Gå til innhold

Trafikalsk klagemur

Opus

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Eller kanskje det er fordi de ikke blir sluppet forbi i mil etter mil.

Forbanna vrøvl! De kan holde avstand til det dukker opp en forbikjøringsmulighet.

Ikkje så ofte du køyrer på Vestlandet, skjønar eg...

Prøv sjølv å køyre riksveg 7 Granvin-Trengereid midt på ljosaste dagen ein gong i fellesferien, gjerne korrespondert med ferjeutslepp frå Bruravik og/eller Kvanndal. Her må ein faktisk kunna vegen for å utøve effektiv forbikøyring.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Vestlandet? Prøv Nordland også. E6 fra grensa til Trøndelag og til Bjerkvik er noe herk.

E10, kommer det en ferge fra Melbu og slipper av en dunge turister, you're done. Kommer du fra ytterst i Lofoten hvor veiene er 4,5 meter brede og ferga slipper av lastebiler og bobiler. Da er du stuck, gjerne opp til 7 mil.

Lenke til kommentar

Forbanna vrøvl! De kan holde avstand til det dukker opp en forbikjøringsmulighet.

Prøv sjølv å køyre riksveg 7 Granvin-Trengereid midt på ljosaste dagen ein gong i fellesferien, gjerne korrespondert med ferjeutslepp frå Bruravik og/eller Kvanndal. Her må ein faktisk kunna vegen for å utøve effektiv forbikøyring.

..og poenget ditt er at det er finnes veier der forbikjøring er vanskelig.

MITT poeng er at når det ikke er mulighet for forbikjøring er det liten vits i å ligge klint opp i støtfangeren på bilen foran. Du er sikkert enig?

• Liker 2
Lenke til kommentar

MITT poeng er at når det ikke er mulighet for forbikjøring er det liten vits i å ligge klint opp i støtfangeren på bilen foran. Du er sikkert enig?

Er du bil nummer 2 i ei oppsamla kolonne, og nærmar det farleg nær eit ferjeslepp, så er det ein fordel å kome seg forbi bil nummer 1, for å unngå eigen og andres irritasjon og frustrasjon. Og kjem du deg ikkje forbi, og ikkje blir slept forbi, så må ein hinte. Og framre bilen må ta hintet.

Lenke til kommentar

Geiter i trafikken er irriterende. Gjennom et sted som heter Våtedalen, mellom Førde og Sandane på E39 så er det et sted hvor geitene går fritt. Jeg kom kjørende her, og geitene gikk i kolonne ned fra fjellsiden for å gå midt i veien. Jeg mener at statens vegvesen har tilbudt å sette opp gjerder, mot at bøndene vedlikeholder. Dette har de vel takket nei til.

Ikke noe problem å bremse, og ta det rolig. Det som dermed er med irriterende er folk som skal kjøre forbi her. Det var en tulling som lå fremfor meg, som kjørte forbi bilen fremfor oss igjen. Med geiter som gikk i veikanten. Hadde geitene fått panikk / gått ut i veikanten, så hadde det blitt geitemassakre. Han var vel kanskje 30-40 cm fra geitene, og han lå i 80.

Endret av Quote
Lenke til kommentar

Er du bil nummer 2 i ei oppsamla kolonne, og nærmar det farleg nær eit ferjeslepp, så er det ein fordel å kome seg forbi bil nummer 1, for å unngå eigen og andres irritasjon og frustrasjon. Og kjem du deg ikkje forbi, og ikkje blir slept forbi, så må ein hinte. Og framre bilen må ta hintet.

Man skal aldri la seg presse til å foreta farlige forbikjøringer eller ligge uforsvarlig nærme bilen foran pga bilene bak har dårlig tid til ferjen.

Det er IKKE bil nummer 2 i kolonnen som skaper køen. Holder bil nr 2 god avstand til bil nummer 1 så kan bilene bak lettere foreta forbikjøringer hvis det er ønskelig. Ligger man rett i hekken på bil nummer 1 så må bilene bak passere 2 biler.

Endret av ClintE
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Poenget mitt var at det virker noe rart å irritere seg i flere mil over at en eller annen idiot driver og pusher støtfangeren din bak hele tida. Kjør da for guds skyld inn til siden så du slipper å irritere deg mer over det og idioten får passere.

Ellers i dag. Vestre Torggate i Bergen sentrum. En eller annen idiot fra posten hadde satt fra seg bilen sin i en parkering forbudt-sone. En vaskerilastebil losset på andre siden av veien. Diverse andre feilparkerte biler, lastebiler og busser. Kø..

Om du som kjørte den postbilen leser dette: Parker skikkelig inntil kanten på fortauet om du absolutt må feilparkere for å gjøre jobben din.

Lenke til kommentar

Poenget mitt var at det virker noe rart å irritere seg i flere mil over at en eller annen idiot driver og pusher støtfangeren din bak hele tida. Kjør da for guds skyld inn til siden så du slipper å irritere deg mer over det og idioten får passere.

Hvis det er meg du sikter til så har du misforstått. Jeg observerer mange av disse idiotene i trafikken og i de tilfellene de havner bak min bil så tar jeg ganske så fort affære. Da får de beskjed om å enten holde avstand (blinke med bremselys) eller kjøre forbi (blinke de forbi på rettstrekker).

• Liker 1
Lenke til kommentar

Folk som på død og liv skal ligge klint oppi støtfangern bak, selvom du holder fartsgrensa, er det verste som finnes! Jada, man kan bare svinge ut til siden, eller blinke dem forbi istedenfor å irritere seg, men det er jo sabla unødvendig.

Desverre er det også utrolig få som skjønner tegninga vis man blinker med bremselysa. Da legger de seg bare enda litt nærmere og begynner og blinke tilbake...wtf?

Lå for litt siden på 4-felts E6 i akershus med en lastebil av den aller minste typen i ræva på meg. Vi var helt alene på veien så han kunne fint pasere om. Ble etter hvert lei av og ha han der, forsøkte meg med bremselys, varselblink, og kraftig akselerasjon for å bli kvitt han. Først når jeg senka farten godt under 100 med en oppbremsing reagerte han. Kjørte opp på siden av meg, kastet bilen sin over mot meg, så jeg måtte utenfor kjørefeltet og nesten i grøfta, før han så la seg foran meg i 70! Da jeg så la meg ut i venstre feltet igjen gjør han det samme, samtidlig som han slipper ned baklemmen sin og bremser kraftig.

Ble så paff av hele episoden at jeg helt glemte og ta noe regnr på bilen i det hele tatt. Irriterende..

Lenke til kommentar

De siste ukene har bilen min sotet litt mye ved gasspådrag i bakker(tar tid å løse problemet når alle verkstedene har ferie samtidig).

Men dette har vært genialt, i grunn. Så snart det legger seg en eplekjekk bilist rett i ræva mi så har det bare vært å gi på litt ekstra på gassen og så har eg dekket hele bilen bak med ei sotsky som til nå har fått ALLE biler til å ligge godt unna.

Bare synd problemet som førte til soten ble løst i dag....

• Liker 4
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...