nebrewfoz Skrevet 3. september 2012 Del Skrevet 3. september 2012 Det er nok ikke bare presidenter som er usynlige ... Lenke til kommentar
Sexylubb1 Skrevet 3. september 2012 Del Skrevet 3. september 2012 Mercedes som gasser forbi meg før Damsgårdstunellen. Greit nok det, men neste gang setter jeg pris på at du ikke kutter svingen da det er to kjørefelt hvor jeg faktisk ligger i det innerste... Og, når du er kommet inn i Damsgårdstunellen er det en fordel at du enten opprettholder farten du hadde da du kjørte forbi alle bilene før du kom inn eller at du bytter fil. Å ligge i 70 venstre felt med merca di etter nettopp å ha rast forbi en mengde med biler virker bare idiotisk... Spesielt når det er ørten biler bak deg som blinker med lysa og lurer på hva i helvete det er du driver med når det er massevis av luker å legge seg inn i ettersom du uansett kjører like fort som bilene ved siden av. AAARRGHH! Lenke til kommentar
TMB Skrevet 3. september 2012 Del Skrevet 3. september 2012 Var rett før jeg nettopp fronta med ei gammal kjerring i sølvgrå VW Golf. 50-sone, og hu kjørte i sikkert 85 over en fartshump som resulterer i at bilen letter og havner på min side av veien. Heldigvis "spratt" den tilbake i riktig felt. 1 Lenke til kommentar
Tord93 Skrevet 3. september 2012 Del Skrevet 3. september 2012 Jeg lurer på om gamle damer gjør det de kan for å trolle medtrafikanter. Flere ganger har jeg opplevd at de bryter vikepliktsregelen hvor de bare gasser på forbi og gliser bredt til meg... Selvsagt kjører jeg ikke uti når de ikke viser tegn til å bremse ned heller. Andre ganger ligger de i ca 50 i 60 sona, hvor de fortsetter i samme fart i 40 sone Lenke til kommentar
Sinnsyk asylaspirant Skrevet 4. september 2012 Del Skrevet 4. september 2012 De bruker jo 99,7% av kreftene/konsentrasjonen sin på å klamre seg til rattet og styre bilen i den retningen de mener de skal. Da blir det vanskelig å holde oversikt i alle speilene, lese skilter, kaste et blikk ut vinduet, avpasse fart, osv. Fremfor å trolle tror jeg heller de er "I have no idea what I'm doing". Grunnen til at enkelte gliser tror jeg skyldes at noen ensomme få faktisk innser at de gjør feil i det de begår feilen og tenker "shit shit, der skulle jeg kanskje vika.. jaja, nå er det for seint. god stæmning!!" Lenke til kommentar
nomore Skrevet 4. september 2012 Del Skrevet 4. september 2012 Ei dame på 68 år klarte i går og kjøre ut på en europavei MOT kjøreretningen. Flere biler klarte å svinge unna før det til slutt endte front mot front. http://www.h-avis.no/nyheter/68-ar-gammel-kvinne-kjorte-mot-kjoreretningen-pa-e-134-1.7520822 Eg vil si at man skal overse ganske mange faresignaler før man havner der hun har kjørt, men at hun så ikke forstår hvilken feil hun har gjort når hun møter motgående trafikk på en smal vei med kun ett felt, er urovekkende. Lenke til kommentar
TMB Skrevet 4. september 2012 Del Skrevet 4. september 2012 Ei dame på 68 år klarte i går og kjøre ut på en europavei MOT kjøreretningen. Flere biler klarte å svinge unna før det til slutt endte front mot front. http://www.h-avis.no...e-134-1.7520822 Eg vil si at man skal overse ganske mange faresignaler før man havner der hun har kjørt, men at hun så ikke forstår hvilken feil hun har gjort når hun møter motgående trafikk på en smal vei med kun ett felt, er urovekkende. inb4 noen klager på at han som filma kjørte bil i 5 km/t mens han filma. 2 Lenke til kommentar
Staketten Skrevet 4. september 2012 Del Skrevet 4. september 2012 Angra på at eg bremsa ned då ein audi braut vikeplikten inn på riksveg 555 på Knarrevik retning Bergen. Eg ofrar gjerne forsikringsbonusen og fronten på bilen for å forsure dagen til ein bortreist idiot. Lenke til kommentar
TMB Skrevet 4. september 2012 Del Skrevet 4. september 2012 Du mister vel ikke bonusen hvis du ikke har skyld i ulykken vel? 2 Lenke til kommentar
