Gå til innhold

Trafikalsk klagemur


Opus

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Litt off-topic, men jeg er sur. ( Et lite unntak? :) )

 

Gjennoførte traffikalt grunnkurs, og ventet ivrig på beviset mitt. Nå etter ca. 3 uker ringer vi vegvesnet. De sier at de ikke har navnet mitt i systemet... Deretter ringer vi Traffikskolen... " Ah, beklager vi gjorde en feil", så nå sendte de melding til vegvesnet, og sa jeg må vente ca. 1 uke til på bevis. :nei2:

 

 

asældijhoaishdjoiåasjhdoåsajdoasiw. :realmad:

 

 

Edit: Glemte å si at de andre jeg var med på kurset fikk det for over en uke siden..

 

Edit2: I feel bad for beeing kind of offtopic.. Så en annen mindre offtopic ting: En dame skal på butikken, så kjører hun skrått inn på parkeringen og tar 2-3 plasser wtf... Går ut av bilen uten å tenke engang ...

Endret av SLi
Lenke til kommentar

Jævla kødder som gasser på når man skal kjøre forbi og er opp ved siden av bilen.

En kødd lå her under fartsgrensen, rundt 70 (grense 80), og når det var klart kjørte vi forbi. Og når vi lå ved siden av han gasset jævelen på. Lå faen 120 da vi tilslutt klarte å komme forbi idioten! Forbanna idiot.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Helt enig Lami. Det er farlig. Min erfaring tilsier at det heldigvis er flertall av dem som letter diskre på gassen når de sanser en bil på vei forbi i sidespeilet og tilrettelegger for smooth forbikjøring.

Når det gjelder de som faktisk gasser tror jeg det er en blanding av folk som er fulle av faen og folk som rett og slett sitter og "sover" i trafikken. Det er først når de merker at noen kjører forbi at de våkner opp og tenker "hey shit, jeg burde kanskje fokusere mer på å kjøre jevnt i fartsgrensa fra nå av, starting from NOW". Det er håpløst uansett.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg kjørte noe slikt som 25 mil forrige søndag, i fartsgrensen helt og holdent hele veien. Jeg forbauser meg over de som driver å kjører fort og forbikjører bare for å gjøre det. To bilder kjørte forbi meg på samme strekke bare for å kjøre av på en rasteplass et par km lengre fram. En annen bil kjørte forbi meg totalt tre ganger fordi han skulle kjøre i 120 og ha hyppige oauser. Det hele endre med at den bilen som kjørte forbi meg tre ganger lå 300-400 meter framfor meg når jeg kom til destinasjonen min, og jeg vil anta at han kjørte forbi første gang ca. 15 mil før jeg nådde min destinasjon.

Hva faen er vitsen med å drive på slik?

Lenke til kommentar

Vil bare klage kjapt, på drittungen som har fått seg svær pickup med turbo nok til et vogntog eller tre, og som synes det er fett å fly lavt i femtisona her i noe som virker som bortimot hundre eller mer.

 

Jeg følger med deg!

 

Bill mrk,

han sure naboen som har hage helt inntil veien og frykter at du en dag skal ha full fart inn på privaten her.

Endret av jonlem
Lenke til kommentar

Jævla kødder som gasser på når man skal kjøre forbi og er opp ved siden av bilen.

En kødd lå her under fartsgrensen, rundt 70 (grense 80), og når det var klart kjørte vi forbi. Og når vi lå ved siden av han gasset jævelen på. Lå faen 120 da vi tilslutt klarte å komme forbi idioten! Forbanna idiot.

 

Det skjer faktisk jævla ofte. Spes hvis du skal forbi en 5-10 hodeløse idioter som ligger 10 under fartsgrensa, og hver gang tar en forbikjøring av en av de skal de "tøffe" seg eller noe i den grunn, og du man må opp i mye høyere fartsgrense enn hva som egentlig er nødvendig...

Lenke til kommentar

Jeg ble kjørt forbi uten problemer og det var jo greit, men så forsvinner sjåføren er jo greit for meg. Rundt noen svinger også videre så møter jeg fyren igjen men da ligger han bak en som ligger i 20 km under eller noe.

 

Fyren skal kjøre forbi og de ligger rett ved siden av hverandre og fyren gasser jo på, kommer en bil i mot men bilen vedsiden av bryr seg ikke og gasser like mye han så de ligger jo der en stund før bilen kommer veldig nærme. Bilen som kjører forbi kommer forbi og hiver inn bremsene for å så komme ut med et balltre. Kan si jeg ble redd der som så alt men han gjorde ingenting med balltreet enn å kjefte som faen på sjåføren han prøvde å kjøre forbi.

 

Han fyren kjørte videre, sjåføren som hadde blitt truet kjørte litt videre og inn på en P-sted og jeg forsettet videre uten å se noen mer til dem.

 

Det jeg vil fram til er at du kan oppføre deg som en idiot i trafikken men du veit aldri hvem du møter på plutselig kan du bli skut, banket, osv osv.

 

PS: Skjedde for noen år siden dette.

Endret av Andzel
Lenke til kommentar

Jævla kødder som gasser på når man skal kjøre forbi og er opp ved siden av bilen.

En kødd lå her under fartsgrensen, rundt 70 (grense 80), og når det var klart kjørte vi forbi. Og når vi lå ved siden av han gasset jævelen på. Lå faen 120 da vi tilslutt klarte å komme forbi idioten! Forbanna idiot.

 

Haha, må le av deg. Fyren gasset på, og du fortsatte å gasse du også? Det vil altså si at dere lå side ved side i 80-90-100-110-120 kilometer i timen? Skal ha en jævlig lang og oversiktlig slette uten at det skal være noe annet enn idiotisk.

 

Jeg støtter selvfølgelig ikke duster som gasser på under forbikjøring, men da er det din plikt å avbryte forbikjøringen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg ble kjørt forbi uten problemer og det var jo greit, men så forsvinner sjåføren er jo greit for meg. Rundt noen svinger også videre så møter jeg fyren igjen men da ligger han bak en som ligger i 20 km under eller noe.

 

Fyren skal kjøre forbi og de ligger rett ved siden av hverandre og fyren gasser jo på, kommer en bil i mot men bilen vedsiden av bryr seg ikke og gasser like mye han så de ligger jo der en stund før bilen kommer veldig nærme. Bilen som kjører forbi kommer forbi og hiver inn bremsene for å så komme ut med et balltre. Kan si jeg ble redd der som så alt men han gjorde ingenting med balltreet enn å kjefte som faen på sjåføren han prøvde å kjøre forbi.

 

Han fyren kjørte videre, sjåføren som hadde blitt truet kjørte litt videre og inn på en P-sted og jeg forsettet videre uten å se noen mer til dem.

 

Det jeg vil fram til er at du kan oppføre deg som en idiot i trafikken men du veit aldri hvem du møter på plutselig kan du bli skut, banket, osv osv.

 

PS: Skjedde for noen år siden dette.

Jeg er helt 100% enig med reaksjonen til han som kjørte forbi! Det kunne lett blitt en ulykke der du, begge bilene som kjørte forbi/ble kjørt forbi og han som kom mot døde.

 

Visse skulle ikke hatt lappen. Det er greit å kjøre forbi, å ligge litt over fartsgrensa, so what? Men å gasse på når noen kjører forbi... uakseptabelt. Å gasse på når det faktisk kommer en bil imot... Da fortjener jæveln å miste lappen.

Lenke til kommentar

Jævla kødder som gasser på når man skal kjøre forbi og er opp ved siden av bilen.

En kødd lå her under fartsgrensen, rundt 70 (grense 80), og når det var klart kjørte vi forbi. Og når vi lå ved siden av han gasset jævelen på. Lå faen 120 da vi tilslutt klarte å komme forbi idioten! Forbanna idiot.

 

Haha, må le av deg. Fyren gasset på, og du fortsatte å gasse du også? Det vil altså si at dere lå side ved side i 80-90-100-110-120 kilometer i timen? Skal ha en jævlig lang og oversiktlig slette uten at det skal være noe annet enn idiotisk.

 

Jeg støtter selvfølgelig ikke duster som gasser på under forbikjøring, men da er det din plikt å avbryte forbikjøringen.

Trafikkreglene impliserer det, ja, men den sier, eksplisitt og direkte, at den som blir kjørt forbi skal hjelpe til, og ikke øke farten. Og det har ingenting å si om den som kjører forbi holder fartsgrensen. Kjenner mange som tror det er deres jobb å hindre folk i å komme forbi hvis de kjører "for fort".

Endret av Isbilen
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jævla kødder som gasser på når man skal kjøre forbi og er opp ved siden av bilen.

En kødd lå her under fartsgrensen, rundt 70 (grense 80), og når det var klart kjørte vi forbi. Og når vi lå ved siden av han gasset jævelen på. Lå faen 120 da vi tilslutt klarte å komme forbi idioten! Forbanna idiot.

 

Haha, må le av deg. Fyren gasset på, og du fortsatte å gasse du også? Det vil altså si at dere lå side ved side i 80-90-100-110-120 kilometer i timen? Skal ha en jævlig lang og oversiktlig slette uten at det skal være noe annet enn idiotisk.

 

Jeg støtter selvfølgelig ikke duster som gasser på under forbikjøring, men da er det din plikt å avbryte forbikjøringen.

 

Ikke han sin plikt til å abryte forbikjøringen, det er faktisk han andre som bryter reglene her og hadde sikkert fått mest kjeft av politiet. Ettersom han gjør alt bare mye mer farligere.

Lenke til kommentar

Jævla kødder som gasser på når man skal kjøre forbi og er opp ved siden av bilen.

En kødd lå her under fartsgrensen, rundt 70 (grense 80), og når det var klart kjørte vi forbi. Og når vi lå ved siden av han gasset jævelen på. Lå faen 120 da vi tilslutt klarte å komme forbi idioten! Forbanna idiot.

 

Haha, må le av deg. Fyren gasset på, og du fortsatte å gasse du også? Det vil altså si at dere lå side ved side i 80-90-100-110-120 kilometer i timen? Skal ha en jævlig lang og oversiktlig slette uten at det skal være noe annet enn idiotisk.

 

Jeg støtter selvfølgelig ikke duster som gasser på under forbikjøring, men da er det din plikt å avbryte forbikjøringen.

Trafikkreglene impliserer det, ja, men den sier, eksplisitt og direkte, at den som blir kjørt forbi skal hjelpe til, og ikke øke farten. Og det har ingenting å si om den som kjører forbi holder fartsgrensen. Kjenner mange som tror det er deres jobb å hindre folk i å komme forbi hvis de kjører "for fort".

Og glem ikke regelen at er du så og så langt forbi den forbikjørte, så SKAL den slippe deg inn om noe oppstår, da det er farligere og tar lengre tid for deg å bremse ned for så å legge deg inn bak igjen.

Lenke til kommentar

Og glem ikke regelen at er du så og så langt forbi den forbikjørte, så SKAL den slippe deg inn om noe oppstår, da det er farligere og tar lengre tid for deg å bremse ned for så å legge deg inn bak igjen.

 

Jeg vil bare is at jeg støtter ikke folk som ikke slipper inn andre, men jeg har selv opplevd hodeløse forbikjøringer hvor til og med det har vært lastebiler som kommer i mot. I veldig mange tilfeller etter det jeg har opplevd burde de som kjører forbi være så enormt glade for at folk i det hele tatt slipper dem inn igjen. Folk tar de mest utrolige sjansene noen ganger. Selv om man er pliktig til å hjelpe en fører frem gjelder fortsatt sunn fornuft i trafikken.

Lenke til kommentar

Og glem ikke regelen at er du så og så langt forbi den forbikjørte, så SKAL den slippe deg inn om noe oppstår, da det er farligere og tar lengre tid for deg å bremse ned for så å legge deg inn bak igjen.

 

Jeg vil bare is at jeg støtter ikke folk som ikke slipper inn andre, men jeg har selv opplevd hodeløse forbikjøringer hvor til og med det har vært lastebiler som kommer i mot. I veldig mange tilfeller etter det jeg har opplevd burde de som kjører forbi være så enormt glade for at folk i det hele tatt slipper dem inn igjen. Folk tar de mest utrolige sjansene noen ganger. Selv om man er pliktig til å hjelpe en fører frem gjelder fortsatt sunn fornuft i trafikken.

Ofte kan man begynne å kjøre forbi, se en bil komme imot, og fortsatt ha god tid til å legge seg inn langt nok framfor til at det er trygt. Som oftest heller. Jeg kjører mange ganger forbi når jeg etterhvert får en bil imot, men på god nok avstand til at det er trygt.

 

Men om bilen jeg kjører forbi begynner å gasse på når bilen imot er synlig, da altså! Om det skjer meg, så bøller jeg jæveln av veien heller enn å dø i front-mot-front pluss kjedekollisjon med mange på samvittigheten for slekta mi. Nei faen ass. Da er det bedre at jeg dytter bilen som faen ikke kan ha vett i hue av veien, for av veien, det er der han hører hjemme.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Kjørte til jobb i dag, og opplevde to ganske skremmende situasjoner.

post-128368-0-69566200-1347744287_thumb.png

Rød bil kommer jo for det første alt for fort. Tipper over 90 km/t i 70-sone. Holder da på å treffe den svarte bilen foran, og vrenger ut en drøy meter foran meg i 3+, gasser på, og vrenger ut igjen rett foran den svarte bilen.

 

For de som er kjent i Lillestrøm/Fet/Lørenskog-området så var dette på Åkrene. Bare 50 meter etter forbikjøringene kommer det da en bro, der 3+ og vanlig felt blir skilt med masse betong. Var like før han kjørte i det også.

 

Idiot!

 

Den andre situasjoner var ved Norges varemesse, hvor en bil da krysset dobbel gul sperrelinje for å kjøre forbi meg, og jeg kjørte da i over 70 km/t. For det første krysser han jo sperrelinja, men forbikjøringen skjer en halv meter unna meg. Var på håret at han ikke kjørte speilet inn i meg.

Endret av Vertical^
Lenke til kommentar

Og glem ikke regelen at er du så og så langt forbi den forbikjørte, så SKAL den slippe deg inn om noe oppstår, da det er farligere og tar lengre tid for deg å bremse ned for så å legge deg inn bak igjen.

 

Jeg vil bare is at jeg støtter ikke folk som ikke slipper inn andre, men jeg har selv opplevd hodeløse forbikjøringer hvor til og med det har vært lastebiler som kommer i mot. I veldig mange tilfeller etter det jeg har opplevd burde de som kjører forbi være så enormt glade for at folk i det hele tatt slipper dem inn igjen. Folk tar de mest utrolige sjansene noen ganger. Selv om man er pliktig til å hjelpe en fører frem gjelder fortsatt sunn fornuft i trafikken.

Ofte kan man begynne å kjøre forbi, se en bil komme imot, og fortsatt ha god tid til å legge seg inn langt nok framfor til at det er trygt. Som oftest heller. Jeg kjører mange ganger forbi når jeg etterhvert får en bil imot, men på god nok avstand til at det er trygt.

 

Men om bilen jeg kjører forbi begynner å gasse på når bilen imot er synlig, da altså! Om det skjer meg, så bøller jeg jæveln av veien heller enn å dø i front-mot-front pluss kjedekollisjon med mange på samvittigheten for slekta mi. Nei faen ass. Da er det bedre at jeg dytter bilen som faen ikke kan ha vett i hue av veien, for av veien, det er der han hører hjemme.

 

Tror jeg hadde gjort det jeg også, opplevde enn sånn tulling før. Du blir jo så sinna at du kunne drept noen der og da ettersom du blir jo redd i samme sleng også. =S. Men måtte jeg velge, så hadde jeg faen meg dyttet bilen ut.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...