Gå til innhold

Trafikalsk klagemur


Opus

Anbefalte innlegg

Som jeg sa er det bare å prøve selv. Når du er på sykkel er du teknisk sett en myk trafikant på lik linje met fotgjengere, ergo er den bilisten sin feil.

 

FEIL! Så det holder! Hvor får du dette ifra?! Sykler du over en fot overgang så er det veldig sjelden folk mister lappen. Spørs på alderen på den idioten som sykler over. Er det unger sier det seg selv du skal ta det med ro, men de fleste går over.

 

Kjører du på en bil uten fot over gang så er det syklen sin feil uansett så lenge bilen ikke har vikeplikt. Forstår ikke engang hvordan du kan si det du sier.

 

Men NOK off-topic pleasE!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

(no offence men)

 

Takk til pakkisen som følte for å parkere og stå der, på den eneste bensinpumpen med kortautomat på Esso stasjonen før Danmarksplass i Bergen.

Kunne du ikke kjørt til sides før du begynte å vaske FELGENE med VINDUskraperen (de som står nedi bøtter ved siden av pumpene)!! Faen folk bruker de på vinduene osså bruker du de på de skitne dritfelgene dine!

 

Så kort oppsummert til deg: IKKE parker på den eneste pumpen med kortautomat for å så vaske felgene med en vinduskrape! Idiot altså.

Endret av Lami
  • Liker 4
Lenke til kommentar

(no offence men)

 

Takk til pakkisen som følte for å parkere og stå der, på den eneste bensinpumpen med kortautomat på Esso stasjonen før Danmarksplass i Bergen.

Kunne du ikke kjørt til sides før du begynte å vaske FELGENE med VINDUskraperen (de som står nedi bøtter ved siden av pumpene)!! Faen folk bruker de på vinduene osså bruker du de på de skitne dritfelgene dine!

 

Så kort oppsummert til deg: IKKE parker på den eneste pumpen med kortautomat for å så vaske felgene med en vinduskrape! Idiot altså.

 

Føler med deg... Opplever relativt ofte det samme på lastebilpumpa på Shell Laguneparken. Ikke at de vasker felgene da, men at personbiler parkerer ved storbilpumpa fordi de skal handle mat på bensinstasjon (noe som i seg selv er rart). Dette selv om denne stasjonen har sikkert 20 parkeringsplasser utenom pumpene og det er godt merket at det er en lastebilpumpe. Men folk parkerer jo rett under Stopp Forbudt-skiltet rett ved inngangen der og, så...

 

Kom nå forresten på at Bergen Parkering i dag morges hadde bøtelagt ei kjerring som feilparkerer i et T-kryss nede i sentrum. Hun, og andre, har ofte stått slik i krysset at det er umulig for storbiler å kjøre der så jeg har bedt parkeringsvaktene om å ta seg en tur innom gata litt oftere. GREAT SUCCESS!

 

(Hun kom faktisk å flytta bilen rett etter jeg ankom stedet. Jeg fikk litt skadefryd må jeg innrømme. Er jeg ond?)

Endret av Sexylubb1
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Hva er problemet ditt? Må du virkelig ha femti siders dokumentasjon på hver minste detalje

 

Problemet mitt at du gulper opp fjas basert utelukkende på din misforståelse av regelverket, og når du er blitt konfrontert med nettopp det, heller enn å innrømme at påstanden var komplett grunnløs, fortsetter du å våse videre.

 

Du har intet belegg for å hevde at "om jeg sitter i en bil og en syklist kræsjer inn i siden på meg er at jeg som får skylden". La oss begynne (og slutte) der. Bare fordi syklister er myke trafikanter, gir det dem hverken rett til å kollidere eller å anta at deres oppførsel i trafikken er uten konsekvenser (jeg har til gode å møte noen syklister som skulle hatt den holdningen).

 

Protip -- det er 2 rette framgangsmåter for deg nå: 1) finne frem et par referanser (ikke 50 sider) fra gjeldende rettspraksis som støtter påstanden din 2) innrømme at påstanden din var for generell og ikke holder mål.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Siden folk er så besatt på å få kilder kan du jo vise frem dine kilder? *careface*

http://www.riksnettradio.com/Word1/2012/02/29/bil-mot-sykkel-i-tonsberg/

 

"Syklisten traff bilen i fronten og ble kastet inn i en lyktestolpe.