Sexylubb1 Skrevet 4. september 2012 Del Skrevet 4. september 2012 (endret) Har et par småsaker i dag. Damsgårdstunnelen. Jeg har klaget på merkelige filskift her før, men i dag tok kaka. Jeg putra nedover mot sentrum i et par og åtti. Det er jo svakt nedover her, så jeg ligger bare og bremser på giret. En eller annen idiot farer forbi meg, slenger seg inn rett foran meg for så å med en gang senke hastigheten (bremsene kom på akkurat i det filskiftet var gjennomført og han fortsatt lå en halv meter foran meg) til rett under 70 pga fotoboksen... Seriøst? Tenker folk overhodet? Buss, som sto parkert ved busstopp, bestemmer seg for å kjøre seg frem på vei med parkerte biler på sin side av veien og forventet at jeg skulle kjøre oppå fortauet og rundt ham. Han hadde sikt flere hundre meter nedover veien og visste at jeg kom... Greit nok, jeg har vikeplikt ettersom veien splitter seg og han derfor kommer fra høyre i det han starter å gli ut i krysset, men det får da være grenser til idioti. Det hadde vært god plass til å passere ham om han hadde stått i ro, både til den siden hvor jeg ikke hadde vikeplikt fra ham (men hvor han brøt sin vikeplikt overfor meg, ettersom han trodde jeg skulle den veien og allikevel altså kjørte seg frem de 50 meterne hvor bilene står parkert i veien) eller ned til venstre. Står og losser i en trang Bergensgate hvor jeg vanligvis må sperre trafikken i noen minutter pga parkerte biler. I dag var det heldigvis ingen som hadde parkert der, og det var derfor fri ferdsel forbi meg. Konge! Jeg hater å stå der og få kø bak meg. Mens jeg sto der, derimot, kom det en dame i en liten japsebil, parkerte ved siden av meg og sperret dermed trafikken... Siste er ikke noen klage, men jeg fikk nå noe å smile av i dag. Postbil som i stedet for å parkere og gå de 50 meterne opp til inngangene i et boligkvartal for å levere dagens post sitter i bilen og venter på meg slik at h*n kan kjøre til inngangen. (Jeg sperrer adkomsten for kjørende trafikk der når jeg losser, men det er i utgangspunktet ikke anledning til å kjøre opp utenom varelevering og jeg kan ikke stå på andre måter på det aktuelle stedet). H*n hadde vært ferdig med leveringa om h*n hadde letta på ræva og gått bort til fots. Latskap... inb4 noen klager på at han som filma kjørte bil i 5 km/t mens han filma. Om jeg ikke husker feil har han vel ikke lov å filme om han hadde stått i ro i den køen heller. Han er jo i trafikken, og har ikke parkert bilen. Blir vel et definisjonsspørsmål Hvordan gamle mennesker til stadighet klarer å kjøre mot kjøreretningen er dog helt uforståelig for meg. Så og si alle påkjørsler er jo konstruert på en slik måte at det overhodet ikke kan være noen tvil om hvilken vei man skal kjøre. Sånn helt utenom skilting. Endret 4. september 2012 av Sexylubb1 Lenke til kommentar
TMB Skrevet 4. september 2012 Del Skrevet 4. september 2012 Nå kommer jo snart disse, får håpe det blir litt lettere for gamlingene da: http://www.dinside.no/885564/nytt-trafikkskilt-paa-norske-veier Det at man kjører flere kilometer i feil retning på en motorvei uten å oppdage det er for meg helt uforståelig. Selv om man er gammel så mister man vel ikke all IQ? Lenke til kommentar
Sexylubb1 Skrevet 4. september 2012 Del Skrevet 4. september 2012 Minner meg egentlig veldig om en viss South Park-episode. Lenke til kommentar
Andzel Skrevet 4. september 2012 Del Skrevet 4. september 2012 Jeg har ikke vikeplikt når du skal ut av en barnehageplass. Heldigvis lå jeg 20 KM under fartsgrensen, eller hadde det smelt. Også sveiver du ned vinduer også sier: Du klarer å stoppe da vel?. Er faen meg ikke jeg som skal stoppe for deg! Pluss litt senere er det ei mor med to unger, ligger litt under fartsgrensen heldigvis. Ettersom hun hadde ikke styr på den andre ungen som plutselig løper rett foran meg. Mens moren står bare på fortauet og ser på. Ungen ble jo livredd ettersom det skrek jo i dekkene for å si det sånn. Hold styr på UNGENE dine! Holdte på å få en bil i siden min også, hun forsto vel ikke at hun kjørte på buss/taxi felt og var innsnevring, og hun bare presset seg foran meg og jeg tutet og da brå bremser hun. Var nesten sånn at jeg skulle gå ut av bilen å ta av en "hyggelig" prat. Jævla kjerring, har ikke vikeplikt for deg når du ikke klarer å kjøre en SUV! Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 4. september 2012 Del Skrevet 4. september 2012 Det høres ut som en pubertal holdning. (les: burde ikke hatt lappen). Når det er barn i eller ved veien SKAL du ta hensyn til det uavhengig av hvem du har vikeplikt for, om noen ikke passer godt nok på ungene osv. 5 Lenke til kommentar
