Sheldon C Skrevet 17. oktober 2012 Del Skrevet 17. oktober 2012 @Quote Dog er ikke syklistene like helsefarlige som bilistene. Og det bør bilistene tenke på når de grisekjører. Syklistene utgjør den største trusselen for seg selv når de idiotkjører. Bilistene er derimot livsfarlig for alle andre i tillegg. Yes, derfor er det i mine øyne like alvorlig når syklistene bryter reglene. Risikoen for en ulykke med personskade/dødsfall kan være like stor. En bilist sitter godt polstret i et stålbur, med sikkerhetssele og airbags. En syklist fungerer som polstring for sykkelen. Det bør syklistene tenke på når de grisekjører. Jeg ser på det som mer alvorlig å volde andre skade enn å skade seg selv. AtW Se på det i litt større perspektiv. Hvem som har skyld i ulykken er ikke så vikitg, personskade/dødsfall medfører store omkostninger for samfunnet, pårørende og alle involverte i ulykken. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 17. oktober 2012 Del Skrevet 17. oktober 2012 Jeg er godt kjent med det større perspektiv. Jeg mener allikevel det er en moralsk forskjell på å skade eller drepe andre, enn å skade eller drepe seg selv. AtW 2 Lenke til kommentar
nicho_meg Skrevet 17. oktober 2012 Del Skrevet 17. oktober 2012 Dødsfall koster. Helt klart. Men det er bedre å drepe seg selv enn å drepe andre. Vil gjerne høre hvordan du forsvarer noe annet. 2 Lenke til kommentar
jonlem Skrevet 17. oktober 2012 Del Skrevet 17. oktober 2012 Høstens store irritasjonsmoment: Folk som kjører med både kjørelys og spredere. Får de noe mer sikt? Nei. Blender de motgående trafikk? Ja. Sukk... Og da gjerne i mørket, på våt asfalt. Om dumskap var ulovlig.. Lenke til kommentar
Sheldon C Skrevet 17. oktober 2012 Del Skrevet 17. oktober 2012 Dødsfall koster. Helt klart. Men det er bedre å drepe seg selv enn å drepe andre. Vil gjerne høre hvordan du forsvarer noe annet. Jeg verken forsvarer eller tar stilling til påstanden din, men stiller meg bare litt undrende til å bruke slik argumentasjon som et forsvar for lovbrudd blant syklistene. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 17. oktober 2012 Del Skrevet 17. oktober 2012 Dødsfall koster. Helt klart. Men det er bedre å drepe seg selv enn å drepe andre. Vil gjerne høre hvordan du forsvarer noe annet. Jeg verken forsvarer eller tar stilling til påstanden din, men stiller meg bare litt undrende til å bruke slik argumentasjon som et forsvar for lovbrudd blant syklistene. Hvorfor er det så underlig? Jeg vil ikke tro det er særlig uvanlig å mene det er verre å sette andre folk i større fare enn mindre. AtW Lenke til kommentar
Lami Skrevet 17. oktober 2012 Del Skrevet 17. oktober 2012 (endret) Sexylubb: Bergen er et høl å kjøre i. Er så mange idioter her som faen aldri sku hatt sertfikat. Og hva feiler det folk ut mot/fra Sotra? Jævla sotraværinger! Trafikken både til og fra er så fucka at det er kriminelt. En eller annen jævel som daffer langt under fartsgrensen når jeg kjører der. Umulig å kjøre forbi på de veiene også. Og til deg som kjørte gammal Corvette her på mandag til Danmarksplass og ned over broen til Sotra(?): Du er sykt kul som daffer under fartsgrensen fram til krysset på Danmarksplass. Så når vi ligger side om side og venter på grønt, så gir du mer gass enn oss og legger deg rett foran oss og daffer under fartsgrensen. Faen er poenget? Det var så rar kjøring på deg mot Laksevåg også at det var kriminelt. Først full gass, og så brems.. lol. Endret 17. oktober 2012 av Lami Lenke til kommentar
Quote Skrevet 17. oktober 2012 Del Skrevet 17. oktober 2012 ... Og enkelte tider så virker det som om noen syklister ikke tenker på at de setter andre folk i fare i motsetning til seg selv. Lenke til kommentar
