Gå til innhold

Trafikalsk klagemur

Opus

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Drosjesjåførklage incoming.

Kjører i fornøyelig tempo bortover vei. Kommer mot et overgangsfelt hvor jeg observerer en gående person som jeg antar skal over veien (fordi det er et busstopp retning sentrum på den andre siden og klokka er ca 12). Derfor reduserer jeg farten på bilen for å time at han er gått over veien når jeg passerer slik at jeg unngår å stoppe helt. Drosjen bak meg forstår ikke helt dette, og kjører demonstrativt helt inntil meg...

Tar så igjen en bil som jeg legger meg 3-4 sekunder bak. Bilen foran kjører i ca 58 nedover en ganske lang bakke noe som betyr at han lar bilen trille i 5. gir. Jeg gjør naturligvis det samme helt til bilen foran kommer inn i en litt slakere del av bakken og dermed sørger jeg for å holde avstanden ved et par trykk på bremsepedalen for å matche hans fart. Drosjen bak meg er plutselig helt oppi ræva mi, igjen, og jeg markerer nå ved å lyse gjentattet ganger med bremselyset. Han svarer med massivt bruk av diverse lydsignaler... Kjære drosjesjåfør, jeg kan ikke kjøre fortere enn bilen foran meg og du kommer ikke raskere frem om jeg ligger oppi ræva hans.

(Det var et langt strekke og mang en anledning til å kjøre forbi grunnet lite motgående kjøretøy).

Jeg kjørte nesten på en personbil på jobb i dag også. Kommer ut i fra vei til høyre for ham. Han sitter og snakker i telefonen og ser overhodet ikke på veien. Jeg hadde jævlig lyst til ikke å bremse...

• Liker 5
Lenke til kommentar

Klage på tilsynelatande pakkis:

Til deg som køyrer BMW: Venlegast ikkje valdta bilen framfor deg. Det ser så dumt ut når du ikkje kjenner vegen, og oss meir "begåva" veit at det ikkje finnast moglegheit for forbikøyring føre etter nokre mil. Sjølv ikkje med 300 tyske hestar under panseret. Du berre blir eit irritasjonsmonument for stakkaren i i bilen framfor som heller ikkje er kjend etter vegen.

Mvh bil nummer 2 framfor deg, som kan vegen, og gassar på der etter.

Lenke til kommentar
Det ser så dumt ut når du ikkje kjenner vegen, og oss meir "begåva" veit at det ikkje finnast moglegheit for forbikøyring føre etter nokre mil...

Enig i at rævkjørere er verste sort i trafikken. Men veier der det ikke finnes mulighet for forbikjøringer på mange mil eksisterer vel ikke i kongeriket, det handler bare om å legge til rette for det. Får man disse rævkjørerne bak seg så er det bare å blinke de forbi første slette, eventuelt busstopp...i stedet for å kjøre mil etter mil og irritere seg.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Litt i strid med trådens tema kanskje, men samtidig ett snev av sammenheng.

Er det noen her som pleier å ha kontaktinfo synlig i bilen i tilfelle noen trenger å kontakte deg/eier?

Eg har nå laget meg ett laminert skilt hvor eg har skrevet navn og mobilnr på, så evnt noen som trenger å kontakte meg lett har infoen tilgjengelig. Dette er ikke for å fraskrive meg ansvar vedrørende parkeringen eller slenge rundt meg med bilen, men det kan jo være at en eg gjør feil eg også. I tillegg så øker det kanskje tjangsen for at noen ringer meg om de bulker borti meg. Men først om fremst kom eg på det i forhold til en del fjellturer eg tar. Da parkerer eg på et egnet sted i nærheten av der turen starter, uten å vite om grunneier hater biler som står parkert der eller annet. I tillegg, om eg er ett par dager borte så kan de kontakte meg i stede for å lure på om eg er savnet eller i god behold.

Bortkastet ide?

• Liker 2
Lenke til kommentar

I tillegg så øker det kanskje tjangsen for at noen ringer meg om de bulker borti meg.