sverreb Skrevet 4. september 2012 Del Skrevet 4. september 2012 (endret) Pluss litt senere er det ei mor med to unger, ligger litt under fartsgrensen heldigvis. Ettersom hun hadde ikke styr på den andre ungen som plutselig løper rett foran meg. Mens moren står bare på fortauet og ser på. Ungen ble jo livredd ettersom det skrek jo i dekkene for å si det sånn. Hold styr på UNGENE dine! Bilkøring 101: Er det barn på eller ved veien SKAL du kjøre så sakte at om ett av de løper ut foran deg så kan du alltid stoppe. Hvis det skrek i dekkene dine tviler jeg sterkt på at du overholdt dette (Jada, jeg ser du skriver at du faktisk greide å stoppe, men ut i fra situasjonsbeskrivelsen forøvrig mistenker jeg flaks). Holdte på å få en bil i siden min også, hun forsto vel ikke at hun kjørte på buss/taxi felt og var innsnevring, og hun bare presset seg foran meg og jeg tutet og da brå bremser hun. Var nesten sånn at jeg skulle gå ut av bilen å ta av en "hyggelig" prat. Jævla kjerring, har ikke vikeplikt for deg når du ikke klarer å kjøre en SUV! På hvilken måte forhindret du eller varslet du om fare med hornbruken din? Det virker som at du istedet greide å skape en farlig situasjon. Det burde være selvfølgelig at folk stopper når noen bruker horn. Den mest åpenbare reaksjonen på en ukjent fare vil være å stoppe. Endret 4. september 2012 av sverreb Lenke til kommentar
TMB Skrevet 4. september 2012 Del Skrevet 4. september 2012 Er alltid lett for andre å være klok i slike situasjoner... Lenke til kommentar
Andzel Skrevet 4. september 2012 Del Skrevet 4. september 2012 (endret) Det høres ut som en pubertal holdning. (les: burde ikke hatt lappen). Når det er barn i eller ved veien SKAL du ta hensyn til det uavhengig av hvem du har vikeplikt for, om noen ikke passer godt nok på ungene osv. For det første, SKULLE DU HA VÆRT DER før du prater til meg om denne saken! Jeg veit det er 40 sone der, men lå i hele 20-25KM. Om du sier det så skulle alle ha hørt i mindre enn 5 km forbi unger. Det er umulig, denne ungen var vel 2 år eller noe. Mens mora holdt på den andre ungen sin mens han andre har fri bane hvor han vil hen. Det kjøres hardt her så det var bra det var meg og ikke noen andre her fordi det kan gå fort der jeg kjørte til og med om dagen opptil 80KM/t. Men når en UNGE løper rett foran deg nesten noen CM foran bilen så har du ikke så mye å si. Når du opplever det samme som meg skal jeg akkurat si det samme mot deg. Kjenner ei som kjørte på en unge i fartsgrensen, hun mistet ikke lappen ettersom var mer ungen sin feil. Men å leve med å kjørt på unge det er helt forferdelig. Så vær stille. Sverreb: Hun kjørte forbi meg på høyre side når det står klart buss/taxi på feltet hun kjørte pluss skilter. Litt lenger fremme er det innsnevring, hun hivde bare bilen foran uten form for blinklys eller noe. Mens det var biler foran meg også. Jeg bruker tuten når jeg sier det var en farlig situasjon og hun stoppet foran meg og tutet tilbake så det så. Til dere selv: Hvor fort kjører dere forbi unger? Ikke kom her å jug til meg at dere ligger langt under fartsgrensen og helt ned til 10 km eller under. Fordi da burde du også miste lappen Simen1. Endret 4. september 2012 av Andzel Lenke til kommentar
Sinnsyk asylaspirant Skrevet 4. september 2012 Del Skrevet 4. september 2012 (endret) Apropos barn i veien: Jeg var vitne til et herlig syn ved 3-4 anledninger på Hurum i sommer. En kar med et gigantisk hørselvern (antakelig med musikk inni) gikk med barnevogn på hovedveien ved Storsand. To av gangene passerte jeg han i det som av mange kan oppfattes som en semi-ubehagelig sving. Det var fornøyelig. Håper han og ungen lever fremdeles. Endret 4. september 2012 av Sinnsyk asylaspirant Lenke til kommentar
Lami Skrevet 4. september 2012 Del Skrevet 4. september 2012 En jævel som kjørte på sportsbilen. Han ligger riktig i rundkjøringen, mens han ved siden av ikke gjør det, så skal begge ut på samme vei men denne veien går selvfølgelig til en fil. Han ved siden (som ligger feil), presser oss ut, og ikke nok med det, så er han faen så frekk at han begynner å tute på oss. Så når vi er på filen stopper vi for å spørre hva som feiler han og at det er han som lå feil, så kjører han rett i oss bak. Idioten klarer ikke å holde avstand. Så er det til og med HAN som er pissed som faen, hvorfor må gudene vite!! Det er jo VI som skal være forbanna. Argg, kødd altså. FIkk nå navnet og registreringsnummeret hans. Lenke til kommentar
Sexylubb1 Skrevet 4. september 2012 Del Skrevet 4. september 2012 Elsker folk som kutter innenfor andre i rundkjøringer og ikke forstår hvorfor de holder på å kjøre i meg... Det skjer urovekkende ofte. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå