Gå til innhold

Trafikalsk klagemur

Opus

Anbefalte innlegg

Noen glemmer lommeboka hjemme, og andre glemmer hjernen sin hjemme.

Rart at det går så bra som det gjør egentlig.

Det er vel fordi alle oss andre er siviliserte nok, eventuelt for feige, til å ikke slå inn de tomme skallene på folk som ikke oppfører seg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er vel ikke bare helt det. Vi nordmenn er og en type folk for seg selv.

Om en massemorder dreper mange mennekser i f.eks Frankrike, så vil det bli ville oppstader, ødelagte bygninger og biler i flammer.

Om det skjer i USA, så vil halve befolkningen bli rasende, og demonstrere og lage bråk.

Men i Norge, her lager vi rosetog, sørger med hverandre, synger sanger og slikt.

Vi nordmenn er vel egentlig ganske snille, og godtar alt for mye.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Håper den usmakelige oppfordringen din til drapsforsøk var en dårlig spøk og at ingen lar seg drive med til å faktisk gjøre noe sånt.

Tord: Såpass uhøflig oppførsel er som regel lett å løse med en liten tut og eventuelt rulle ned vinduet og be de flytte seg. Å bli hissig og oppføre seg som tulling (feil felt) er en heller dårlig løsning.

Eneste som mangler da er at onkel politi serverer deg en bot for uvettig bruk av lydhorn. Selv om det burde være lov å gi hornet til treiginger i trafikken.

Lenke til kommentar

Du slår meg som en aggressiv trafikant.

Du hadde gjort det selv, var akkurat samme lastebil som har krasjet i meg før. Bare en annen sjåfør og lastebil men samme type. Dermed eksploderte jeg, ettersom har sliter enda med helsa min etter et år senere. Med hode, nakke smerter osv.

Psykologer sier det er helt vanlig å bli sånn når du har opplevd det, så hvis du noen ganger er i en trafikk ulykke som ødelegger kanskje flere år fremover så blir du provosert av sånne idioter og du han handle som meg! Det er bare hodet ditt som "vil overleve". Spør psykologer du :)

Beklager at jeg virker aggressiv men er ikke det :) Bare i dag slapp jeg fram mer enn fem biler i kø! Ikke på samme sted da!

Pluss sa ifra til en som hadde ikke bremselys, han takket for hjelpen og sa det hadde vært fint med flere som deg!

Men en raring i dag jeg ligger i 85 i 70 sone og dette er i Oslofjordtunnelen. Kjører oppover mot Drammen og han kjører helvete fort :p. Er vel 110 eller noe. Kommer opp så ligger tullingen meg i 60-70 KM i 80 sone! Hva var poenget med å kjøre så FORT da for å kjøre forbi meg O.o?

Endret av Andzel
Lenke til kommentar

Jeg går VGS, og på parkeringsplassen her ser man mye rart... Det er for eksempel en 18-åring i en gammal grønn Toyota som alltid rygger ut i lynhastighet fra parkeringsplassen, med tidenes glis om munnen. HVER DAG! Har sett at noen har måttet hoppe unna, og enkelte andre som tuter av irritasjon. Det er nesten så jeg håper det smeller en dag, så det blir reagert på det.

Lenke til kommentar

Rimelig tett i nøtta av de som får beskjed om svært farlig oppførsel på skolens område. Men ta opp en videosnutt på telefonen neste gang og vis de hva som skjer. Sett gjerne samtalen på lydopptak. Hvis de ikke reagerer da så sender du videoklippet og lydopptaket til lokalavisa og da regner jeg med skolen får minst like mye pepper som grisekjøreren.

Alternativt, ta kontakt med UP og fortell om saken og når de kan observere neste rygging.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Men en raring i dag jeg ligger i 85 i 70 sone og dette er i Oslofjordtunnelen. Kjører oppover mot Drammen og han kjører helvete fort :p. Er vel 110 eller noe. Kommer opp så ligger tullingen meg i 60-70 KM i 80 sone! Hva var poenget med å kjøre så FORT da for å kjøre forbi meg O.o?

Lastebiler sparer masse drivstoff på å rulle ned en bakke og lengst mulig opp neste motbakke. Da kan de få ganske stor fart på nedoverturen og i dumpa nederst, men de har ikke nok motorkraft til å beholde farten i motbakken. Dette er en helt vanlig kjøreteknikk for lastebiler, men selvsagt ikke lovlig.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Du slår meg som en aggressiv trafikant.

Du hadde gjort det selv, var akkurat samme lastebil som har krasjet i meg før. Bare en annen sjåfør og lastebil men samme type. Dermed eksploderte jeg, ettersom har sliter enda med helsa min etter et år senere. Med hode, nakke smerter osv.

Psykologer sier det er helt vanlig å bli sånn når du har opplevd det, så hvis du noen ganger er i en trafikk ulykke som ødelegger kanskje flere år fremover så blir du provosert av sånne idioter og du han handle som meg! Det er bare hodet ditt som "vil overleve". Spør psykologer du

Beklager at jeg virker aggressiv men er ikke det

Jeg skal ikke tøye strikken for langt, men ønsker å presisere at uttalelsen min ikke bare var basert på innlegget jeg postet rett etter - men på de innleggene jeg har sett fra deg tidligere. Gjorde et kjapt søk, og dette er fra de siste 20 sidene; du ser vel kanskje selv hvordan man kan få inntrykk av at du er en aggressiv trafikant.

Jeg kjører rundt rundkjøringen så da er jeg først inne det sier seg selv.. Er lei sånne idioter, skjer det igjen skal jeg kjøre forbi også bremse og ta en sikkelig alvorsprat.. Er ikke redd for sånne folk som tror de kan gjøre hva de vil!

Idioter av sykelister som ikek forstår at de har vikeplikt i rundkjøringen!

...

De kan ikke bare sykle ut i rundkjøring heller. Konsenkvensen er vel å dø eventuelt. :s Neste gang gidder jeg ikke engang å bremse så får jeg heller se hva som skjer med sykelisten. Har skjedd fem ganger på rad på fire dager begynner å bli lei!

Uansett stakkars bil med henger som skulle ut på motorveien. Endte med at den svenske lastebil sjåføren så seg ikke får og måtte bremse hardt ned. Idioten kunne bare legget seg over til venstre ettersom var hele klart. Endte med bremsing av lastebil og deretter over til venstre felt også legge seg i ræva på bilen med hengeren som kjørte i 80-90 KM. Også blinke på fyren. Og kjøre med fjernlys bak han en stund..... Hadde det vært meg så hadde jeg fly forbannet på lastebil sjåføren..

Til du som ligger i 50 i 80 sone på 23 veien ved oslofjordtunnelen mot Drammen!

Jeg veit det er hele stripper men jeg GIDDER da faen meg ikke å ligge bak deg derfor kjører jeg forbi deg uten at det kommer en bil i mot på flere KM! Dermed gidder du å blinke på meg, jævla idiot!

Endret av Henrik C
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Lastebiler sparer masse drivstoff på å rulle ned en bakke og lengst mulig opp neste motbakke. Da kan de få ganske stor fart på nedoverturen og i dumpa nederst, men de har ikke nok motorkraft til å beholde farten i motbakken. Dette er en helt vanlig kjøreteknikk for lastebiler, men selvsagt ikke lovlig.

Bilister sparer også mye drivstoff på den samme teknikken. Egentlig burde fartsgrensen vært gradvis høyere jo lengre ned i tunellen man kommer, gjerne med miljø som begrunnelse. "miljøfartsgrense". Tilsvarende med lavere fartsgrense på toppen av broer enn ellers. Det er selvsagt en del praktiske problemer med gradvise fartsgrenser, men den dagen bilene blir selvkjørende kan bilene spare ganske mye drivstoff og utslipp på å utnytte den teknikken i stort omfang.

Jeg praktiserer teknikken til en viss grad dersom det er rom for det i trafikkbildet.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

Parkeringa til venstre her: http://maps.google.no/maps?q=nesttun&hl=no&ll=60.318492,5.352587&spn=0.001112,0.004112&sll=61.143235,9.09668&sspn=17.90509,67.368164&hnear=Nesttun,+Bergen,+Hordaland&t=m&z=19&layer=c&cbll=60.318595,5.352573&panoid=N5p85gIeMqaMlDmM84N7MQ&cbp=12,187.32,,0,-0.47

Det står faenmeg en bil parkert med ræva en meter ut i veien der hver jævla gang jeg skal forbi. Og de som kjenner Bergen vet hvor mye trafikk det er i Nesttunvegen visse tider på døgnet fra før av. Brenn!

Lenke til kommentar

Bring-trailer lå bak meg fra Otta til ett stykke før Lillehammer, den lå under ett sekund fra meg. Jeg torde ikke bremse for å få han til å fatte at det var 20 tonn få meter fra 1100kg, så jeg la meg opp i over 100, gjett hva, han hengte oppi ræva på meg, fortsatt for mye trafikk i mot til å sleppe 12 meter vogntog forbi. Så jeg måtte til slutt opp i 120 for å kvitte meg med jæveln. Så fikk jeg noen framfor meg, men da ble det endelig klart, og han kjørte forbi oss begge.

Skulle bare høgd i bremsa og skyldt på reven som sprang over.

Lenke til kommentar

Bring-trailer lå bak meg fra Otta til ett stykke før Lillehammer, den lå under ett sekund fra meg. Jeg torde ikke bremse for å få han til å fatte at det var 20 tonn få meter fra 1100kg, så jeg la meg opp i over 100, gjett hva, han hengte oppi ræva på meg, fortsatt for mye trafikk i mot til å sleppe 12 meter vogntog forbi. Så jeg måtte til slutt opp i 120 for å kvitte meg med jæveln. Så fikk jeg noen framfor meg, men da ble det endelig klart, og han kjørte forbi oss begge.

Beklager på vegne av bransjen. Men om du lå i over 100 skal han ikke kunne følge deg? Går an å sende mail til statens vegvesen med nummerskilt/firmanavn om du ser at folk har tatt sikringa av fartssperren på den måten. Forøvrig anbefaler jeg virkelig ikke å bremse...

• Liker 4
Lenke til kommentar

Fra Otta til "et stykke før Lillehammer" er ganske langt da, og der skulle være plenty steder å svinge ut litt for å lette forbikjøringa.

Ja, det er vanvittig å ligge så nærme og vedkommende skulle ikke hatt lappen. Men for guds skyld, ta et hint da! Det er snakk om et vogntog, som du jo selv så fint påpeker så er ikke forbikjøring unnagjort på et øyeblikk med disse..

Lenke til kommentar

Jeg vet ikke om du i hele tatt hadde fått muligheten til å kunne skyldt på noen rev.

Enda godt at du ikke valgte å bråbremse.

Men det er sykt at yrkessjåfører presser andre billister til å øke farten nedover bakkene på den måten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...