Sheldon C Skrevet 7. september 2012 Del Skrevet 7. september 2012 Forøvrig godt at det kom en snill herre og hjalp henne med å snu bilen...ellers hadde det vel blitt trafikk-kaos i Bergen http://youtu.be/mI2a1TTSgpQ 1 Lenke til kommentar
Sexylubb1 Skrevet 7. september 2012 Del Skrevet 7. september 2012 Taxisjåfør som står parkert langsetter ca 4 parkeringsplasser hvorav en er min. Flytter seg ikke selv om jeg kjører meg bort og gjør meg klar til å rygge inn. Ei heller når jeg tuter. WTF?! Lenke til kommentar
Rolf_X Skrevet 7. september 2012 Del Skrevet 7. september 2012 Kjører i rundkjøring. Ligger i indre felt siden jeg skal ut 3. avkjøring. Kvinnfolket som ligger i ytre felt bestemmer seg for å plutselig kjøre bilen sin inn i feltet jeg kjører i. Hard tuting og bråbremsing gjør at jeg unngår kollisjon. Makan til amatørkjøring. Hu skulle ut i avkjøring nr. 2. og ikke hadde noe i feltet jeg lå i. Lenke til kommentar
Sheldon C Skrevet 7. september 2012 Del Skrevet 7. september 2012 Møtte en mønsterborger i trafikken idag. Skulle over et gangfelt, signalisert klart og tydelig at jeg hadde til hensikt å krysse...men avventet for å forsikre meg om at bilene stoppet. Da kom en svær SUV susende forbi, ikke antydning til å stoppe...ignorerte meg fullstendig. Registrerte at det satt en godt voksen dresskledd herremann bak ratttet, han hadde en mobiltelefon opp ved øret. Registrerte også at festet til vindusviskeren på frontruten hang en gul lapp. Lenke til kommentar
Sexylubb1 Skrevet 7. september 2012 Del Skrevet 7. september 2012 Om han har så mye penger at han kan ignorere trafikkbøtene, da vet du at han er viktig. Du burde ikke ha prøvd å stoppe ham. 8 Lenke til kommentar
Sinnsyk asylaspirant Skrevet 8. september 2012 Del Skrevet 8. september 2012 Han hadde sikkert glemt ungene i barnehagen igjen da veittu, så måtte han ringe for å si at han var på vei mens han kjørte det han var kar om. Tacosultne unger prioriteres fremfor høflighet i trafikken antar jeg, hvertfall i enkelte samfunnslag! 1 Lenke til kommentar
stc887 Skrevet 9. september 2012 Del Skrevet 9. september 2012 Hva er det med folk og pakking/lossing? http://www.h-avis.no/bildeserier/bildeserier-nyhet/rare-ting-i-trafikken-1.7514574 Og så kan vi ta med denne flotte parkeringen fra en av Stavanger sine taxi sjåfører http://www.aftenbladet.no/nyheter/lokalt/stavanger/Denne-drosjen-opptar-flere-parkeringsplasser-3026871.html Lenke til kommentar
Andzel Skrevet 9. september 2012 Del Skrevet 9. september 2012 Kjører i rundkjøring. Ligger i indre felt siden jeg skal ut 3. avkjøring. Kvinnfolket som ligger i ytre felt bestemmer seg for å plutselig kjøre bilen sin inn i feltet jeg kjører i. Hard tuting og bråbremsing gjør at jeg unngår kollisjon. Makan til amatørkjøring. Hu skulle ut i avkjøring nr. 2. og ikke hadde noe i feltet jeg lå i. Samme skjedde meg igår var en eldre kar som plutselig skulle kutte rundkjøringen mens han hadde kjørt over 50%. Han skvatt når jeg tutet så han fikk jo rettet bilen før han tok spilet mitt. Er det mulig liksom. Sykkelister lærer aldri? Ingen førekort mistet eller anmeldt. http://www.aftenbladet.no/nyheter/lokalt/stavanger/Syklist-pakjort-i-fotgjengerfelt-3026886.html Lenke til kommentar
Rolf_X Skrevet 9. september 2012 Del Skrevet 9. september 2012 Jeg kjørte på en syklist som også syklet rett ut... beste var at hu sa hu var på gang/sykkelsti så hu trodde hu bare kunne kjøre rett ut. Er jo kjørende som syklist og skal da stoppe opp fullstendig ved overgang og gå over. Lenke til kommentar
Quote Skrevet 9. september 2012 Del Skrevet 9. september 2012 Jeg pleier å stoppe for syklister, selv om jeg vet at de har vikeplikt. Det er ikke alltid de er beviste, og det er bedre at de sykler over fotgjengerfeltet enn at de skal ta seg tida til å gå av sykkelen - for så å trakke over. Da tar det bare lenger tid. Lenke til kommentar
Rolf_X Skrevet 9. september 2012 Del Skrevet 9. september 2012 Fikk uansett ikke stoppa for denne kvinnen. Høyre framhjul sto parkert oppå ramma. Er selv ivrig syklist og man representer alle syklister når man sykler. Lenke til kommentar
Sheldon C Skrevet 9. september 2012 Del Skrevet 9. september 2012 Og så kan vi ta med denne flotte parkeringen fra en av Stavanger sine taxi sjåfører http://www.aftenblad...er-3026871.html Det står at flere bilister stod og ventet på parkering. Hvorfor får vi ikke noe forklaring...var det ingen som snakket med taxisjåføren når han omsider kom ut av remabutikken? Noen som vet noe mere? Lenke til kommentar
Sheldon C Skrevet 9. september 2012 Del Skrevet 9. september 2012 Kjører i rundkjøring. Ligger i indre felt siden jeg skal ut 3. avkjøring. Kvinnfolket som ligger i ytre felt bestemmer seg for å plutselig kjøre bilen sin inn i feltet jeg kjører i. Hard tuting og bråbremsing gjør at jeg unngår kollisjon. Makan til amatørkjøring. Hu skulle ut i avkjøring nr. 2. og ikke hadde noe i feltet jeg lå i. Samme skjedde meg igår var en eldre kar som plutselig skulle kutte rundkjøringen mens han hadde kjørt over 50%. Han skvatt når jeg tutet så han fikk jo rettet bilen før han tok spilet mitt. Er det mulig liksom. Sykkelister lærer aldri? Ingen førekort mistet eller anmeldt. http://www.aftenblad...lt-3026886.html Litt merkelig at ikke det blir noen reaksjoner overfor syklisten som her brøt vikeplikten? Lenke til kommentar
nicho_meg Skrevet 9. september 2012 Del Skrevet 9. september 2012 Jeg pleier å stoppe for syklister, selv om jeg vet at de har vikeplikt. Det er ikke alltid de er beviste, og det er bedre at de sykler over fotgjengerfeltet enn at de skal ta seg tida til å gå av sykkelen - for så å trakke over. Da tar det bare lenger tid. Helt klart det beste valget. I verste fall kan syklisten hoppe av sykkelen i det han når fotgjengerovergangen... Jeg vil ikke være for sikker på skyldsspørsmålet, men jeg tror det er bilisten som er ansvarlig så lenge syklisten er av sykkelen før fotgjengerovergangen begynner. Korriger meg om jeg tar feil. Lenke til kommentar
Andzel Skrevet 9. september 2012 Del Skrevet 9. september 2012 Jeg pleier å stoppe for syklister, selv om jeg vet at de har vikeplikt. Det er ikke alltid de er beviste, og det er bedre at de sykler over fotgjengerfeltet enn at de skal ta seg tida til å gå av sykkelen - for så å trakke over. Da tar det bare lenger tid. Men da er du en sånn person som skaper farlig situasjoner! Neste gang så tror dem det er bare å sykle ut mens bilen stopper ikke. Jeg synes de skal gå av sykkelen for å så gå over da har jeg respekt for dem. Jeg hater syklister som sykler på veien for å så hoppe oppå fortauet for å fise over gangfeltet også ned på veien igjen senere. -.- det er HAT Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 9. september 2012 Del Skrevet 9. september 2012 Jeg pleier å stoppe for syklister, selv om jeg vet at de har vikeplikt. Det er ikke alltid de er beviste, og det er bedre at de sykler over fotgjengerfeltet enn at de skal ta seg tida til å gå av sykkelen - for så å trakke over. Da tar det bare lenger tid. Men da er du en sånn person som skaper farlig situasjoner! Neste gang så tror dem det er bare å sykle ut mens bilen stopper ikke. Jeg synes de skal gå av sykkelen for å så gå over da har jeg respekt for dem. Jeg hater syklister som sykler på veien for å så hoppe oppå fortauet for å fise over gangfeltet også ned på veien igjen senere. -.- det er HAT Du virker jo generelt til å i overkant høy aggresjon i trafikken. Men uansett, til poenget, de fleste syklister er ikke dumme eller selvmordskandidater, bare fordi folk ikke rir ett latterlig prinsipp, så tror de ikke at de kan hive seg trygt foran biler i tide og utide. AtW Lenke til kommentar
Andzel Skrevet 9. september 2012 Del Skrevet 9. september 2012 Jeg pleier å stoppe for syklister, selv om jeg vet at de har vikeplikt. Det er ikke alltid de er beviste, og det er bedre at de sykler over fotgjengerfeltet enn at de skal ta seg tida til å gå av sykkelen - for så å trakke over. Da tar det bare lenger tid. Men da er du en sånn person som skaper farlig situasjoner! Neste gang så tror dem det er bare å sykle ut mens bilen stopper ikke. Jeg synes de skal gå av sykkelen for å så gå over da har jeg respekt for dem. Jeg hater syklister som sykler på veien for å så hoppe oppå fortauet for å fise over gangfeltet også ned på veien igjen senere. -.- det er HAT Du virker jo generelt til å i overkant høy aggresjon i trafikken. Men uansett, til poenget, de fleste syklister er ikke dumme eller selvmordskandidater, bare fordi folk ikke rir ett latterlig prinsipp, så tror de ikke at de kan hive seg trygt foran biler i tide og utide. AtW Er ikke aggressiv i trafikken, du får sitte på meg en dag da så kan du selv se. Som sagt, jeg slipper fram folk i kø, hjelper folk over overganger ved å bremse tidlig osv osv. Lenke til kommentar
zotbar1234 Skrevet 9. september 2012 Del Skrevet 9. september 2012 Er jo kjørende som syklist og skal da (...) ved overgang (...) gå over. Nei. Ingen steder i eksisterende lovverk finnes det pålegg om å krysse veien til fots for syklende på en overgang. Syklister har vikeplikt, men den er ikke ensbetydende med å gå av sykkelen. 3 Lenke til kommentar
Andzel Skrevet 9. september 2012 Del Skrevet 9. september 2012 Men da kommer de jo egentlig aldri over hvis de ikke tar å går den av ettersom de har vikeplikt for bilene da ^^ Lenke til kommentar
zotbar1234 Skrevet 9. september 2012 Del Skrevet 9. september 2012 Men da kommer de jo egentlig aldri over hvis de ikke tar å går den av ettersom de har vikeplikt for bilene da ^^ Det foreligger ingen plikt om å gå av sykkelen for å krysse veien. Så å krysse veien til fots er ikke noe man skal; det er noe man kan velge. En vesentlig forskjell. 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå