Gå til innhold

Trafikalsk klagemur


Opus

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Klager på feite kvinnfolk bak rattet!

Jeg kom i vannvittig lav fart inn i et kryss bak et kjøpesenter, så kommer det ei stor dondre i lav fart også. Plutselig sånn helt uten videre gir hun meg fingeren, og banner og skriker i et sett. Uten at jeg hadde gjort en drit, kjørte i krysset akkurat sånn som man skal kjøre i et kryss. Da ble jeg litt forbanna

Lenke til kommentar

Blir oppgitt over folks lysbruk. 14 av de 119 kjøretøyene jeg møtte på en 30min lang kjøretur nå nettopp, brukte ikke lysene riktig. De aller fleste av de 14 tilfellene var tåkelys. I tillegg var det også noen som kjørte med bare et nærlys. Hva får folk til å tro at det å kjøre med halvt nærlys er lovlig godt ut på kvelden?

Lenke til kommentar

Vil (igjen) klage på politiet. Denne gang en uniformert V70 som presterte å stille seg i feltet med påbudt sving til venstre. For så å kjøre når det blir grønn PIL for de i feltet som svinger til høyre.

 

Må legge til at politibilen fleska over og svingte til høyre den også.. Hørte mange som la seg på hornet for å markere sin misnøye

Lenke til kommentar

Inn mot kryss (iallefall her i byen) er det somregel heltrukken hvit linje de siste 10 meterne før man kommer til den hvite "stopp" linja. Går an å ombestemme seg, men å presse seg fram gir ikke akkurat noe godt eksempel. Virka ikke som de øvrige bilistene hadde så mye til overs for stuntet :)

Lenke til kommentar
Blir oppgitt over folks lysbruk. 14 av de 119 kjøretøyene jeg møtte på en 30min lang kjøretur nå nettopp, brukte ikke lysene riktig. De aller fleste av de 14 tilfellene var tåkelys. I tillegg var det også noen som kjørte med bare et nærlys. Hva får folk til å tro at det å kjøre med halvt nærlys er lovlig godt ut på kvelden?

Hater folk som bruker grøftlys på kvelden, selv bror min gjor det og jeg hater han også.

Det med at noe kjører med et parklys kan skyldes at de kjører nyere golf eller nyutgaven av bobla, de er det vist ikke meninga fra designers side å bytte lyspårer på.

Noe annet er også at folk er late.

Når jeg overtok en større firmabil i fjor så var den ene nærlyspære gådd, noe han jeg overtok bilen av sa jeg kunne få byttet ved neste service som skulle utføres et par uke senere.

Vri av lokk, bytte pære vri på lokk=tydeligvis for vanskelig for enkelte.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Apropos trailere, i dag morres på E18 sluttet jeg å telle trailere da jeg kom til Larvik (fra Porsgrunn). Det ble 27 stk.

 

Går det ikke ann å sende noe gods med tog, eller? :hmm:

pø det er ikke noe , når jeg kjørte motoveien til tyskland ( hitshals - tyskland ) kjørte jeg forbi ca en lastbil hver minutt . og somregel kørte di convoy ( bumper til bumper ) med 4-5 stykker

Lenke til kommentar

Hva er det med bilister som gjør at de forbi to-hjulinger? Selv om de ikke kommer forbi de andre 300 kjøretøyene som er foran der igjen.

 

Ligger stabilt i 80 i 70-sona med masse biler/trailere/etc foran meg, og biler bak bare må forbi. Da gjerne i svinger eller når det kommer kjøretøyer imot. Noe litt morsomt er å kjøre forbi de igjen og legge meg foran de igjen. :D (Noe jeg kan gjøre raskt og trygt siden det ikke akkurat er moped jeg kjører).

Lenke til kommentar
Hva er det med bilister som gjør at de forbi to-hjulinger? Selv om de ikke kommer forbi de andre 300 kjøretøyene som er foran der igjen.

 

Ligger stabilt i 80 i 70-sona med masse biler/trailere/etc foran meg, og biler bak bare må forbi. Da gjerne i svinger eller når det kommer kjøretøyer imot. Noe litt morsomt er å kjøre forbi de igjen og legge meg foran de igjen. :D (Noe jeg kan gjøre raskt og trygt siden det ikke akkurat er moped jeg kjører).

Eg opplever det ofte motsatt, motorsyklister som absolutt skal forbi.

 

Ligger enten stabilt i 85/90 i 80-sone, eller lignende, men motorsyklister SKAL

forbi uansett. Og det gjelder ikke bare de som skal kjøre fort etterpå, men også de som deretter legger seg i samme hastighet som meg, bare forran.

Lenke til kommentar

Ikke så mye syting og klaging egentlig. 2 episoder jeg opplevde i i trafikken i dag, rundt starten av rushtiden i Trondheim.

 

1, Den lykkelig uvitende 40-50åringen i sin nye saab 9-3 Aero/viggen (eller hva nå de fancy stasjonsvognene heter) kjørte fint forbi køen i kollektivfeltet med en sølvgrå volvo V70 på slep. Smilte litt inni meg da volvoen og saaben stod i veikanten litt lenger borti gata :)

 

2, Kjørte ut foran politiet og ga litt ekstra pulver for å komme opp til fartsgrensa. Stoppet i lyskrysset lenger framme med politibilen bak. Omsider ble det grønt og jeg kjører avgårde helt vanlig, men siden bilen min praktisk talt mangler ventiltetninger for tiden blir det ikke helt "vanlig". Lenger borti veien kommer blålysa på og jeg får beskjed om at bilen min ryker en god del og at det ene skiltlyset mitt er gåent. Så kom regla med "ikke hatt lappen så lenge, kjør forsiktig, ikke fritt fram selv om prøvetida er over, osv. Fikk bare muntlig advarsel om at bilen burde være i bedre stand neste gang den ble observert.

 

Flinke politifolk som straffer riktige folk (køsnikere altså) :w00t:

Lenke til kommentar
Ligger stabilt i 80 i 70-sona med masse biler/trailere/etc foran meg, og biler bak bare må forbi. Da gjerne i svinger eller når det kommer kjøretøyer imot. Noe litt morsomt er å kjøre forbi de igjen og legge meg foran de igjen. :D (Noe jeg kan gjøre raskt og trygt siden det ikke akkurat er moped jeg kjører).

Sånn har det vært for meg og. En gang da jeg lå i en sånn kø gjerne med litt mellomrom til bilen foran så skal det en bil forbi, Ikke faen og setter opp farten slik at luka ble sperra, Da ble`n sur gitt!

 

Det er nok noen som klager på uvettig forbikjøring og jeg er kanskje en av de som ikke er helt "god"!! kommer ofte opp i 120 når jeg kjører forbi, men da er det på rett strekninger og god oversikt...

Lenke til kommentar

I dag var det tydeligvis den store sinke-dagen. Skulle besøke noen venner som bor 2 mils kjøretur unna og søndagskjører nr. 1 tøffer avsted i 55 i 70-sonen, det til tross for at veistrekningen er godt opplyst og veien er knusktørr. Får omsider kjørt forbi, men det går ikke mange minuttene før jeg tar igjen lusekjører nr to. Her går det i 40 km/t i en 60-sone. Trengte ikke lange strekket for å komme meg forbi, men hva skjer? Joda, jeg tar igjen nok en bilist som syns at 60 km/t i 80-sonen er mer enn nok. Vedkommende svinger heldigvis til vensre ganske snart og da var det endelig klar bane resten av veien.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...