Gå til innhold

Trafikalsk klagemur


Opus

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det skjer så jævlig ofte i Fjøsangerveien i rushtrafikken at jeg gremmes. Hele køen er jo (nesten) der fordi det er så mange som skal kjøre forbi køen for å snike seg inn før man kjører under rundkjøringa ved Minde Alle.

 

Noe annet som irriterer meg generelt er folk som i alle tenkelige situasjoner skal foreta feltbytter når det er stillestående eller saktegående kø. Gi faen. Bytt før køen starter eller bytt etter køen er starta å kjøre. Mer flyt. (Jeg tenker nå spesielt på Danmarksplass hvor jævlig mange stopper helt opp for å vente på å bli sluppet inn i høyre felt selv om de ikke skal svinge av før 1 kilometer etterpå. Til og med skiltinga der viser jo at om du skal over Puddefjordsbroen eller mot Åsane så skal du ligge i midterste felt.)

Lenke til kommentar

I Fredrikstad er det like mye av det motsatte som skaper problemer. De har såkalt 2+ felt (høyre felt) på en strekning på 2-300m mellom to rundkjøringe der "alle" skal til høyre og over brua etterpå. Der har de et flettefelt på 75-100m der mange absolutt skal legge seg inn før flettefeltet. De tror de sparer tid på det, men det de egentlig gjør er å flytte problemet 30m bakover. Faktisk kan jeg kjøre forbi en 4-5 biler ved å kjøre helt riktig og lovlig når bilene foran meg legger seg inn lenge før de har lov...

Endret av CFM
Lenke til kommentar

Til deg som køyrde varebil for møbelringen over Sotrabrua: Denne regelen med fart kallast tresekundsregelen, ikkje femsekundsregelen. Og den regelen er det berre å drite i i 70-sona vestafor Sotrabrua når rushkøen flyt i 55. Det hjelp berre for klakaskadlane frå Knarrevik og retning Brattholmen, NÅR det er lukar i austgåande retning. Elles kjem dei ikkje over uansett.

Forresten: Kvifor er det to kryss, og ikkje berre eitt? :eek: Det er trass alt berre 75 meter mellom dei, og stoggar heilt opp same austgåande køyrefelt. Like morosamt til kvar gong den køen går bak til Straume, og skapar eit paradis for køsnikarar i flettefeltet. :realmad:

Lenke til kommentar

Har skjedd masse merkelig den siste tida. Men det meste må, grunnet de spesifike kryss, veier o.l. der det er skjedd, brukes masse skriveplass på å forklare så eg driter i alt utenom det letteste.

 

Politibil som ikke blinker i rundkjøring (de skulle av første til høyre og eg skal ut i rundkjøringa med 28 tonn tung bil): Fuck da police.

 

Gammal kjerring som stopper opp ved overgang med det resultat at eg naturlig nok og stopper for å sleppe ho over. Hu står der et par sekunder og ser på meg før ho går videre uten å krysse veien... WTF?

Endret av Sexylubb1
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Tresekundersregelen betyr at man bør ligge minimum 3 sekunder bak. 5 sekunder er altså ikke noe brudd på 3-sekundersregelen. Jeg skulle ønske biler hadde en indikator i dashpanelet som viste tid til bilen forran siden det er vanskelig å føle tid, lett å glemme det av og når man først husker det så tar tellingen av sekunder unødvendig mye oppmerksomhet fra andre deler av trafikkbildet. Gjerne så enkelt som en LED-indikator som skifter mellom grønn gul og rød, eller mer pedagogisk, en indikator med skala fra grønn til rød og to biler plassert på skalaen som indikerer egen og forranliggende bil, og lydvarsel om det blir alt for nært.

Endret av Simen1
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Så en fyr som hadde parkert midt i en bakke i går. En bakke med bredde på i underkant av 3 meter som går ned til kanskje opp til 30 boenheter. Må man på butikken så må man på butikken, tydeligvis...

 

Var og ute for en gammel klassiker i dag. Skulle kjøre forbi ei dame som lå og pusla i 75 eller noe deromkring på motorveien. Når jeg bytter felt etter at en annen bil har kjørt forbi henne drar hun plutselig opp i 90 noe som fører til at jeg ikke kommer meg forbi. Legger meg inn bak henne og hun sakker av igjen...

Endret av Sexylubb1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...