Syklisten, som er en mann i 70- åra fra Tønsberg, ble kjørt til

Tønsberg legevakt av ambulanse."

 

"Jourhavende jurist besluttet at det ikke skulle taes beslag i

bilistens førerkort"

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Grundig overkjøring av den mykere diskutanten og likevel full frifinnelse fra forumpolitiet. Regner med lykketrollet kommer til å gå litt stillere i dørene etter dette.

 

Andre leksjon får vel være at diskusjon.no ikke det samme som kommentarfeltet hos VG.

Endret av Simen1
  • Liker 6
Lenke til kommentar

Nei, jeg står på mitt. Alt jeg sier er at dere kan prøve å kjøre ned en syklist, så ser dere fort hvem som har rett. Er det virkelig så forpult viktig å kverulere på dette i dagevis, eller kan vi fortsette on-topic?

 

Det er ikke kverulering, det er en påpekning av at din bastante påstand er totalt feilaktig. Å kalle det kverulering er bare noe vissvass du driver med for å late som det er små detaljer som var feil med påstanden din, mens den i realiteten er totalt gal.

 

AtW

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Syklelister tror de eier veien og alt mulig,

 

Siden du investerte så mye tid i begrunnelsene ellers, burde du også være forberedt på å begrunne denne påstanden. Den eneste trafikantgruppen jeg har møtt som hevder å ha noe form for eierskap til veiene er privatbilsjåfører; argumentet er da "vi betaler veiavgift og derfor er veien forbeholdt oss". Jeg har aldri møtt en tilsvarende holdning blant de syklende.

 

Så hva om du lar være å generalisere om "syklelister" (sic)?

 

er det som er dumt med de. Kjører som idioter i rundkjøringer og ikke bryr seg om vikeplikter og name it.

 

Akkurat som noen bilister, finnes det garantert noen syklister. Det var det som var det vakre med videoene til DelVeien på youtube, forøvrig.

 

Men man opplever flere ganger flere syklelister i breden og det er heller ikke lov på visse steder.

 

Visse steder -- ja. Et generelt forbud mot flere syklende i bredden eksisterer ikke.

 

Men alle kryss har man ikke vikeplikt for iform av bilister MEN heller ikke syklelister

 

Jeg aner ikke hva denne setningen skulle utrykke. Kunne du forklare det en gang til?

 

Men syklelister og bilister kommer alltid til å krangle, men de fleste syklelister bryr seg ikke om traffik reglene heller i Norge.

 

Har du et objektivt belegg for denne påstanden, heller enn din personlige oppfatning av syklister?

 

Dette er godt bevist hvordan dere sykler i Oslo og andre store byer rundt omkring i landet.

 

Er det godt bevist? Kilde?

 

Når dere ikke slipper fram biler heller så blir det samme problem, jeg sier ikke at bilister er mest flinke på dette. Men folk som kjører traktor, og biler som kjører sakte har tendens til å slippe fram køen. Dere syklister har jeg aldri i mitt verden opplevd at dere har slippet fram noen.

 

Jeg slipper til stadighet biler frem, når jeg ser at det ikke er mulig å kjøre forbi meg. Legg merke til at dette ikke er ekvivalent med å stoppe med en gang man hører en bil bak seg. Så selv i din verden finnes det slike syklister.

 

edit: grammatisk feil

Endret av zotbar1234
Lenke til kommentar

Hvis man prøver å kjøre ned en syklist, eller noen andre for den saks skyld, så får selvsagt den som prøver skylda. Det er forsåvidt noe helt annet enn den opprinnelige påstanden din, som du har fått tilbakevist så det flagrer om ørene. Men når du fortsetter å stå på tilbakeviste påstander så ser jeg bare en mulighet, du troller.

Jeg er drittlei hele denne diskusjonen, så jeg tar det en siste gang. Hvordan har du tenkt å forklare for retten at du prøvde å unngå å kjøre ned syklisten? Det er ditt ord mot hans, og han er død. Lykke til. Så for aller siste gang: Kjør ned en syklist, så ser du hva som skjer og hvem som får skylda. Det er alt jeg har sagt fra dag en, og det er ikke "tilbakevist så det flagrer om ørene". Jeg nekter å tro det skaæ være så inn i helvete vanskelig for dere å forstå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...