Gå til innhold

Trafikalsk klagemur


Opus

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvorfor skulle det være alment for bilinteresserte? Dette handler jo om noe som er langt utenfor de hastighetene man kan komme borti i Norge og Skandinavia. Det er rett og slett irrelevant informasjon, med unntak av veldig spesielle tilfeller: veiregistrerte biler på høyhastighetsbane og lange utenlandsreiser på helt bestemte veier eller baner.

Endret av Simen1
  • Liker 6
Lenke til kommentar

Det er jo allmennkunnskap at JDM-biler er sperra på 180km/t.

 

Vil vel heller påstå at det er ganske sær kunnskap.

De fleste som har over allmenn interesse for bil, spesielt japanske, vet dette. Og tro meg, det er mange som er interessert i japanske biler.

 

Det er meget mulig, men du sier det jo selv. "Over almenn". Poenget her er jo at du mener de som er ganske mange nivå under, altså almennheten, også vet dette.

Lenke til kommentar

Det er jo allmennkunnskap at JDM-biler er sperra på 180km/t.

 

Vil vel heller påstå at det er ganske sær kunnskap.

De fleste som har over allmenn interesse for bil, spesielt japanske, vet dette. Og tro meg, det er mange som er interessert i japanske biler.

 

Er interessert i japanske biler, men dette har jeg aldri hørt om før. Jaja, da lærte jeg noe nytt i dag også.

Lenke til kommentar

Sto og lasset med lastebilen i dag. Var noen parkerte biler på ene siden min, hvor jeg hadde sørget for at det var god plass for folk til å rygge ut. Kommer ei jente og ei dame (tipper mor og datter, selv om det er fullstendig irrelevant) og setter seg inn i verdens minste Toyota. De starter bilen og venter i ca 10 minutter før den eldste av dem, som kjøre bilen, kommer og spør når jeg har tenkt å flytte meg. Jeg sier at jeg er nesten ferdig, men at det er massevis av plass til å kjøre. Hun snur seg, tar et overblikk over plassen, og sier at jo det går vel kanskje akkurat. Setter seg inn i bilen, rygger ut i en engang og kjører derfra...

 

Hva er det med damer (eller folk generelt?) og fullstendig mangel på evne til å lese plass i trafikksituasjoner?

Lenke til kommentar

Irriterer meg grenseløst over personer som ikke blender ned. Fikk en tulling i bakruta da jeg lå bak en annen bil. Lå nesten helt inntil meg, med langlysene på fullt over en strekning på 6-7 kilometer før han kjørte ut. Prøvde å blinke litt med tåkelysene bak, i håp om at han skulle forstå hintet - men neeeeeei.

 

Mon tro om idioten gjorde det med vilje, noe jeg egentlig regner med. Var alt for fristende å stoppe og slippe han forbi meg, for så å kjøre opp til han igjen med langlysene på fullt. Holdt meg selvsagt for god for det.

Lenke til kommentar

Mon tro om idioten gjorde det med vilje, noe jeg egentlig regner med. Var alt for fristende å stoppe og slippe han forbi meg, for så å kjøre opp til han igjen med langlysene på fullt. Holdt meg selvsagt for god for det.

 

Har du lyst har du lov! Jeg gjør slikt om det ikke utsetter noen andre for fare. F.eks. når jeg ligger på motorveien i 82km/t og en eller annen idiot absolutt skal kjøre forbi meg fordi jeg kjører lastebil, legger seg inn to meter foran meg og bremser ned til 75. Da kjører jeg forbi og legger meg i 60. Forferdelig barnslig, men gud for en fin måte å få ut aggresjon på!

Lenke til kommentar
Gjest Gjest slettet-ld9eg7s96q

Mon tro om idioten gjorde det med vilje, noe jeg egentlig regner med. Var alt for fristende å stoppe og slippe han forbi meg, for så å kjøre opp til han igjen med langlysene på fullt. Holdt meg selvsagt for god for det.

 

Har du lyst har du lov! Jeg gjør slikt om det ikke utsetter noen andre for fare. F.eks. når jeg ligger på motorveien i 82km/t og en eller annen idiot absolutt skal kjøre forbi meg fordi jeg kjører lastebil, legger seg inn to meter foran meg og bremser ned til 75. Da kjører jeg forbi og legger meg i 60. Forferdelig barnslig, men gud for en fin måte å få ut aggresjon på!

 

Minner meg om den gangen jeg prøvekjørte en bil med adaptiv cruiscontrol for første gang. Jeg glemte helt at denne var på, kjørte forbi en lastebil, og når jeg la meg inn bremset denne selvfølgelig ned bilen. Det tiltet helt for lastebilsjåføren bak, han la seg sporenstreks på siden av meg og prøvde å presse meg av veien.

 

Jaja, jeg skjønner at jeg gjorde en feil og at det er all grunn til å la seg irritere men ærlig talt :hm:

Lenke til kommentar

Forskjell på å presse folk fra veien og å kjøre forbi dem igjen. (Altså, folk må gjerne kjøre forbi meg, men da får de faen meg kjøre skikkelig forbi meg, legge seg godt foran meg så sant det ikke er køkjøring, og ikke bare dra forbi fordi de ikke vil ligge bak en lastebil selv om jeg kjører fortere enn de hadde planlagt selv. Jeg kjører da forbi lastebiler selv på fritiden. Men jeg legger meg ikke inn 2 meter foran dem og sakker farten når jeg gjør det. Og det skjer ekstremt ofte i nedoverbakker. Jeg regner med dere alle vet hvor stor min bremselengde er i en nedoverbakke når det går i 80. Den er ikke på 2 meter...)

Endret av Sexylubb1
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Skulle på ferja i dag, som nummer 2 i køen. Nummer 1 var SU-registrert, men likevel ikkje heilt stø med ferjer. Tsjekkisk. (Altså Skoda). Etter å ha betalt ferjebilletten med kronestykkar, måtte billettøren vinke han inn i ferja. Oss var 7-8 køyrety, som stilte oss i ei rekkje.

Ferja kom fram, bommen opna, baugen lyfta opp, og lemmen lagt ned. Klår bane. Likevel måtte han vinkast ut. Sjølv om han var fyrstemann i den einaste kolonnen. I gangfart kom han over lemmen, og bråstoppa. For å kontrollere døra si. :nei: Trafikkflyt plz. :wow: Må du stoppe, ikkje stopp MIDT på dei to felta som går ut. Vel deg ei side, helst høgre, blink dit, trill pent dit, og så kan du stoppe. :wallbash: Og heilt generelt: Om du ikkje taklar større fart enn gangfart på ferjekaia, legg deg på høgre side. Ikkje ver til hinder for HEILE kolonnen. Eg kom meg nett forbi, det gjorde ikkje tankbilen bak. :thumbdown:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...