jonlem Skrevet 9. juli 2012 Del Skrevet 9. juli 2012 Og det mener jeg også skulle innebære at jeg unngår å klemme meg inn i ei eventuell luke mellom følgebilen og stortransporten hvis det kan unngås - selv om jeg per def ville hatt "retten" på min side slik i feks ei rundkjøring. Det er rett og slett lite hensynsfullt. Var det følgebil foran lastebilen? Ja, jeg forsto det i alle fall slik.. Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 9. juli 2012 Del Skrevet 9. juli 2012 Var i en skikkelig nesten-kollisjon i dag. Var med fattern på langtur med minibuss hvor vi tok en relativt svingete vei i fra Fredrikstad og hjemover. Vi farter i rundt 60 km/t og i mot en krapp sving. Plutselig kommer det en BMW rundt svingen. Ikke bare kuttet han svingen, han var helt i vårt kjørefelt. I tillegg regnet pappa med at han lå i nærmere 150 km/t. Når han så oss så begynte han å vingle noe veldig, men han klarte akkurat å bytte felt og presse seg forbi på den 4,5 meter brede veien. Fattern er yrkessjåfør og var heldigvis kald nok til å bare holde linja si. Vi stoppet og gikk bort til svingen vi hadde lagt bak oss, for det så ut til at BMW'en fikk en ordentlig sladd, men bilen var borte. Nok et tegn på en sjåfør i en BMW som driver med heftig idiotkjøring, i tillegg til at han ikke har kontroll over bilen i en slik fart. Hadde veien vært en halvmeter kortere hadde vi kollidert, og han og alle andre i den bilen ville definitivt vært døde. Håper han fikk seg en vekker, for han skvatt tydeligvis noe veldig! Lenke til kommentar
Andzel Skrevet 9. juli 2012 Del Skrevet 9. juli 2012 (endret) Og det mener jeg også skulle innebære at jeg unngår å klemme meg inn i ei eventuell luke mellom følgebilen og stortransporten hvis det kan unngås - selv om jeg per def ville hatt "retten" på min side slik i feks ei rundkjøring. Det er rett og slett lite hensynsfullt. Var det følgebil foran lastebilen? Den hadde kjørt langt avgårde den var ute av rundkjøringen og på den andre veien nesten så si den lå 30 skunder eller litt mer foran. Ettersom bilen med hengeren klarte å komme helt rundt for å så kjøre av og lastebilen hadde ikke tenkt å stoppe uansett virket det sånn. Grå: Bil med henger Oransje: LAstebilen Rød: Følgebilen som LÅ langt foran. Brun: Er meg Men lastebilen skulle foran bilen med hengeren som nesten var ferdig med rundkjøringen. Som jeg sier idiot kjøring uansett. Endret 9. juli 2012 av Andzel Lenke til kommentar
Opus Skrevet 10. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2012 Sykt hvor tiden flyr. Over 8 år siden jeg startet denne tråden. Ha en fortsatt god sommer og kjør ansvarsfullt. 7 Lenke til kommentar
Kjøleskap Skrevet 12. juli 2012 Del Skrevet 12. juli 2012 Folk som setter på blinklyset først når de begynner å svinge har en egen plass i helvete. 1 Lenke til kommentar
CFM Skrevet 13. juli 2012 Del Skrevet 13. juli 2012 Dagens irritasjon: en bussjåfør som ikke hadde hørt om vikeplikt for forkjørsvei selv om det er tydelig skiltet og han mest sannsynlig er lokalkjent. Går ikke å bare drite i det og kjøre rett ut i en h*lsikes fart når jeg er 5m fra krysset i 50km/t. Godt jeg har bremser... Lenke til kommentar
Andzel Skrevet 14. juli 2012 Del Skrevet 14. juli 2012 Måtte bare filme en tulling av busssjåfør: http://www.youtube.com/watch?v=2FSiRoT7Ek4&feature=plcp Ligger alltid feil borsett ifra førsterunkjøring, bruker ikke blinklys og tok nesten min side ettersom han lå feil i rundkjøringen ved 1:12 tiden i filmen. Han ligger i venstre felt og ikke bruker blinklys dermed svinger idioten til høyre. Tenkt å sende klage til Ruter ettersom ingen blinklys i noen kryss osv! 2 Lenke til kommentar
Populært innlegg nomore Skrevet 14. juli 2012 Populært innlegg Del Skrevet 14. juli 2012 Men da var det jo godt at du tok frem mobilen og filmet mens du kjørte... 21 Lenke til kommentar
Sexylubb1 Skrevet 14. juli 2012 Del Skrevet 14. juli 2012 Men da var det jo godt at du tok frem mobilen og filmet mens du kjørte... Lenke til kommentar
Sexylubb1 Skrevet 14. juli 2012 Del Skrevet 14. juli 2012 Jeg kjørte på en ganske trang vei med lastebilen denne uka. Det er møteplasser og det kom en liten bil med kvinnelig sjåfør mot meg. Møteplassen var på min side, men hun kom til den først og kjørte faktisk inn i den for å slippe meg forbi, slik at vi begge to slapp å stoppe og jeg slapp å manøvrere min lastebil inn på en trang møteplass. DET er faen ikke ofte jeg opplever. Jeg hadde lyst å hoppe ut av bilen og gi henne en klem men siden hun tenkte såpass logisk at det er unødvendig at vi begge må stoppe og at hun må stå å vente på at jeg skal kjøre inn på møteplassen så lot jeg være. I første rundkjøring etter hendelsen møtte jeg dog 2-3 personer som ikke blinket til høyre så min tro på menneskeheten forsvant igjen. 5 Lenke til kommentar
Andzel Skrevet 14. juli 2012 Del Skrevet 14. juli 2012 Men da var det jo godt at du tok frem mobilen og filmet mens du kjørte... For å dokumenter jeg har ikke noe problemer med å kjøre bil mens jeg filmer, ettersom bryr meg ikke om mobilen jeg har i hånda da. Pluss er lov å filme med mobilen men ikke å bruke den det vil si tekste med melding eller ringe å snakke med den. Pluss jeg brukte blinklys hver gang og fulgte med, jeg hadde den bare i hånda. Pluss politiet bryr seg ikke om de som filmer eller tar bilder, har snakket med en del politifolk her ettersom de henger rundt ungdommene rundt omkring her og de sier det er greit så lenge du ikke gjør noe farlig i kjørestilen din da. Har kamera i bilen men den funker ikke for tiden. Lenke til kommentar
TMB Skrevet 14. juli 2012 Del Skrevet 14. juli 2012 Men da var det jo godt at du tok frem mobilen og filmet mens du kjørte... Ja for det er jo umulig å kjøre med én hånd på rattet. Lenke til kommentar
jonlem Skrevet 14. juli 2012 Del Skrevet 14. juli 2012 Måtte bare filme en tulling av busssjåfør: http://www.youtube.com/watch?v=2FSiRoT7Ek4&feature=plcp Ligger alltid feil borsett ifra førsterunkjøring, bruker ikke blinklys og tok nesten min side ettersom han lå feil i rundkjøringen ved 1:12 tiden i filmen. Han ligger i venstre felt og ikke bruker blinklys dermed svinger idioten til høyre. Tenkt å sende klage til Ruter ettersom ingen blinklys i noen kryss osv! Det slår meg at her kan det hende han bare enkelt og greit hadde noe ræl med lysene. Har jo ikke baklys i det hele tatt, kun bremselys? Kan godt hende den stakkars sjåføren blinka som han skulle, men uten å vite at han mangla lys bak. Forøvrig har jeg sett veldig mye mer skremmende kjøring av busser .. Lenke til kommentar
Populært innlegg Hanske Skrevet 14. juli 2012 Populært innlegg Del Skrevet 14. juli 2012 Måtte bare filme en tulling av busssjåfør: http://www.youtube.com/watch?v=2FSiRoT7Ek4&feature=plcp Ligger alltid feil borsett ifra førsterunkjøring, bruker ikke blinklys og tok nesten min side ettersom han lå feil i rundkjøringen ved 1:12 tiden i filmen. Han ligger i venstre felt og ikke bruker blinklys dermed svinger idioten til høyre. Tenkt å sende klage til Ruter ettersom ingen blinklys i noen kryss osv! Det er klart at han må blinke, men du viser jo selv at du, for å bruke dine ord, er en "jævla iddiot" når du ikke skjønner at pga bussens svingradius er den nødt til å ta store svinger. Derfor må den langt til venstre for å gå til høyre, og langt til høyre for å gå til venstre. 10 Lenke til kommentar
nomore Skrevet 14. juli 2012 Del Skrevet 14. juli 2012 For å dokumenter jeg har ikke noe problemer med å kjøre bil mens jeg filmer, ettersom bryr meg ikke om mobilen jeg har i hånda da. Pluss er lov å filme med mobilen men ikke å bruke den det vil si tekste med melding eller ringe å snakke med den. Totalt skivebom. HVA du fikler med har lite å si, enten det er radio, mobil, kamera, dildo, drill eller noe annet, tar det oppmerksomheten din bort fra veien så har du ikke lov til å bruke det. 9 Lenke til kommentar
Samara Skrevet 14. juli 2012 Del Skrevet 14. juli 2012 Ligger bak en bil (norskregistrert, og tror det er turist). Først kjører h*n 50 i 80 sona (uten mulighet til forbikjøring). Deretter kommer vi til en trearmet rundkjøring (og hvor det ikke er plass til to biler i bredden), hvorpå h*n legger seg helt til høyre, og jeg kommer meg opp på venstresiden. Så kaster h*n seg inn foran meg og kjører likevel til venstre. I neste rundkjøring skal både h*n og jeg rett frem, men det finner jeg jo ikke ut siden han legger seg i venstre fi, men igjen kaster seg foran meg idet han skal ut. Like etterpå kjører h*n på rødt lys og en eldre mann faller overende og unngår akkurat å ikke bli påkjørt (lys ved overgangsfelt). Og før våre veier skilles så bråbremser h*n like ved avkjørselen h*n tydeligvis skulle til, og kjører av først innom feil kjørefelt - det hele selvsagt uten noen form for blink. *sukk* Lenke til kommentar
Sexylubb1 Skrevet 14. juli 2012 Del Skrevet 14. juli 2012 Høres ut som en typisk pensjonist eller person som er litt for opptatt av mobiltelefonen sin. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 14. juli 2012 Del Skrevet 14. juli 2012 Skal dere filme kjøringen, så sett kameraet/telefonen stødig i frontruta før kjøreturen starter. F.eks med et slikt stativ. 4 Lenke til kommentar
Whackedorange Skrevet 15. juli 2012 Del Skrevet 15. juli 2012 Netopp vært på ferietur til Nordkapp hvor jeg kjørte Sverige og Finland opp men tok Norge ned igjen og det som sitter mest fatt i minnet er hvor egoistiske norske sjåfører med campingvogn er i forhold til de utenlandske. De utenlandske er veldig flinke til å hjelpe deg og komme forbi ved att de kjører inn til sida med jevne mellomrom noe som de norske kunne lært av. Lå etter en norsk en igår fra Dombås og nesten helt ned til Lillehammer og personen lå omtrent under fartsgrensa hele veien, gikk stort sett i 60 og pga stor trafikk imot var det klin umulig å komme forbi denne idioten. 1 Lenke til kommentar
Kjetaca90 Skrevet 15. juli 2012 Del Skrevet 15. juli 2012 Måtte bare filme en tulling av busssjåfør: http://www.youtube.com/watch?v=2FSiRoT7Ek4&feature=plcp Ligger alltid feil borsett ifra førsterunkjøring, bruker ikke blinklys og tok nesten min side ettersom han lå feil i rundkjøringen ved 1:12 tiden i filmen. Han ligger i venstre felt og ikke bruker blinklys dermed svinger idioten til høyre. Tenkt å sende klage til Ruter ettersom ingen blinklys i noen kryss osv! Kunne jo godt ha holdt litt avstand når du i tillegg skal sitte og fikle med mobil og bli enda mere ukonsentrert da..! 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå