sverreb Skrevet 7. juni 2012 Del Skrevet 7. juni 2012 Irriterer meg grønn over bilister som ikke viser at de har til hensikt å overholde vikeplikten. De kommer i full fart inn mot krysset og bråbremser, bilistene på forkjørsvei må følgelig også bremse og trafikkflyten uteblir. Det er ikke bare irriterende, det er ulovlig: § 7. Vikeplikt 1. Trafikant som det skal vikes for, må ikke hindres eller forstyrres. Den som har vikeplikt, skal tydelig vise dette ved i god tid å sette ned farten eller stanse. (Min utheving) Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 7. juni 2012 Del Skrevet 7. juni 2012 Det er jo ikke noe tøft. Ordentlige resere kjører med enten full gass eller full brems til enhver tid. Lenke til kommentar
Sexylubb1 Skrevet 7. juni 2012 Del Skrevet 7. juni 2012 Irriterer meg grønn over bilister som ikke viser at de har til hensikt å overholde vikeplikten. De kommer i full fart inn mot krysset og bråbremser, bilistene på forkjørsvei må følgelig også bremse og trafikkflyten uteblir. Jeg irriterer meg grønn på folk som ikke kjører når jeg tydelig senker farten i god tid for å overholde vikeplikt samtidig som jeg selv har til hensikt å unngå å stoppe helt. Få ræva i gir da så slipper jeg clutche! 2 Lenke til kommentar
nomore Skrevet 7. juni 2012 Del Skrevet 7. juni 2012 Eg irriterer meg grå på folk som har vikeplikt for meg men som ikke tydelig viser at de har sett meg og vil vike. Åpenbart forstår de ikke at endring i fart, herunder reduksjon, ikke er lett å oppdage på andre biler, på avstand og når en selv er i bevegelse. 3 Lenke til kommentar
Jakke Skrevet 7. juni 2012 Del Skrevet 7. juni 2012 Så fargerike vi var idag da 6 Lenke til kommentar
Populært innlegg Runar Skrevet 8. juni 2012 Populært innlegg Del Skrevet 8. juni 2012 Jeg skulle en rask tur innom Elkjøp i dag, og svingte inn på parkeringsplassen. Der var det to ledige plasser ved siden av hverandre. Fra andre siden kommer det en sort Land Cruiser, og parkerer elegant midt på den hvite stripen mellom de to ledige plassene. Samtalen mellom meg ® og sjåføren (Idiot) lød som følger: R: Unnskyld, ser du at du parkerte midt på stripen? Idiot: Ja, gjør det noe? R: Eh, ja, jeg hadde tenkt til å parkere der … Idiot: Det er ledig der. Idioten peker så mot baksiden av Elkjøp, før han går inn. Jeg parkerte på langs bak bilen hans. 10 Lenke til kommentar
Sexylubb1 Skrevet 8. juni 2012 Del Skrevet 8. juni 2012 Du vet Runar, har man stor bil så har man rett! Jeg irriterer meg i dag over tyske turister på biltur i Bergen samt folk som feilparkerer men nekter for at det er deres bil når jeg ringer dem opp og ber dem flytte bilen sin. Lenke til kommentar
Henrik C Skrevet 8. juni 2012 Del Skrevet 8. juni 2012 Så en artig situasjon i dag mens jeg ventet på bussen i Stavanger sentrum. På motsatt side av veien hadde en gammel Mercedes stoppet på bussholdeplassen, og bussen som kom bak stod jo da litt kinkig til - for å ikke stå med bakenden ut i veien måtte han kjøre ganske nærme personbilen, men da hadde han ikke nok klaring til å svinge ut. Normalt ville en jo forventet at sjåføren av personbilen bare hadde kjørt videre, men det skjedde ikke her. Bussjåføren blinket med lysene og brukte håndbevegelser for å vise at han skulle flytte seg - det skjedde ikke. I stedet gikk sjåføren ut av bilen, løp halvveis over veien og holdt opp én finger, som for å signalisere at han bare skulle bort ett minutt. Dette var litt over 3 på en fredag i Stavanger sentrum, så motgående trafikk gikk jo kjempesakte. Der stod det også et par busser, og sjåførene der fulgte også med. En av de må ha ropt noe til personbilsjåføren, for han snudde når han hadde kommet halvveis over veien og gikk tilbake. På dette tidspunktet hadde bussjåføren i bussen som stod blokkert gått ut av bussen og holdt på å ta bilder for å bevise at bilen stod i veien (sikkert for å anmelde?), og da startet de med en verbal krangel. Personbilsjåføren prøvde å blokkere for kameraet, bussjåføren dyttet vekk hånden hans, og litt frem og tilbake slik. Det hele toppet seg med at personbilsjåføren slo til hånden og mobilen til bussjåføren (hørte noen av de andre som så på si at mobilen gikk i bakken), og deretter gikk bussjåføren inn i bussen igjen for å ringe med telefonen der. Så kom det dessverre en buss i veien for utsikten min, så fikk ikke sett resten. Så dog at personbilen kjørte avgårde. Vet ikke helt om denne historien passer ordentlig inn her -- men jeg er glad jeg ikke er bussjåfør og må forholde meg til sånne mennesker! 2 Lenke til kommentar
nomore Skrevet 8. juni 2012 Del Skrevet 8. juni 2012 "Skal bare"-mennesker finnes over alt. Dessverre. Lenke til kommentar
snillekim Skrevet 8. juni 2012 Del Skrevet 8. juni 2012 Jeg skulle en rask tur innom Elkjøp i dag, og svingte inn på parkeringsplassen. Der var det to ledige plasser ved siden av hverandre. Fra andre siden kommer det en sort Land Cruiser, og parkerer elegant midt på den hvite stripen mellom de to ledige plassene. Samtalen mellom meg ® og sjåføren (Idiot) lød som følger: R: Unnskyld, ser du at du parkerte midt på stripen? Idiot: Ja, gjør det noe? R: Eh, ja, jeg hadde tenkt til å parkere der … Idiot: Det er ledig der. Idioten peker så mot baksiden av Elkjøp, før han går inn. Jeg parkerte på langs bak bilen hans. Også tømte du ikke dekkene hans for luft? Har man en stor, dyr og flott bil, så eier man ikke bare hele veibanen, man eier også hele parkeringsplassen. 3 Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 8. juni 2012 Del Skrevet 8. juni 2012 Åh herregud, skal ALDRI mer klage over ting som skjer i Norge. Akkurat kjørt gjennom Paris midt i rushtiden. det er noe jeg aldri gjør igjen! Herregud for et kaos, absolutt intet system bak noenting. Og bare for å toppe det så kjørte vi gjennom Arc De Triomphe, makan til komplett kaos skal man seriøst leite lenge etter :nei2: 3 Lenke til kommentar
A-Jay Skrevet 9. juni 2012 Del Skrevet 9. juni 2012 Åh herregud, skal ALDRI mer klage over ting som skjer i Norge. Akkurat kjørt gjennom Paris midt i rushtiden. det er noe jeg aldri gjør igjen! Herregud for et kaos, absolutt intet system bak noenting. Og bare for å toppe det så kjørte vi gjennom Arc De Triomphe, makan til komplett kaos skal man seriøst leite lenge etter :nei2: Kjørte du gjennom Triumfbuen er det ikke rart det ble kaos i området... 5 Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 10. juni 2012 Del Skrevet 10. juni 2012 Haha Sorry da, kjørte akkurat rundt Triumfbuen Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 10. juni 2012 Del Skrevet 10. juni 2012 for noen dager siden , da jeg som vanlig reiset med bussen var det en bil som først kjørte i det indre feltet forbi bussen , og ut i samme felt som bussen . da billen var kommet gjennom lyskrysset tok den likegodt å kjørte inn på gangveien og inn på bensinstasjonen på bildet her er det et bilde fra stedet Lenke til kommentar
Pubé Skrevet 10. juni 2012 Del Skrevet 10. juni 2012 (endret) Må nesten takke føreren av 365 bussen litt før klokken 19:00 på lørdag som kjørte forbi meg med en klarering på 30cm på vei over den "nye" brua mellom kjøkøy og vesterøy med null motgående trafikk i siktet. Edit: Pottesand bru heter det vist. http://goo.gl/maps/Tt29 Endret 10. juni 2012 av Knut Knudsen Lenke til kommentar
-Léon- Skrevet 10. juni 2012 Del Skrevet 10. juni 2012 Arrrrggghhh, helvetes folk som mer eller mindre ELSKER venstre felte. Det er forbikjøringsfelt for faen!!!! Helvetes idioter. Lenke til kommentar
CFM Skrevet 11. juni 2012 Del Skrevet 11. juni 2012 (endret) Når jeg var ute og kjørte i går så havnet jeg og bilen foran bak to sports-syklister som tydeligvis tok det rolig. De trillet og lå ved siden av hverandre i veibanen og ga totalt blanke i omverdenen rundt dem. Når bilen foran omsider fikk kjørt forbi (kom en del biler imot), og det var forsåvidt en fin forbikjøring med god avstand, så må bilen stoppe et stykke foran for å vente på noen andre biler i rundkjøringa. Bilen la seg helt riktig og skulle tydelig rett frem, og idet han kjører gjennom rundkjøringa (bruker høyre felt) så buser den ene syklisten forbi på innsiden og legger seg foran og fortsetter med lunkesyklinga si. Den andre sykliste buser samtidig forbi på andre siden og drar av til høyre. Hva er vitsen? Syklisten måtte i såfall maks bremse litt ned slik at bilen fikk kjørt av sted i fred og ro... (Dette gjelder da kun disse to syklistene, de representerer heldigvis ikke resten av sykkel-Norge.) Jeg kan også legge til at det var en 2m bred gang og sykkelsti ved siden av uten innkjøringer. Men det nytter vel uansett ikke nevne for "alle" syklister skal jo på død og liv sykle i veibanen uansett om de trener eller bare triller for å irritere andre og tydelig markere sin rett. Endret 11. juni 2012 av CFM 4 Lenke til kommentar
Whackedorange Skrevet 11. juni 2012 Del Skrevet 11. juni 2012 Måtte le av han idioten som fikk både meg og purken til å bråbremse fordi han ikke overholdt vikeplikten, ble fint vinka inn ved neste bussholdeplass. 5 Lenke til kommentar
snillekim Skrevet 12. juni 2012 Del Skrevet 12. juni 2012 Måtte le av han idioten som fikk både meg og purken til å bråbremse fordi han ikke overholdt vikeplikten, ble fint vinka inn ved neste bussholdeplass. Dumt du ikke fikk filmet det Billister som ikke respekterer vikeplikt er jo noe man ser daglig. Lenke til kommentar
Sexylubb1 Skrevet 12. juni 2012 Del Skrevet 12. juni 2012 http://www.bt.no/nyheter/trafikk/Her-nekter-begge-a-rygge-2719778.html#.T9dJ25Lh5i4 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå