Gå til innhold

Trafikalsk klagemur

Opus

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kjører i rundkjøring. Ligger i indre felt siden jeg skal ut 3. avkjøring. Kvinnfolket som ligger i ytre felt bestemmer seg for å plutselig kjøre bilen sin inn i feltet jeg kjører i. Hard tuting og bråbremsing gjør at jeg unngår kollisjon. Makan til amatørkjøring. Hu skulle ut i avkjøring nr. 2. og ikke hadde noe i feltet jeg lå i.

Lenke til kommentar

Møtte en mønsterborger i trafikken idag.

Skulle over et gangfelt, signalisert klart og tydelig at jeg hadde til hensikt å krysse...men avventet for å forsikre meg om at bilene stoppet. Da kom en svær SUV susende forbi, ikke antydning til å stoppe...ignorerte meg fullstendig. Registrerte at det satt en godt voksen dresskledd herremann bak ratttet, han hadde en mobiltelefon opp ved øret. Registrerte også at festet til vindusviskeren på frontruten hang en gul lapp.

Lenke til kommentar

Kjører i rundkjøring. Ligger i indre felt siden jeg skal ut 3. avkjøring. Kvinnfolket som ligger i ytre felt bestemmer seg for å plutselig kjøre bilen sin inn i feltet jeg kjører i. Hard tuting og bråbremsing gjør at jeg unngår kollisjon. Makan til amatørkjøring. Hu skulle ut i avkjøring nr. 2. og ikke hadde noe i feltet jeg lå i.

Samme skjedde meg igår var en eldre kar som plutselig skulle kutte rundkjøringen mens han hadde kjørt over 50%. Han skvatt når jeg tutet så han fikk jo rettet bilen før han tok spilet mitt. Er det mulig liksom.

Sykkelister lærer aldri? Ingen førekort mistet eller anmeldt.

http://www.aftenbladet.no/nyheter/lokalt/stavanger/Syklist-pakjort-i-fotgjengerfelt-3026886.html

Lenke til kommentar

Jeg pleier å stoppe for syklister, selv om jeg vet at de har vikeplikt. Det er ikke alltid de er beviste, og det er bedre at de sykler over fotgjengerfeltet enn at de skal ta seg tida til å gå av sykkelen - for så å trakke over. Da tar det bare lenger tid.

Lenke til kommentar

Samme skjedde meg igår var en eldre kar som plutselig skulle kutte rundkjøringen mens han hadde kjørt over 50%. Han skvatt når jeg tutet så han fikk jo rettet bilen før han tok spilet mitt. Er det mulig liksom.

Sykkelister lærer aldri? Ingen førekort mistet eller anmeldt.

http://www.aftenblad...lt-3026886.html

Litt merkelig at ikke det blir noen reaksjoner overfor syklisten som her brøt vikeplikten?

Lenke til kommentar

Jeg pleier å stoppe for syklister, selv om jeg vet at de har vikeplikt. Det er ikke alltid de er beviste, og det er bedre at de sykler over fotgjengerfeltet enn at de skal ta seg tida til å gå av sykkelen - for så å trakke over. Da tar det bare lenger tid.

Helt klart det beste valget. I verste fall kan syklisten hoppe av sykkelen i det han når fotgjengerovergangen... Jeg vil ikke være for sikker på skyldsspørsmålet, men jeg tror det er bilisten som er ansvarlig så lenge syklisten er av sykkelen før fotgjengerovergangen begynner.

Korriger meg om jeg tar feil.

Lenke til kommentar

Men da er du en sånn person som skaper farlig situasjoner! Neste gang så tror dem det er bare å sykle ut mens bilen stopper ikke. Jeg synes de skal gå av sykkelen for å så gå over da har jeg respekt for dem.

Jeg hater syklister som sykler på veien for å så hoppe oppå fortauet for å fise over gangfeltet også ned på veien igjen senere. -.- det er HAT

Lenke til kommentar

Men da er du en sånn person som skaper farlig situasjoner! Neste gang så tror dem det er bare å sykle ut mens bilen stopper ikke. Jeg synes de skal gå av sykkelen for å så gå over da har jeg respekt for dem.

Jeg hater syklister som sykler på veien for å så hoppe oppå fortauet for å fise over gangfeltet også ned på veien igjen senere. -.- det er HAT

Du virker jo generelt til å i overkant høy aggresjon i trafikken. Men uansett, til poenget, de fleste syklister er ikke dumme eller selvmordskandidater, bare fordi folk ikke rir ett latterlig prinsipp, så tror de ikke at de kan hive seg trygt foran biler i tide og utide.

AtW

Lenke til kommentar

Du virker jo generelt til å i overkant høy aggresjon i trafikken. Men uansett, til poenget, de fleste syklister er ikke dumme eller selvmordskandidater, bare fordi folk ikke rir ett latterlig prinsipp, så tror de ikke at de kan hive seg trygt foran biler i tide og utide.

AtW

Er ikke aggressiv i trafikken, du får sitte på meg en dag da så kan du selv se. Som sagt, jeg slipper fram folk i kø, hjelper folk over overganger ved å bremse tidlig osv osv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...