Andzel Skrevet 4. september 2012 Del Skrevet 4. september 2012 (endret) Er ikke mange som klarer å kjøre rundkjøring. Det er ille . Hadde folk gjort det så hadde trafikken sikkert gått 40% fortere på visse strekker. @Lami: Hva sa fyren da angående saken? Endret 4. september 2012 av Andzel Lenke til kommentar
Sexylubb1 Skrevet 4. september 2012 Del Skrevet 4. september 2012 Hadde alle brukt blinklys rett i rundkjøringer hadde det faenmeg ikke vært kø i Norge! 2 Lenke til kommentar
Andzel Skrevet 4. september 2012 Del Skrevet 4. september 2012 Hadde alle brukt blinklys rett i rundkjøringer hadde det faenmeg ikke vært kø i Norge! og hvis folk hadde gjort det når de svingte av veien eller noe så folk fikk kjørt. Lenke til kommentar
sverreb Skrevet 4. september 2012 Del Skrevet 4. september 2012 For det første, SKULLE DU HA VÆRT DER før du prater til meg om denne saken! Jeg veit det er 40 sone der, men lå i hele 20-25KM. Om du sier det så skulle alle ha hørt i mindre enn 5 km forbi unger. Er du nær nok så ja, da må du ned i gangfart. Du må tåle kommentarer all den tid du legger ut beskrivelsene av kjøringen din her. Hvis du mener det er noe spesiellt med situasjone vi som kommenterer ikke tar hensyn til bør du heller utdype det. Det er umulig, denne ungen var vel 2 år eller noe. Mens mora holdt på den andre ungen sin mens han andre har fri bane hvor han vil hen. Det kjøres hardt her så det var bra det var meg og ikke noen andre her fordi det kan gå fort der jeg kjørte til og med om dagen opptil 80KM/t. Men når en UNGE løper rett foran deg nesten noen CM foran bilen så har du ikke så mye å si. Når du opplever det samme som meg skal jeg akkurat si det samme mot deg. Siden jeg ikke kjører tett forbi barn i 20km/t+ så skjer kanskje det ikke så lett med meg. At 'alle andre gjør det' er en elendig unnskyldning. Sverreb: Hun kjørte forbi meg på høyre side når det står klart buss/taxi på feltet hun kjørte pluss skilter. Litt lenger fremme er det innsnevring, hun hivde bare bilen foran uten form for blinklys eller noe. Mens det var biler foran meg også. Jeg bruker tuten når jeg sier det var en farlig situasjon og hun stoppet foran meg og tutet tilbake så det så. Så du brukte hornet etter at faren var over og det ikke lengre var noe å avverge? Hva sier trafikkreglene om det? Du kan forøvrig droppe å komme dragende med andres lovbrudd, de unnskylder ikke dine. Til dere selv: Hvor fort kjører dere forbi unger? Ikke kom her å jug til meg at dere ligger langt under fartsgrensen og helt ned til 10 km eller under. Fordi da burde du også miste lappen Simen1. Tett på barn? Gangfart. 3 Lenke til kommentar
Andzel Skrevet 4. september 2012 Del Skrevet 4. september 2012 Igjen jeg tutet mens hun la seg over og nesten tok hele fronten på bilen min så. Det med barn gidder jeg ikke å kommentere mer ettersom det mer off-topic. Så du kjører aldri forbi barn over 20 KM uansett veit du da? Husk at barn er opp til 16 åringer. Lenke til kommentar
sverreb Skrevet 4. september 2012 Del Skrevet 4. september 2012 Elsker folk som kutter innenfor andre i rundkjøringer og ikke forstår hvorfor de holder på å kjøre i meg... Det skjer urovekkende ofte. Rundkjøringen på solli plass er en slik hvor praktisk talt alle biler som kommer fra henrik ibsens gate og skal ut i bygdøy alle følger racinglinja gjennom istedet for å ligge i ytre felt slik de skal. (Litt mindre enn halveis rundt) https://maps.google.no/maps?q=solli&hl=no&ll=59.914818,10.71833&spn=0.001178,0.003484&sll=64.55875,17.70995&sspn=34.547252,114.169922&t=h&hnear=Solli&z=19&layer=c&cbll=59.914859,10.718562&panoid=0gvV6JRj4W51kyVYQRsmcA&cbp=12,251.76,,0,3.95 Vet ikke hvorfor dette åpenbart er så vanskelig, men det skaper en uendelighet av konflikter med de som skal samme vei fra frognerveien. Lenke til kommentar
sverreb Skrevet 4. september 2012 Del Skrevet 4. september 2012 (endret) Så du kjører aldri forbi barn over 20 KM uansett veit du da? Husk at barn er opp til 16 åringer. Det kommer ann på avstand. Tett på så er det gangfart. Hovedregelen er at du skal kunne stoppe uten problemer om barnet plutselig skulle bestemme seg for å løpe ut foran kjøretøyet. En 16 åring har nok mer kontroll på sine impulser, Hvis du mener det er like påregnelig at en 16 åring finner på slike sprell som en 5 åring så får du bare kjøre like forsiktig rundt de, men det er etter mitt syn ikke tilfelle. Hvordan man opptrer rundt barn i trafikken er soleklart on-topic for denne gruppen Endret 4. september 2012 av sverreb 2 Lenke til kommentar
Phelge Skrevet 4. september 2012 Del Skrevet 4. september 2012 Om bare folk hadde husket når de har forkjørsrett hadde jeg kommet meg fortere frem. Og det er neiggu ikke mange som bruker blinklys når de skal svinge av veien. Lenke til kommentar
Diskutant Skrevet 5. september 2012 Del Skrevet 5. september 2012 Om bare folk hadde husket når de har forkjørsrett hadde jeg kommet meg fortere frem. Og det er neiggu ikke mange som bruker blinklys når de skal svinge av veien Jeg liker ikke ordet forkjørsrett. Vil heller si at de andre har vikeplikt enn at jeg har forkjørsRETT. 1 Lenke til kommentar
jonlem Skrevet 5. september 2012 Del Skrevet 5. september 2012 (endret) Om bare folk hadde husket når de har forkjørsrett hadde jeg kommet meg fortere frem. Og det er neiggu ikke mange som bruker blinklys når de skal svinge av veien Jeg liker ikke ordet forkjørsrett. Vil heller si at de andre har vikeplikt enn at jeg har forkjørsRETT. Ikke bare det.. Ordet forkjørsrett eksisterer ikke i hverken trafikkreglene eller veitrafikkloven. Ingen retter, bare plikter Det irriterer meg at folk tror de har noe som heter forkjørsrett! Endret 5. september 2012 av jonlem Lenke til kommentar
vlc Skrevet 5. september 2012 Del Skrevet 5. september 2012 Om bare folk hadde husket når de har forkjørsrett hadde jeg kommet meg fortere frem. Og det er neiggu ikke mange som bruker blinklys når de skal svinge av veien Jeg liker ikke ordet forkjørsrett. Vil heller si at de andre har vikeplikt enn at jeg har forkjørsRETT. Ikke bare det.. Ordet forkjørsrett eksisterer ikke i hverken trafikkreglene eller veitrafikkloven. Ingen retter, bare plikter Det irriterer meg at folk tror de har noe som heter forkjørsrett! Korrekt. Dersom man absolutt skal ha noe navn på det, så heter det at man kjører på en forkjørsvei. Trafikken handler om å gi og ta, ingen har rett på mer enn andre, med unntak av utrykningskjøretøy ol. under utrykning. Lenke til kommentar
Sexylubb1 Skrevet 5. september 2012 Del Skrevet 5. september 2012 Nye påkjøringsfeltet fra gamle Bergen er visst vanskelig for mange. Her legger man seg slik at det er luke forran, men mange av bilene som skal ut der har det med å stoppe opp... Lenke til kommentar
Sheldon C Skrevet 5. september 2012 Del Skrevet 5. september 2012 Korrekt. Dersom man absolutt skal ha noe navn på det, så heter det at man kjører på en forkjørsvei. ..og kjører man på forkjørsvei og kommer til et veikryss så har man forkjørsrett...mens andre biler har vikeplikt. Om bare folk hadde husket når de har forkjørsrett hadde jeg kommet meg fortere frem. Og det er neiggu ikke mange som bruker blinklys når de skal svinge av veien Jeg liker ikke ordet forkjørsrett. Vil heller si at de andre har vikeplikt enn at jeg har forkjørsRETT. Ikke bare det.. Ordet forkjørsrett eksisterer ikke i hverken trafikkreglene eller veitrafikkloven. Ingen retter, bare plikter Det irriterer meg at folk tror de har noe som heter forkjørsrett! Selvfølgelig har man forkjørsrett når man kjører på forkjørsvei.....dog ikke påkjørsrett Lenke til kommentar
jonlem Skrevet 5. september 2012 Del Skrevet 5. september 2012 Korrekt. Dersom man absolutt skal ha noe navn på det, så heter det at man kjører på en forkjørsvei. ..og kjører man på forkjørsvei og kommer til et veikryss så har man forkjørsrett...mens andre biler har vikeplikt. Om bare folk hadde husket når de har forkjørsrett hadde jeg kommet meg fortere frem. Og det er neiggu ikke mange som bruker blinklys når de skal svinge av veien Jeg liker ikke ordet forkjørsrett. Vil heller si at de andre har vikeplikt enn at jeg har forkjørsRETT. Ikke bare det.. Ordet forkjørsrett eksisterer ikke i hverken trafikkreglene eller veitrafikkloven. Ingen retter, bare plikter Det irriterer meg at folk tror de har noe som heter forkjørsrett! Selvfølgelig har man forkjørsrett når man kjører på forkjørsvei.....dog ikke påkjørsrett Mnjei .. at de andre har vikeplikt, gir ikke deg forkjørsrett. Ja, det er pirkete .. men det er sånn. Slå det opp - ordet finnes ikke i lovene. 2 Lenke til kommentar
Gjest Gjest slettet-ld9eg7s96q Skrevet 5. september 2012 Del Skrevet 5. september 2012 Vel kausalitet tilsier nå at man har forkjørsrett selv om ordet ikke finnes i lovbøkene. At man hevder annet er jo å være litt kverulant? Lenke til kommentar
Rolf_X Skrevet 5. september 2012 Del Skrevet 5. september 2012 Hender at jeg er i ett boligområdet i Drammen/Lier området. Kjører man på "feil" tid av døgnet kan man risikere å kjøre på unger som ikke har lært og som foreldrene ikke lærer trafikksikkerhet. Løper ut over veien ved bakketopp for å bruke en omvei de tror er snarvei. Sier man fra får man bare politiet på nakken og bare bråk. Det som ellers kan irritere meg er fraværet av blinklys og feil feltbruk. Mange nordmenn tror at man skal ligge konstant i venstrefelt på motorveien mens det egentlig er ett forbikjøringsfelt og som man ikke skal ligge i når man er ferdig med forbikjøring. Ellers er det mange som er generelt dårlige på rundkjøringer og heller ikke bytter til riktig felt før utkjøring slik man skal gjøre, men ligger i indre og bare kutter rett ut fra det når man kan planlegge såpass at man ligger i ytre ved utkjøring. I trafikken er da man egentlig burde holde stressnivået på ett fornuftig nivå og ikke irritere seg over ting. Lenke til kommentar
Gjest Gjest slettet-ld9eg7s96q Skrevet 5. september 2012 Del Skrevet 5. september 2012 Hender at jeg er i ett boligområdet i Drammen/Lier området. Kjører man på "feil" tid av døgnet kan man risikere å kjøre på unger som ikke har lært og som foreldrene ikke lærer trafikksikkerhet. Løper ut over veien ved bakketopp for å bruke en omvei de tror er snarvei. Sier man fra får man bare politiet på nakken og bare bråk. Du har også truffet på hysteriske foreldre? Var ikke så lenge siden (like før forrige skoleslutt), jeg tidlig på morgenen kom i en 50-sone. Jeg så det var masse barn der på vei til skolen så jeg kjørte bevisst i 30 (jeg så på nåla nettopp av denne grunnen). En time etterpå får jeg telefon fra Politiet at jeg hadde kjørt i 80 på denne strekningen og noen av foreldrene hadde ringt og klaget (det var de som hevdet dette). WTF D: Lenke til kommentar
Rolf_X Skrevet 5. september 2012 Del Skrevet 5. september 2012 (endret) Velkommen i klubben... i mitt tilfelle løp de rett ut forran bilen i en 50 sone. Snakka til ene ungen som ga meg en finger. Ble oppringt etterpå for ha "skremt" dem. De kreative ungene løper gjennom ett skogsfelt hvor de har en liten nedoverbakke før veien så da kommer de raskt ut. Blir nok endringer i situasjonen siden det er tomter som skal bli bebygd, men det tar sin tid. Jeg har ellers også prøvd å forklare situasjonen og politiet er enige med meg i at dette er ett problem som burde vært stoppet siden det ikke er gangvei der, det er bakketopp og redusert sikt. Flere i området er enige om at det er høl i hue å løpe over veien der og i det hele tatt gå der de går. Endret 5. september 2012 av Rolf_X Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 5. september 2012 Del Skrevet 5. september 2012 I Bill Cosbys ord, unger er hjerneskada. Det må vi andre ta hensyn til, og det er ingen grunn til å ergre seg over ting som ikke kan forandres. Når den ene ungen har blitt voksen og vettug, har en annen blitt født. 1 Lenke til kommentar
jonlem Skrevet 5. september 2012 Del Skrevet 5. september 2012 Vel kausalitet tilsier nå at man har forkjørsrett selv om ordet ikke finnes i lovbøkene. At man hevder annet er jo å være litt kverulant? Tja. Kjører du på en veg definert som forkjørsveg innebærer det kun at andre har vikeplikt for deg. Det betyr ikke annet, det gir deg ingen rettigheter utover det som ellers er kjent i lover og regler. Kausalitet er greit nok, jeg ser den, og at begrepet er i allmen bruk er også greit nok, men jeg mener det er verdt å innimellom påpeke at det er en litt feilaktig tolkning av reglene. Litt overforenklet kanskje. Men flisespikkeri er det ja, så absolutt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå