Gå til innhold

Trafikalsk klagemur

Opus

Anbefalte innlegg

I Bill Cosbys ord, unger er hjerneskada. Det må vi andre ta hensyn til, og det er ingen grunn til å ergre seg over ting som ikke kan forandres. Når den ene ungen har blitt voksen og vettug, har en annen blitt født.

Greit nok det og de ungene som vokser opp i dag er frekkere enn man skulle tro. Viser finger til voksne folk og ikke noe form for respekt. Men man skulle tro at foreldre skulle ha mer fornuft og det samme med skolen. Jeg fornærma rektor på skolen da jeg sa i fra til dem. Tror det var det at jeg retta på hu om at det ikke var 30, men 50sone i området som gjorde sitt til at hu ble fornærma.

Nå gir jeg blanke i dem og det som skjer det skjer. Jeg har sagt ifra og også blitt anmeldt for uforsvarlig kjøring (henlagt siden politiet så vilket idioti det var å anmelde). Så vis noen kjører på en unge vil det stå i raporter at det er meldt i fra om. Veldig greit det vis noen skulle komme til å kjøre på en unge.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest slettet-ld9eg7s96q

jonlem: Moralen bak poenget ditt er at man skal være på defensiven i trafikken uansett, så jeg er helt enig :)

Endret av Gjest slettet-ld9eg7s96q
Lenke til kommentar
Gjest Gjest slettet-ld9eg7s96q

Nå gir jeg blanke i dem og det som skjer det skjer.

Tro meg, du gir ikke blanke når en unge ligger i en blodpøl og skriker under bilen din, selv om det ikke er din feil. Det er så jævlig egoistisk på alle måter at disse foreldrene skyver ansvaret fra seg. Huff, merker jeg blir provosert :(

Lenke til kommentar

Jeg passer på at det ikke skjer meg siden jeg vet hvilke tider av døgnet de løper ut i veien på og unngår å kjøre i det området på de tidspunktene. Og ja, det er som du sier egoistisk hvordan foreldre skyver fra seg ansvaret og ser på sine barn som små "engler". Jeg har i det minste en grei fordel mot politi i form av null bøter og prikker i alle år bak rattet.

Men er mye rar trafikkadferd både blant gående, syklende og kjørende. Jeg har kjørt på en syklist i år. Ikke min feil, men surt for det. Vedkommende peisa rett ut i ett fotgjengerfelt. Snakka med politi som ankom. Jeg fikk ingen skyld i saken og null problemer. Gikk heldigvis bra med syklist.

Lenke til kommentar

Dere vet jo godt hva som menes med forkjørsrett. Jeg kan omformulere til "jeg skulle ønske folk var klar over når jeg faktisk hadde vikeplikt for dem, så de kjører uten at begge bilene står i ro i et kryss i et kvart minutt til jeg blinker med lysene".

Fornøyd? :) :) :)

• Liker 3
Lenke til kommentar

Kjørte i min fine fartsgrense som er 30 på stedet, ettersom er masse barn rundt en butikk på veien. fartsdumper og du har vikeplikt ifra høyre sånne fine utkjøringer som du ikke ser det kommer bil ifra engang osv. Kommer en post til bak meg som fiser forbi i sikkert 60 og kjører fort forbi unger, holder på å fronte med ei som sykler i mot biler og ligger midt i veien.

Spør han hva han driver med så får jeg bare når jeg stoppet og traff på fyren: Fuck deg og dra til helvete. Bra jeg tok reg nr på bilen der og da.

Endret av Andzel
Lenke til kommentar

Uansett hvor mye kø det ble hadde eg ikke latt henne kjøre videre. Mulig eg hadde snudd bilen, parkert den helt inntil siden og satt opp varseltrekanten for henne, men eg hadde sørget for å parkere fremfor henne til politiet kom, evnt beholdt nøklene. Dette viser en oppførsel og oppfattelsesevne i trafikken som mangler noe vesentlig. Godt mulig hun hadde en kjempegod unnskyldning for å ha havnet der, men politiet skal få vurdere om hun skal få beholde sertifikatet.

• Liker 3
Lenke til kommentar

http://goo.gl/maps/OMv3z

Så en bil som hadde klart å legge seg i motsatt kjørefelt på denne strekningen her. Enten kjørt over i andre feltet på ett eller annet vis, eller kjørt forbi et par forbudsskilt og så lagt seg til venstre mot pilene i veien. Møtte på en politibil akkurat når h*n skulle ut i rundkjøringen.

Imponert over hva folk er i stand til å gjøre.

Endret av Knut Knudsen
Lenke til kommentar

Tja, det ser ut som om det er vått på veien der. Hvis hun har helt nedslitte dekk så er det vel mulig... (I teorien i alle fall...)

Skal godt gjøres allikavel, jeg klarer fint å ta den svingen i 70++ i regnet (er 60sone), og det er på mine fattige Federal dekk. Så da må hun ha så godt som ingen spor igjen i dekken :p

Lenke til kommentar

Når dekkene mister veigrep vil bilen forsøke og bevege seg i samme retning som den hadde når den mistet grepet. Siden dette er en sving så betyr det ofte at bilen fortsetter rett frem i siden på svingen, dvs rekkverket/muren i dette tilfellet. Og dersom bilen går rundt øker sannsynligheten kraftig for at bilen treffer muren.

Med mine begrensede fysikkkunnskaper så ser eg ikke hvordan det i det hele tatt kan være sannsynlig at bilen faktisk har rotert rundt seg selv UTEN å treffe sidene og få påført skader.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...