekjører, og overlever såvidt. Tirsdag kveld krasjer hun med en trailer, og omkommer. Det var litt spesielt å se videoen i den første artikkelen, og se kvinnen kjøre vekk med bilen man ser fullstendig knust i den nye artikkelen.

Lenke til kommentar

Ikke ren klaging, men det fikk meg til å tenke:

 

2010: Svevde mellom liv og død

 

2012: Ung Ringsaker-kvinne omkom

 

Kvinnen krasjer i 2010 med en fyllekjører, og overlever såvidt. Tirsdag kveld krasjer hun med en trailer, og omkommer. Det var litt spesielt å se videoen i den første artikkelen, og se kvinnen kjøre vekk med bilen man ser fullstendig knust i den nye artikkelen.

Uff, det er tragisk. Fikk vondt inni meg.

Lenke til kommentar

Slike folk irriterer meg litt:

 

http://fremoverpuls....ntroll-i-narvik

 

Kan man klage på at folk har en litt spesiell form for logikk?

 

("Jeg har misforstått reglene, så UP må ha gjort alt feil når de hadde storkontroll heromdagen!")

 

Den blingsen der kommenterte jo jeg for noen sider siden i denne tråden. De burde virkelig renske opp i begrepsrotet sitt i de lovene. Ikke at det er vanskelig å forstå hva de mener, men det er jo lovtekster så de burde virkelig være på stell.

Lenke til kommentar

Men jeg har virkelig litt problemer med å se hvor dette "rotet" er? Jeg leser ikke reglene til annet enn at de er rimelig soleklare ..

 

RED

Veldig enkelt;

Du kan bruke tåkelys ved TO anledninger;

1. På svært svingete vei ved dårlig sikt. Altså der lys- eller siktforhold gjør det påkrevd for å kunne gi føreren tilstrekkelig synsfelt.

2. Som erstatning for kjørelys/nærlys på dagtid, da i kombinasjon med parklys.

 

Lett.

Endret av jonlem
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...