Staketten Skrevet 18. oktober 2012 Del Skrevet 18. oktober 2012 Jeg kjører daglig mellom Halden og Fredrikstad og dermed litt på firefelt motorvei klasse A (E6) med 100-sone. Det er jaggu mye rart man ser på den strekningen på 40km hver vei. Senest i dag skulle jeg kjøre forbi noen trailere på E6'n. Og like før det tok jeg igjen en BMW 7-serie som holdt noe lavere hastighet enn meg så jeg kjørte selvfølgelig forbi h*n og like etter trailerne. Det som skjer er at 7-serien legger seg ut bak meg og også skal kjøre forbi og holder da samme hastighet som meg og med god og fin avstand. Når jeg da har kjørt forbi rekken med trailere legger jeg meg i høyre felt igjen. Det som nå skjer er at 7-serien kjører/sniker forbi meg og når den er 2-3m foran meg (uten å overdrive for nedre del av bilen forsvant under panseret mitt) så brålegger den seg inn OG SLAKKER AV FARTEN!? Selvfølgelig uten å blinke. Hva er det som går av enkelte? Man dør ikke hvis man ligger litt lenger i venstre felt når man er forbi og faktisk tar en lovlig og pen forbikjøring... Ein gjennomsnittleg bmw-sjåfør der altså. Var også borti ein slik ein i går som nådde meg bakfrå på venstre felt austgåande mot Bergen. Hadde også ein bil framfor meg som skulle same vegen. Over Puddefjordbrua og rett inn i Nygårdstunnelen. Ei luke. Bilen framfor meg blinkar seg inn til høgre (midtre felt). Eg gjer det same, og får brått høyre eit lydhorn. Da har kebabtralla bak pressa seg inn til høgre, og er på tur til å okkupere luka mi. Det lukkast han med, og eg må nøye meg med luka bak han. Morosamt å bli hindra i å nå fram til Stavanger-feltet når det feltet ofte er råka av stillegåande kø fram til Danmarksplass. Medan han berre skulle rett fram midtre feltet mot Åsane, og med det har god tid til å byte felt. Heile tunnelen har han faktisk. (Og til dei som lurar: venstre felt går rett til sentrum.) Lenke til kommentar
Sheldon C Skrevet 18. oktober 2012 Del Skrevet 18. oktober 2012 Dette klippet illustrerer godt hvordan Bmw førerne oppfører seg i trafikken http://www.youtube.com/watch?v=OG_a3zQK4Lg 2 Lenke til kommentar
Andzel Skrevet 18. oktober 2012 Del Skrevet 18. oktober 2012 Greit det er 30 her men når du ligger i 5-10 km et fint stykke og holde på å kjøre oppå fortauet også videre og ikke merket at jeg tutet ettersom hele lastebilen din jobber ettersom du treffer en fortauskant kan man begynne. Så da la han seg enda mer saktere. Tror det er første gang jeg har kjørt forbi noen lovlig i 30 sone O.o. Jævla tulling, var liksom fem biler bak meg å. Første gang det har vært så mye "kaos" på denne veien. Skulle ikke hatt lappen i hele tatt du! Ettersom du plutselig lå midt i veien, oppå fortauskanten også videere. Lenke til kommentar
Sexylubb1 Skrevet 18. oktober 2012 Del Skrevet 18. oktober 2012 (endret) Ved A møtes to veier som så blir til to felt i ca 400 meter før en rundkjøring, B. Etter denne rundkjøringen er 200 nye meter med to felt før neste rundkjøring. Jævlig mange føler allikevel at de må bytte felt umiddelbart der veiene møtes. Ja aller helst før sperrelinjen går fra å være hel til å bli stiplet. Og det uten å ta hensyn til at det høyre feltet på dette tidspunktet kommer fra en 60-sone mens de selv nettopp har kommet ut fra en rundkjøring og maks holder 30kmt. Kjekkest er det når noen finner ut at de skal de stoppe opp og lage en liten lokal kork her i stedet for å fortsette i sitt felt for å finne en naturlig luke å bytte felt ved i fart mens man er på vei mot en av de to rundkjøringene. Skjønner ikke at det skal være så jævla vanskelig. Og det er ikke bare her i Bergen dette skjer. Endret 18. oktober 2012 av Sexylubb1 Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 18. oktober 2012 Del Skrevet 18. oktober 2012 Skjønner ikke at det skal være så jævla vanskelig... Det får meg til å tenke på diskusjonen om selvkjørende biler. Tettpakket med idiotkjøring er et godt argument for selvkjørende biler. Lenke til kommentar
Llandari Skrevet 19. oktober 2012 Del Skrevet 19. oktober 2012 Ved A møtes to veier som så blir til to felt i ca 400 meter før en rundkjøring, B. Etter denne rundkjøringen er 200 nye meter med to felt før neste rundkjøring. Jævlig mange føler allikevel at de må bytte felt umiddelbart der veiene møtes. Ja aller helst før sperrelinjen går fra å være hel til å bli stiplet. Og det uten å ta hensyn til at det høyre feltet på dette tidspunktet kommer fra en 60-sone mens de selv nettopp har kommet ut fra en rundkjøring og maks holder 30kmt. Kjekkest er det når noen finner ut at de skal de stoppe opp og lage en liten lokal kork her i stedet for å fortsette i sitt felt for å finne en naturlig luke å bytte felt ved i fart mens man er på vei mot en av de to rundkjøringene. Skjønner ikke at det skal være så jævla vanskelig. Og det er ikke bare her i Bergen dette skjer. Helt riktig at sånt ikke skjer bare i Bergen. Her i Stavanger føler folk at de må legge seg i rett felt allerede ved A for å ligge riktig når de kommer til B. Det er ca 1 km lenger framme... Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 19. oktober 2012 Del Skrevet 19. oktober 2012 Man blir jo lært opp i teoriboka til å planlegge slik at man unngår for mange feltskift .. Lenke til kommentar
Lykketrolling Skrevet 19. oktober 2012 Del Skrevet 19. oktober 2012 Problemet er at om du kjører opp som attenåring er sertifikatet ditt fortsatt gyldig seksti år senere, til tross for at verden har forandret seg radikalt fra den gang. Lenke til kommentar
zotbar1234 Skrevet 19. oktober 2012 Del Skrevet 19. oktober 2012 Problemet er at om jeg sitter i en bil og en syklist kræsjer inn i siden på meg er at jeg som får skylden. (...) Kan du vise til rettspraksis for å dokumentere dette? Det er bare å sykle inn i en bil, så ser du hva som skjer. Så, mao. har du ingen referanser. Hvorfor ikke bare si det med en gang? 1 Lenke til kommentar
Lykketrolling Skrevet 19. oktober 2012 Del Skrevet 19. oktober 2012 Som jeg sa er det bare å prøve selv. Når du er på sykkel er du teknisk sett en myk trafikkant på lik linje met fotgjengere, ergo er den bilisten sin feil. Lenke til kommentar
zotbar1234 Skrevet 19. oktober 2012 Del Skrevet 19. oktober 2012 Som jeg sa er det bare å prøve selv. Når du er på sykkel er du teknisk sett en myk trafikkant på lik linje met fotgjengere, ergo er den bilisten sin feil. Som sagt, du har altså ingen rettsavgjørelse for å støtte under dine påstander. KTHX, BYE. 3 Lenke til kommentar
Lykketrolling Skrevet 19. oktober 2012 Del Skrevet 19. oktober 2012 Hva er problemet ditt? Må du virkelig ha femti siders dokumentasjon på hver minste detalje før du tillater deg å godta at ikke alle er ute etter å lyve for deg? Er dette virkelig hva samfunnet har blitt redusert til? Til din informasjon er jeg her på forumet for å snakke med andre folk med samme interessert, og jeg i denne tråden fordi jeg kjører bil daglig og ser mye rart i trafikken. Da er det til tider fristende å gjøre noe dumt jeg ville kommet til å angre på, så da foretrekker jeg heller å slippe ut litt aggresjon her en gang i blandt. Men hva i all verden skulle jeg kunne tjene på å lyve for en tulling på et forum jeg ikke kjenner engang? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå