Gå til innhold

Trafikalsk klagemur


Opus

Anbefalte innlegg

Man får mye mindre svingradius dersom man rygger inn, kjører man inn i en trang parkeringsplass må man jo nesten være rettet opp før forhjulene er inne mellom de to andre bilene, rygger man kan man styre med fullt utslag nesten hele veien. Bedre oversikt har man som sagt også, det kommer ingenting på tvers midt i en luke.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Man får mye mindre svingradius dersom man rygger inn, kjører man inn i en trang parkeringsplass må man jo nesten være rettet opp før forhjulene er inne mellom de to andre bilene, rygger man kan man styre med fullt utslag nesten hele veien. Bedre oversikt har man som sagt også, det kommer ingenting på tvers midt i en luke.

5171172[/snapback]

 

Når man rygger inn må man være flinkere med speilene, i tillegg til å vite hvor man har venstre eller høyre hjørne. Siden overhenge fremme er større en bak så kommer fronten litt lengre ut.

Er INGEN problem å stille seg 90 grader i forhold til plassen for så å smette rett inn.

 

Er lettere å rygge seg inn i en situasjon enn å rygge seg ut av en.

 

Men case closed.. jeg har min oppfatning og andre sin... enig blir vi aldri

Endret av Stig-Arne
Lenke til kommentar

På plasser med mange biler rygger jeg somregel inn. Kommer jeg til en nærmest tom parkeringsplass, der jeg vet ingen kommer og parkerer som idioter, så kjører jeg fronten inn.

 

Litt avhengig av hvilken bil jeg kjører så hender det jeg bruker to parkeringsplasser også. Har kommet ut et par ganger og da har plastlista på døra fått skrammer med annen farge enn ellers på bilen.

Lenke til kommentar

Enig med deg er Erik.

Er mange ting som spiller innn, hvordan parkeringsplassen er bygd opp, f.eks 45 graders plasser hender jeg kjører rett inn om jeg kommer i samme vinkel som plassen.

Står jeg ytterst på en plass hvor jeg kan kjøre rett frem rygger jeg jo seff heller ikke.

 

Som oftest på store plasser prøver jeg å finne plasser hvor det er to plasser ledig, en forran å en bak, der jeg kjører rett frem for så å kjøre frem igjen når jeg skal ut.

om dere fattet hva jeg skulle frem til :p

 

Men er nokk mye smak og behag, noen liker ikke det ene mens noen liker det andre.

Lenke til kommentar

Ble nesten nedkjørt i går! To ganger av samme sjåfør! :dontgetit:

 

Eg var på vei ut av bensinstasjonen(gående) og gikk bak en bil som var i gang, med bremselys på og ryggelys av. Klart, da er det trygt tenker eg. Men da eg var rett bak smeller sjåføren(eldre dame) bilen i revers. Eg klarer akkurat å hoppe unna. Bilen stoppa noen meter bak meg mens sjåføren ser ilsint på meg(herregud!). Eg går da mot bilen min(som stod rett forran hennes), åpner døra og setter meg inn. Akkurat da eg tar i døra bråkjører hu dama igjen, denne gang fremover og mot meg. Eg klarer akkurat da å lukke døra før hu suser forbi. Eg mener, er det mulig?

 

Angrer litt nå på at eg ikke sa ifra til personalet på stasjonen om å ta vare på videoen fra kameraet. ;)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+891234

Jeg vil klage på avisgutten i nabogata. Han var én meter unna å bli roadkill (Vel, vel, det var jo 30-sone. :p) i går, da han uten å se seg for kom susende ut fra en uoversiktelig utkjørsel og syklet tvers over gata.

Lenke til kommentar
Man får mye mindre svingradius dersom man rygger inn, kjører man inn i en trang parkeringsplass må man jo nesten være rettet opp før forhjulene er inne mellom de to andre bilene, rygger man kan man styre med fullt utslag nesten hele veien. Bedre oversikt har man som sagt også, det kommer ingenting på tvers midt i en luke.

5171172[/snapback]

 

 

Beklager men her er det noe som ikke stemmer. Svingradiusen blir den samme når du legger over for å ta en sving. Det som er forskjellen er om du velger å ha den største svingradiusen (som er på framhjulene) i den retningen du beveger deg eller i motsatt retning hvis du rygger.

Det må vel være bedre å ta høyde for svingradius ved å legge seg litt ut før man svinger enn der er å rygge mens fremenden på blien svinger ut i motgående kjøreretning.

Lenke til kommentar
På plasser med mange biler rygger jeg somregel inn. Kommer jeg til en nærmest tom parkeringsplass, der jeg vet ingen kommer og parkerer som idioter, så kjører jeg fronten inn.

 

Litt avhengig av hvilken bil jeg kjører så hender det jeg bruker to parkeringsplasser også. Har kommet ut et par ganger og da har plastlista på døra fått skrammer med annen farge enn ellers på bilen.

5172395[/snapback]

 

hehe. Bra innlegg det der. Hadde du fått det til hadde du antakeligvis brukt 3 plasser også.

Fikk selv huden full av et kvinnfolk som mente jeg tok vel mye plass når jeg parkerte (med fronten inn) her om dagen. Årsaken til at jeg gjorde det var nettopp at jeg så at det var et kvinnemenneske i bilen bak og at hun hadde tenkt å parkere ved siden av meg. Hadde jeg parkert med det man kan kalle "normal" avstand til de andre parkerte bilene der ville hun garantert "skviset" bilen inn ved min og både kjærring og unger ville mest sannsylig nærmest sparket opp dørene på bilen og brukt bilen in som dørstopper. Ikke noe spesielt om å gjøre å ha slike ved siden av bilen og det fortalte jeg henne før jeg gikk videre.

Lenke til kommentar
man rygger inn , så enkelt er det , på jobben min så er det faktisk påbudt og rygge inn , hvist du ikke gjør det risikerer du advarsler og dereter tauing av bilen .

5172939[/snapback]

 

 

Morsomt. Hvor jobber du da? Ambulansetjenesten? eller annen form for utrykning?

Hadde sjefen kommet og fortalt meg hvordan jeg skal parkere min private bil hadde jeg sagt opp.

Det får da være måte på.

Lenke til kommentar

Irriterende at det alltid skal være noen som ikke greier eller tør å kjøre fartsgrensene. De kjører heller litt under, bare for sikkerhets skyld liksom.......

Samtidig ser man at de aller fleste ligger heller litt over men som sagt, det bare må være noen få som absolutt skal ødelegge hele flyten i trafikken.

Mulig det ikke er så rart når alle og enhver skal kjøre bil i dette landet. Det virker som om det er en menneskerett å få førerkort.

Den eneste gruppen jeg kjenner til som ikke får førerkort er blinde men det blir vel det neste.

 

Det er dermed ikke sagt at det er folk med ulike handikap som kjører under fartsgrensene. Mange av de er helt silkkert flinke i trafikken men det var bare for å illustrere at det nærmet ikke er noe begrensning på hvem som kjører bil.

Endret av oisp
Lenke til kommentar
man rygger inn , så enkelt er det , på jobben min så er det faktisk påbudt og rygge inn , hvist du ikke gjør det risikerer du advarsler og dereter tauing av bilen .

5172939[/snapback]

 

 

Morsomt. Hvor jobber du da? Ambulansetjenesten? eller annen form for utrykning?

Hadde sjefen kommet og fortalt meg hvordan jeg skal parkere min private bil hadde jeg sagt opp.

Det får da være måte på.

5177415[/snapback]

 

Er faktiskt flere arbeidsgivere som krever at de ansatte rygger inn.

Kommer ikke på hvilke, men vet at det er flere som har det kravet.

Lenke til kommentar
man rygger inn , så enkelt er det , på jobben min så er det faktisk påbudt og rygge inn , hvist du ikke gjør det risikerer du advarsler og dereter tauing av bilen .

5172939[/snapback]

 

 

Morsomt. Hvor jobber du da? Ambulansetjenesten? eller annen form for utrykning?

Hadde sjefen kommet og fortalt meg hvordan jeg skal parkere min private bil hadde jeg sagt opp.

Det får da være måte på.

5177415[/snapback]

 

 

jeg jobber for et firma som heter Weatherford , det er et olje firma :D

Lenke til kommentar

Schlumberger, ExxonMobil, Weatherford... det er mange firma etter hvert som krever at ansatte rygger inn. Det er faktisk ganske fornuftig i og med du som regel er mer opplagt og tar det mer med tro om morgenen enn når du vil fort hjem fra arbeid.

 

Vil med det samme klage på alle som ikke bruker blinklys eller legger seg helt opp i hekken på meg når jeg kruser på scooteren min. Når de heller ikke klarer å bytte felt skikkelig ved forbikjøringer, selv om jeg ligger i 60 i 60sone, da blir jeg virkelig irritert.

Lenke til kommentar

Jada jada.

Hvis det er slik at de mister jobben så for all del bare rygge dere inn på parkeringsplasser men det er ikke dermed sagt at dette er mere riktig.

Det med at folk har det mere travelt med å komme seg hjem fra arbeid enn de har med å komme seg på arbeid har jeg liten forståelse for. Der hvor jeg jobber er det helt motsatt. De fleste kommer 15 min. før arbeidet starter og drar litt etter arbeidets slutt enn før. Det er ingen stress med å løpe ut døra for så å slenge seg inn i bilen og stikke av. Dessuten tar det ikke mange sekundene å rygge bilen ut fra parkeringen slik at dette er noe alle har tid til.

For meg høres det hele ut som et utrolig dårlig argument for å rygge bilen inn ved parkering.

Derimot hender det at jeg selv også rygger meg inn på en parkering hvis jeg anser det for å være mere praktisk i det enkelte tilfellet men føler ikke at det er mye enklere alt sett under ett. Man må da rygge enten ved parkering eller når man skal ut fra parkering uansett så det spiller liten rolle.

Den største forskjellen jeg kan se må være at ,kjører man seg inn på parkering unngår man å gi bilen bak sjansen til å "stjele" plassen pluss at man er med på å gjøre jobben til de stakkarene som jobber i parkeringetaten enklere og sikrere ved at alle bilene står med fronten inn mot gangfelt og ikke ut i veibanen.

Det er faktisk mulig at det er retningslinjer for hvordan parkering skal foretas, spesielt i byer hvor det ikke er all verdens plass å gå på mellom de parkerte bilene og veibanen.

Hvis noen gidder kan de jo ta kontakt med parkeringsetaten og sjekke dette.

Lenke til kommentar
Beklager men her er det noe som ikke stemmer. Svingradiusen blir den samme når du legger over for å ta en sving. Det som er forskjellen er om du velger å ha den største svingradiusen (som er på framhjulene) i den retningen du beveger deg eller i motsatt retning hvis du rygger.

Det må vel være bedre å ta høyde for svingradius ved å legge seg litt ut før man svinger enn der er å rygge mens fremenden på blien svinger ut i motgående kjøreretning.

Kanskje jeg ordla meg litt tungvindt, men poenget er at når man kjører inn vil man plassere de styrende hjulene inn i plassen slik at man må begynne å rette opp mye tidligere, rygger man inn kan man styre bilen mye lenger enn om man kjører slik at man klarer seg med ca 2 meter mindre plass mellom radene enn om man kjører med fronten først. Man slipper altså å legge seg like langt ut og man kan holde svingen omtrent halveis inn i parkeringsplassen i stedet for å måtte rette opp først. Trodde egentlig det var elementær kunnskap jeg?

Lenke til kommentar

Innrømmer at du har et poeng men synes ikke det er veldig godt.

Det kan da umulig være noe problem å kjøre seg inn på en parkeringplass?

De som synes det er vanskeligere enn å rygge seg inn bør kanskje ikke kjøre bil i det hele tatt.

Egentlig er hele denne diskusjonen helt håpløs og svaret på hvordan man skal parkere får man sikkert hvis man tar en telefon til parkeringsetaten.

Det er jo helt innlysende at det både er mere praktisk og sikrere for parkeringsetatens ansatte at alle parkerer med fronten av bilen inn mot gangfelt og ikke ut mot kjørebanen. Regner da med at ingen legger parkeringslappen i bakruten. :hrm:

 

Forresten så avhenger ditt argument av om hvor mye front du har foran fremhjulene. Dette varierer og på enkelte biler er det nesten ingenting mens på andre snakker vi om bortimot 1 meter eller kanskje mere. I tillegg avhenger det også av akselavstanden. Jo større avstand jo mere høyde må du ta før du starter svingen, men dette er vel allment kjent.

Endret av oisp
Lenke til kommentar

Det som irriterer i dag er nyheten om 300 nye fotobokser med begrunnelsen at de vil øke inntektene med et viss antall millioner.

Dette til tross for at det ikke er dokumentert at det vil hjelpe noenting på trafikksikkerheten.

For en gjeng med åndsamøber disse politikerne er. Der ser ikke ut til å spille noen rolle hvilket parti de representerer heller.

De må vel ha mere penger inn for å kunne dekke opp for de lønnstilleggene de har innvilget seg selv. Er klar over at det er i egen lønnsnemn for de men til syvende og sist er det de selv som avgjør lønna. Det med å ha ei lønnsnemn er bare ment å få det til å høres litt bedre ut og så er det vel greit å bruke noen millioner på nok ei unødvendig nemn.

Det får da for pokker være måte på hva man skal finne seg i. Har vi ingen organisasjon som er villige til å ta tak i slikt?

Kanskje få organisert en samlig utenfor stortinget med et par bøtter egg og tomater.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...