Gå til innhold

Trafikalsk klagemur

Opus

Anbefalte innlegg

Da var det dags å klage litt her igjen.

For de av dere som bor eller tidvis oppholder dere i Bergen så kjenner dere sikkert til Knappen-tunnelen. Når man kommer inn i den fra Fyllingsdal-siden er det ganske bratt ned. Det vil si at jeg med mine 25+ tonn akselererer ganske fort. Og det er visst vanskelig for andre bilister å forstå.

Veldig mange skal absolutt forbi meg på vei ned den korte bratte bakken .Det er helt ok det, altså. Jeg liker ikke å ligge bak lastebiler med fartssperre på 90 selv, når jeg kjører privatbil. Det som er så satans jævlig vanskelig å forstå er hvor blåste mange er i hodet når det kommer til å legge seg inn foran lastebiler som kjører i nedoverbakke.

Rett etter bakken kommer det, som kjent for de av dere som har kjørt der, en fotoboks. Det som skjer så og si hver eneste gang jeg kjører ned den bakken i lastebil er at en eller flere idioter drar forbi meg i toppen av bakken, legger seg inn et par meter foran meg (med 25 tonn i "fritt fall") da rett bak seg for så å bremse ned til 70 når de kommer på at det er en fotoboks i bunnen av bakken. Kjempegøy!

HVOR BLÅSTE ER DERE DERE HAR EN JÆVLA DINOSAUR BAK DERE SOM IKKE KAN BREMSE LIKE RASKT SOM DEG NÅR DU PLUTSELIG BESTEMMER DEG FOR Å KUTTE FRA 80+ TIL 70! OM DU SKAL KJØRE FORBI SÅ KJØR SKIKKELIG FORBI! DET ER EN GRUNN TIL AT DERE LÆRTE TUSEN OG EN TIL TRE-REGELEN NÅR DERE TOK LAPPEN!!!! AAAAAARGH!

Jada. Men det er ikke over ennå. Etter fotoboksen er det selvsagt mange av dem som drar på igjen og legger seg i akseptabel hastighet på 75-85. Helt ok. Problemet er at det er fotoboks rett før oppoverbakken på andre siden av tunnelen og. Og her skal alle selvsagt ned i 70 igjen rett før bakken starter. Og det virker som om alle andre i trafikken har en kollektiv spør på gang mot meg. For uansett hvor langt bak dem jeg legger meg før jeg starter å akselerere for å klare å komme opp den bakken uten å måtte kjøre opp i 30 så klarer jeg aldri å time det rett. Det er alltid en eller annen i køen foran meg som skal kjøre opp den bakken i den farten han bremsa ned til før han kjørte forbi fotoboksen.

Det ender selvsagt med at jeg bare legger meg i venstre felt. I det minste fører det til at de i høyre får opp farten når de ser at de holder på å bli tatt igjen av en lastebil. Gud forby.

Grunnen til at jeg egentlig poster dette er at dette skjedde meg i dag igjen. Forskjellen i dag fra vanlig var at det var en politibil som utførte stuntet. La seg inn rett foran meg i nedoverbakken. Unnlot heldigvis å kjøre inn rett foran meg når han plutselig fant ut at jeg også holdt 80 i nedoverbakken, men la seg inn foran meg rett før neste fotoboks og senka farten før bakken... Jeg har aldri blinka så mye med lyshorna. Satans politijævel som liksom skal kunne dette og gå foran med godt eksempel.

Han tok poenget da. Han smatt like godt over i venstre felt når han innså han hadde tabba seg ut. Og han reagerte kjapt så jeg slapp å miste for mye fart. Det var da i det minste noe...

Endret av Sexylubb1
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Idioter blant politiet ja. Sykler en del og hadde ved ett tilfelle en politibil bak meg som tuter i det han tar meg igjen (brudd på vegtrafikkloven), kjører forbi alt for nærme meg (brudd på vegtrafikkloven), mens det kommer en haug med trafikk i mot (brudd på vegtrafikkloven). Motgående trafikk måtte nesten i grøfta for å unngå politibilen, men turte vel ikke noe annet enn å senke farten og gi plass...

Den slags tullete oppførsel er ikke akkurat uvanlig, men blir litt oppgitt når politi eller kjøreskole holder på sånn.

Endret av karantene
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Hva gjør man med folk som ikke kan kjøre? Satt akkurat på med ei bekjent, hun styra og ordnet noe voldsomt i førersetet mens hun kjørte. Vi sneiet autovernet sikkert 3-4 ganger på 20 minutter. Hun ringer og sender meldinger mens hun kjører. Også har hun installert skjerm foran så hun kan se på film, eller surfe på nettet når hun kjører. Og når hun pratet til meg som satt i baksetet, snudde hun hele kroppen rundt og holdt øyekontakt med meg i sikkert 5 sekunder, mens bilen skjente mer og mer ut mot siden. Sier man noe blir hun fly forbanna.

Hva gjør man med slike folk?

Lenke til kommentar

Hva gjør man med folk som ikke kan kjøre? Satt akkurat på med ei bekjent, hun styra og ordnet noe voldsomt i førersetet mens hun kjørte. Vi sneiet autovernet sikkert 3-4 ganger på 20 minutter. Hun ringer og sender meldinger mens hun kjører. Også har hun installert skjerm foran så hun kan se på film, eller surfe på nettet når hun kjører. Og når hun pratet til meg som satt i baksetet, snudde hun hele kroppen rundt og holdt øyekontakt med meg i sikkert 5 sekunder, mens bilen skjente mer og mer ut mot siden. Sier man noe blir hun fly forbanna.

Hva gjør man med slike folk?

Man sitter ihvertfall ikke på med dem, da blir det i det minste en mindre som blir skadet hvis det skjer en ulykke! Skulle du allikevel gjøre det ville jeg vurdert å filme det så hun kan se hvordan bilen beveger seg når hun ikke følger med på veien.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg får begynne med å gå til jobb. Tar meg bare 4 timer hver vei

Evt. sykle. Tar deg 40 minutter hver vei (regnet ut fra en gjennomsnittlig gangfart på 3.3 km/t og gjennomsnittlig sykkelfart på 20 km/t. Når du blir i bedre form bruker du mindre enn en halvtime.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Det er da snakk om å gi kommunene mulighet til å pålegge bedrifter å ta inn parkeringspenger om de mener det er en fornuftig ting å gjøre. Jeg tror neppe Indre Underbittbygdji med 500 innbyggere og buss to ganger om dagen kommer til å bruke tid på dette. Det er mer snakk om å få folk over på kollektivtrafikk i de største byene hvor man faktisk har et godt utbygd kollektivnett.

Og skal man absolutt bo langt ute på bygda og jobbe i en storby får man nesten tåle at det koster litt å reise inn til byen. Man bor tross alt billig ute på bygda.

Endret av A-Jay
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Alternativet mitt er ikke å flytte, men å bytte jobb. Noe som resulterer i lavere lønn(mindre skatteinntekter) og dårligere utviklingsmuligheter(dårligere muligheter for høyere lønn i fremtiden).

Så hurra, eg må nok svelge denne utgiften også om den blir innført. På lik linje med de tre andre bomanleggene eg må gjennom.

Lenke til kommentar

Det er da snakk om å gi kommunene mulighet til å pålegge bedrifter å ta inn parkeringspenger om de mener det er en fornuftig ting å gjøre. Jeg tror neppe Indre Underbittbygdji med 500 innbyggere og buss to ganger om dagen kommer til å bruke tid på dette. Det er mer snakk om å få folk over på kollektivtrafikk i de største byene hvor man faktisk har et godt utbygd kollektivnett.

Og skal man absolutt bo langt ute på bygda og jobbe i en storby får man nesten tåle at det koster litt å reise inn til byen. Man bor tross alt billig ute på bygda.

Har de ikke den muligheten allerede, gjennom reguleringsplaner og sånn? På min arbeidsplass har vi feks ikke lov å ha gratis gjesteparkering.

AtW

Alternativet mitt er ikke å flytte, men å bytte jobb. Noe som resulterer i lavere lønn(mindre skatteinntekter) og dårligere utviklingsmuligheter(dårligere muligheter for høyere lønn i fremtiden).

Så hurra, eg må nok svelge denne utgiften også om den blir innført. På lik linje med de tre andre bomanleggene eg må gjennom.

De fleste kan vel velge sånn noenlunde hvor de vil bo, det koster å bo langt unna jobb. Så det er jo en prioritering man har foretatt?

AtW

Lenke til kommentar

Selv i storbyer (sett med norske øyne) som Bergen, Trondheim og Kristiansand, er kollektivnettet forferdelig i deler av byen. Det er vel bare tettstedet Oslo som har et kollektivnett man kan stole på. Da ekskluderer jeg NSBs tog, de kan man ikke stole på uansett hvor man er.

Lenke til kommentar

Holdt på å få en sponplate på panseret idag , heldigvis var jeg ca 15 meter unna da den fløy av og klarte å svinge unna i 80 km/h. En idiot har satt 5 stk på taket og festa bare rundt og ikke på siden. Hadde jeg vært nærmere hadde jeg fått den gjennom vinduet. Var skikkelig final destination opplegg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...