Gå til innhold

Trafikalsk klagemur


Opus

Anbefalte innlegg

Hehe, morsomt.

- Bryter fartsgrensa

- Skylder på irritasjon og tror det er formildende

 

Litt rart at det er materiale nok til en avisartikkel, men uansett bra at eksemplet blir tydelig statuert slik at flere blir klar over at fartsgrensene gjelder også ved forbikjøring og at irritasjon over noen som ligger i fartsgrensa på ingen måte er berettiget eller formildende.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja... Folk som kutter svinger når de ikke kan se evt. møtende trafikk er alltid like morsomt. Lurer på hva som foregår i hodet til sånne.

 

Traff forresten fire personer gående i veien i full bredde i en 90-graderssving her om dagen. Glad jeg alltid bremser godt opp før den svingen, for å si det pent.

Lenke til kommentar

For the record så er det latterlig at man må kjøre forbi i fartsgrensa. Ligger noen i 70 i 80-sona tar det jo 40 år å kjøre forbi, og det er få plasser man kan gjøre det i noen deler av landet. Å ligge i 100 for å komme seg forbi raskere er jo et mye bedre valg for begge bilene og evnt. motkommende trafikk.

Lenke til kommentar

Jeg tenker generelt, siden man KAN bli tatt for det, det sier loven og politiet, fartsgrenser gjelder ved forbikjøring, dermed kan de gjør det.

 

Men om du ligger på siden av en anna bil er det ikke sikkert de FÅR målt deg, men det er en annen sak.

Lenke til kommentar

En kamerat av meg fortalte en historie om han og faren på vei hjem fra påskeferie. De kjørte forbi en sivil politibil som lå noe under fartsgrensa, og ble stoppet. De sa at de ikke fikk målt, men at det gikk litt vel fort, så han fikk en advarsel. De sa også at det så ut som en trygg forbikjøring, men at han måtte passe på farten.

 

Etterpå sa faren at de lå i 120 i en 80-sone... Heldiggris :)

Lenke til kommentar

Irriterer meg grønn over støynivået på en del tunge motorsykler, høres nesten ut som de kjører på fri eksos. Skulle ikke vært lovlig.

 

Det er neppe lovlige, en normal tung motorsykkel med rekkefirer fra farbrikk er overraskende stille, provekjør gjerne en om du har mulighet. Problemet er at folk installerer "effektpotter" (dvd potter som gir ingen pratisk økning i effekt, men ganske mye i lyd), dette er ikke lovlig (om støyen øker mye), men allikevel er det store flertallet av brukte sykler til salgs med effektanlegg. Noe som er kjedelig når man skal kjøpe brukt, og dessten dyrt å bytte tilbake i mange tilfeller.

 

AtW

Lenke til kommentar

De tunge motorsyklene han tenker på er vel gjerne mer type Harley ol, og de har da kun V-toer i seg. De som har rekkefirer er gjerne japanere og tyskere og bråker langt mindre og har en helt annen lyd, ikke den "frieksos"-aktige lyden, men mer malende og jevn.

Lenke til kommentar

De tunge motorsyklene han tenker på er vel gjerne mer type Harley ol, og de har da kun V-toer i seg. De som har rekkefirer er gjerne japanere og tyskere og bråker langt mindre og har en helt annen lyd, ikke den "frieksos"-aktige lyden, men mer malende og jevn.

 

Det er individuelle forskjeller der selvfølgelig, men harleyer er underlagt det samme reglementet som andre motorsykler, og det er ett generelt problem over hele fjøla, dog sannsynligvis større på "harley-aktige" sykler.

 

AtW

Lenke til kommentar

Takk til deg i den røde Audio 80'en som ikke ville slippe meg forbi i dag. Bare så du er klar over det så lå du i 70km/t i en 80-sone, og til tross for at det er fotobokser langs strekningen så er det lov å kjøre i 80. Eg mistenkte at speedometeret ditt viste feil, og ville derfor kjøre forbi, men da det var oppoverbakke kombinert med at du plutselig bestemte deg for å ligge i 90km/t, så måtte eg med min 1.2 liter motor gi meg og legge meg bak igjen. Noe eg irriterte meg over HELE veien til jobb da du overraskende nok la deg godt 5km/t under fartssonen etterpå samtidig med at det alltid var trafikk i mot. Du ødela med andre ord min eneste mulighet til å kjøre forbi.

 

Idiot.

Lenke til kommentar

Eg kom en ca 10 minutt senere enn planlagt, men eg har flexitid, så det betyr ikke noe.

 

Poenget var det som fremsto som en aktiv handling for å hindre meg i å kjøre forbi. Hadde vedkommende holdt 80km/t der hvor det var 80-sone, eller eg ikke hadde hatt en eneste forbikjøringsmulighet, så hadde det vært helt OK. Men nå neket presterer å aktivt hindre meg i å kjøre forbi, DA blir eg irritert.

Lenke til kommentar

Merker det godt på strekningen Trondheim/Værnes. Der veksler det mellom 2, 3 og 4 feltsvei, iblandet flere tunneler med motgående trafikk i samme tunnelløp. Der veksler det fra 100+ på 4 felten, 80 på 2 felten, til 50 i tunnelene.

Mistenker ikke sabotasje, men generelt bilister som er mørkeredd. Straks veien utvider seg til flere filer, er det bånn spiker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...