Gå til innhold

Trafikalsk klagemur

Opus

Anbefalte innlegg

Kjørte forbi ei dame som sto med bilen sin i veien og tydeligvis ventet på noen. Det var midt i en sving, men greit nok, det er relativt bred vei der og ganske oversiktlig. Dama hadde til og med prøvd å parkere oppå fortauet for å lette passasjen forbi henne.

Bilen stod med et forhjul godt planta oppå fortauet og resten av bilen på skrått ut i veibanen med rompa over i det andre kjørefeltet... Er det mulig?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vil forøvrig også i dag benytte anledningen til å klage over følgende vanlige hendelser i trafikken etter en lang dag på jobben:

• Folk som ikke blinker når de skal til høyre i rundkjøringer.
  • Folk som blinker til høyre i rundkjøringer men fortsetter ett frem.
  • Folk som absolutt skal foran store stygge treige lastebilen min for å legge seg foran meg, under fartsgrensa og min opprinnelige hastighet samt å bytte fil ca 2 meter foran meg uten å blinke mens de bremser ned i det de foretar filbyttet. Dere gjør dagen min interessant og sørger for at jeg er skjerpet. Jeg takker dere!
  • Folk som parkerer steder de ikke skal parkere.
  • Folk som kjører i venstre felt på motorvei under fartsgrensa, og har hoppet ut rett foran meg fordi de tydeligvis ikke tåler å bli forbikjørt av en lastebil...

Det var det jeg kom på fra dagen i dag.

• Liker 4
Lenke til kommentar

Alle som bor i Gjøvik kjenner nok til dette krysset:

Screen%20Shot%202012-05-07%20at%209.24.48%20PM.png

Fem veier møtes, men de møtes ikke helt på samme sted, slik at det blir et salig kaos hvis det kommer biler fra alle kanter. Nå er riktignok veien som går ut til høyre (over det hvite huset) enveiskjørt, men det bare forsterker problemet ettersom bilene nordfra (retning opp) ikke møter de andre bilene før de selv er langt inne i krysset.

Fikk høre av en taxisjåfør at det tidligere var rundkjøring i krysset, men det var en slik liten rundkjøring som alle ignorerte, så det var minst en kollisjon hver dag. Et trafikklys hadde dog løst problemene.

Lenke til kommentar

Fikk høre av en taxisjåfør at det tidligere var rundkjøring i krysset, men det var en slik liten rundkjøring som alle ignorerte, så det var minst en kollisjon hver dag. Et trafikklys hadde dog løst problemene.

Kjenner ikke krysset, og bildet er ikke så bra, men ser ikke ut som det er rundkjøring og vikepliktskilt der? Ihvertfall ikke på veien som kommer fra toppen?

AtW

Lenke til kommentar

Kjenner ikke krysset, og bildet er ikke så bra, men ser ikke ut som det er rundkjøring og vikepliktskilt der? Ihvertfall ikke på veien som kommer fra toppen?

AtW

Hæ?

Lenke til kommentar

Med tanke på hvor bra trafikklyset ved nybrua fungerer, så er det nesten som om jeg tviler litt... :)

Haha, ja, det er sant. Men det krysset er noe for seg selv, da! De andre trafikklysene her i Gjøvik fungerer som i andre byer: Grønt rett før du kommer frem, og rødt hvis du har dårlig tid.

Rundkjøringen er borte for lenge siden, og ingen av veiene har vikepliktskilt. :)

Lenke til kommentar

AtW

Hæ?

Ah, riktig, klarte å overse "tidligere" oppfattet det som taxisjåføren mente det var en rundkjøring, men nesten ingen fikk det med seg :)

AtW

Lenke til kommentar

Idiot av en lastebil sjåfør som ligger alt for nærme bilen foran seg som bremser dermed hiver han seg i midt kjørefelt i rundkjøringen! Holdt på å ta hele min side så jeg ble FLY forbanna og tutet. Dermed kjørte jeg forbi han mens jeg tutet men da tutet han tilbake og da bremset jeg bare foran han.

Helvete tulling! Neste gang jeg ikke har et viktig møte så hadde jeg tatt en alvorsprat med deg!

Endret av Andzel
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Idiot av en lastebil sjåfør som ligger alt for nærme bilen foran seg som bremser dermed hiver han seg i midt kjørefelt i rundkjøringen! Holdt på å ta hele min side så jeg ble FLY forbanna og tutet. Dermed kjørte jeg forbi han mens jeg tutet men da tutet han tilbake og da bremset jeg bare foran han.

Du er med andre ord en like dårlig sjåfør selv.

Endret av sverreb
  • Liker 9
Lenke til kommentar

Håper den usmakelige oppfordringen din til drapsforsøk var en dårlig spøk og at ingen lar seg drive med til å faktisk gjøre noe sånt.

Tord: Såpass uhøflig oppførsel er som regel lett å løse med en liten tut og eventuelt rulle ned vinduet og be de flytte seg. Å bli hissig og oppføre seg som tulling (feil felt) er en heller dårlig løsning.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg var ikke "hissig tulling", ble bare fryktelig irritert når jeg parkerte senere (har en uvane med å bli irritert på ting i ettertid.) Var riktignok ikke flerfeltsvei, der formulerte jeg meg feil, det var heller feil plassering i krysset i forhold til utkjøringen. Slapp faktisk en høflig tut uten noen form for reaksjon fra dems side, så da valgte jeg heller å kjøre til side, var ingen trafikk i nærheten uansett..

• Liker 1
Lenke til kommentar

Om det kommer en buss mot deg, kjære 50+ år gamle dame, og det er biler parkert langs veien et godt stykke slik at det kun er plass til en bil om gangen. Er det da lurt å kjøre frem til bussen, som allerede har startet å kjøre forbi de parkerte bilene, slik at den må lukeparkere og du må kjøre slalom mellom bilene bak bussen og innkjørsler/hager/grusveier slik at vi alle må vente i 5 ekstra minutter? Eller er det lurt å vente slik at bussen kommer forbi?

Lenke til kommentar

Om det kommer en buss mot deg, kjære 50+ år gamle dame, og det er biler parkert langs veien et godt stykke slik at det kun er plass til en bil om gangen. Er det da lurt å kjøre frem til bussen, som allerede har startet å kjøre forbi de parkerte bilene, slik at den må lukeparkere og du må kjøre slalom mellom bilene bak bussen og innkjørsler/hager/grusveier slik at vi alle må vente i 5 ekstra minutter? Eller er det lurt å vente slik at bussen kommer forbi?

Det verste er vel og at enkelte kvinnelige billister kjører helt frem, og sperrer hele veien, og deretter krever at bussen skal rygge :p

Noen glemmer lommeboka hjemme, og andre glemmer hjernen sin hjemme.

Rart at det går så bra som det gjør egentlig.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...