Gå til innhold

Trafikalsk klagemur


Opus

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Joda, hadde bilbelte på. :)

 

Men greia var at politiidioten mente det var 'uforsvarlig' å bruke 4pkt.seler.

Han mente vi MÅTTE bruke 3pkt. selene som også var montert (påbudt).

 

Jaja, noen kommer til å få en fin klage imorgen.

Mente han at det var generelt sett uforsvarlig å bruke 4-punkts bilbelte i stede for 3, eller var den du hadde på deg uforsvarlig montert?

Lenke til kommentar
Mente han at det var generelt sett uforsvarlig å bruke 4-punkts bilbelte i stede for 3, eller var den du hadde på deg uforsvarlig montert?

Han mente vel det var 'ulovlig'.

Tror ikke helt han visste hva han snakket om.

 

Ikke noe galt med monteringen though.

88 grader ut fra setet og montert i tversoverstag sveiset inn i bur bak.

 

Er lov ifølge biltrangsynet, så lenge man har 3pkt. montert i tillegg...

Rare greier.

Lenke til kommentar

Vil klage på politiet jeg også. Var ute tidligere i kveld og da var det tydeligvis full utrykning med flere uniformerte biler som susa over lyskrysset der jeg venta (politiet hadde grønt). Bilene susa videre avgårde, og etterhvert ble det grønt til meg, som skulle svinge inn samme vei som de kjørte. Somler litt i det samme det blir grønn pil, og kjører litt tregt. Så kommer den en sivil Laguna dundrende i minst 60-70 gjennom lyskrysset, UTEN blålys eller antydninger til å slakke farten. Lagunaen hadde i tillegg rødt lys! Horribelt spør du meg, som sannsynligvis hadde kollidert med bilen hvis jeg hadde vært litt kvikkere ut i krysset!

 

Tror jeg skal stikke ned og anmelde dette i morgen. Lagunaen gjentok forøvrig samme stunt i neste lyskryss. Helrødt, full gass (så ingen bremselys) og peisa uti krysset UTEN blålys, eller noen annen form for varsel!

 

Ja, jeg VET at lagunaen var en sivilbil, kjente igjen bilen (og reg.nummeret). Har blitt stoppa av den tidligere.

Lenke til kommentar
Skummelt mange livsfarlige trailere på veiene. Så senest i dag en som mista hengeren i fart. Heldigvis var det på et industriområde og ikke i høy fart på E18.

 

Edit: Er det semitrailere de med henger som kun har aksling(er) helt bak på henger'n?

Tviler på at det ville skjedd mitt på E18, hadde nok bare ikke festet den skikkelig fordi den bare skulle flyttes litt.

 

Min tanke

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...