De som velger å stikke fra skadene, gjør jo det uansett. De er livredde for å måtte bruke sin forsikring på skader de selv lager.

Hadde du plassert flere narrekamera i hvert vindu på bilen, så ville sikkert sjansen blitt litt større.

Lenke til kommentar

Som yrkessjåfør som har mye problemer med feilparkerte biler er det absolutt et bra tiltak at dere legger igjen et mobilnummer i bilene deres. Så sant dere faktisk er i nærheten og kan komme på noen sekunders varsel, i alle fall. Det hjelper lite å ringe folk som sitter på Kokstad mens bilen deres står parkert i Nygårdsgaten, liksom. (Ja, det har faktisk skjedd...). Eller folk som bare skal noe som bare tar 1 minutt. (Her forståes tydeligvis 1 minutt som minst 10).

Jeg har, til et visst punkt, forståelse for at det i byer kan være vanskelig for håndverkere å finne parkeringsplass mens en f.eks. losser utstyr, men det er oftest en grunn til at det er parkering forbudt-skilter i byer. Fint om dere ser dere for en ekstra gang om dere er usikre på om dere kanskje står i veien. Om dere ikke er usikre, begynn å være det!

En gjenganger i Bergen sentrum er f.eks. at det foregår mye rehabiliteringsarbeid av gamle bygårder. De som jobber der setter stort sett konsekvent fra seg biler, containere o.l. på lossesoner og selv etter 3 måneder forstår de tydeligvis fortsatt ikke at jeg og andre er der flere ganger i uka og trenger den plassen...

• Liker 1
Lenke til kommentar

Står og laster i gate. Det er trangt men plass å kjøre forbi. Fyren bak tror ikke på meg, nekter kjøre forbi. Kø på 100 biler. Han kjører plutselig forbi 2 sek før jeg er ferdig. Nå må jeg vente på at alle bilene skal kjøre forbi. FML...

Møtte du på Fleksnes eller? :p

• Liker 2
Lenke til kommentar

Jobbe i ferien er ganske greit. Lite biler på veiene. Likevel er det idioter igjen her. Når du kjører polo er det ikke så veldig smart å svinge seg over hvit sperrelinje mellom to felt i lyskryss for å skaffe seg plass til å ta svingen til venstre. For det første kjører du en Polo. For det andre forventer ikke lastebilen bak deg (meg), som så vidt har plass i mitt eget felt, at du gjør dette. Satans kjerring.

Lenke til kommentar

Pell deg over til høyre felt når du kan få to lastebiler foran deg og bilen i høyre ligger 2KM fortere enn deg! Blinket på fyren etterhvert fyren satt på nødblinken jævla idiot..

Hvor vanskelig skal det være å kjøre motorvei i Norge -.-

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jada, bare skift felt midt i svingen du, det er helt sikkert ingen i blindsonen din. Blinklys? Glem det, det går helt fint. På en både fysisk og økonomisk måte er det bra at jeg forutser sånt. På det idemessige planet er det kanskje ikke helt sunt å være så misantropisk.

Endret av Isbilen
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Kjørte på motorveien i stavanger i forrige uke. De holder å å bygge bru over, så et stykke på 100/150 meter så er det 50 sone. legger meg ut i venstrefeltet der for å akselerere opp i 90 igjen, men ser at bilen som ligger i høyre felt skal til å ta av veien, så begynner å legge meg tilbake i høyre felt, tror du ikke tullingen innser at han har tatt av på feil plass, og er allerede kommet til det stykket der linjen er hel. Uten å bruke blinklys, kaster han seg tilbake på motorveien, der jeg allerede er halvveis over. Jævla tulling. Hadde jeg reagert 2 sekunder seinere så er jeg ikke sikker på hvordan det hadde gått -_-

Lenke til kommentar

Fin ein i stad...

Kommer inn i ei rundkjøring, og skal til venstre. I det jeg blinker ut, kommer en nypolert gullbrun Volvo Amazon inn fra høyre. Bråbrems. Ikke sammenstøt. La meg på hornet. Det virka.

Ho vart skræmt! Skikkelig, skikkelig skræmt!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...