Gå til innhold

Trafikalsk klagemur


Opus

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Man har jo piller som holder deg ganske våken og giret. Det er heller ikke sikkert at han gjorde det i strekk.

 

Jeg må klage litt på meg selv. På torsdag var jeg på byn, og vi har jo så fantastisk kollektivtilbud her i Bergen at det er kliss umulig å komme seg hjem på natten, uten å ta taxi, eller kjøre med venner. Så var vi en eller to for mange til at bare en tur med bilen var nok, men vi presset oss likevel inn i bilen (kjefte litt på sjåføren som kom med forslaget). Jeg tror ikke noen hadde på seg sele, bortsett fra han som kjørte, dette er noe jeg aldri hadde vært med på i edru tilstand. Hen kjørte ytterst pent og forsikrig hjem, lå et stykke under fartsgrensen, og slapp alt annet på veien forbi, så fort han så de i speilet.

Lenke til kommentar
I dag ble jeg lovlig sur på ei kjerring som kjørte foran meg i trafikken.  Hun kaklet i vei i mobiltelefonen og kjørte 30 km/h i 50-sona i ca. halvannen kilometers strekning.  P.g.a mye trafikk var det umulig å komme forbi.  :mad:

Nordmenn bruker tuta for lite.

Jeg tror ikke hun hadde hørt det, for hun virka veldig opptatt i mobilen. :!:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+891234
Sist jeg prata med ham hadde han planer om å ta lappen på nytt. Men med tanke på at han senere har fyllekjørt uten lappen (m.a.o. han lærer aldri) så tviler jeg på han egentlig får muligheten til det.

Bur han inne. :hrm:

Lenke til kommentar

Noen som har forsøkt å kjøre ut av Tønsberg en fredag ettermiddag? Dette må være den byen en bruker lengst tid for å komme seg inn i en rundkjøring.

 

Jeg mener, har folk glemt noe vesentlig når det gjelder rundkjøringer? Er det så himla vanskelig å se, vurdere og handle så trafikken kan gå noenlunde fritt og ikke sperre mulighetene helt? Neeeeeida, her skal det fylles opp til dem hekter seg på kroken til bilen foran - sperr alle inn og utkjøringer fra rundkjøringene - så blir det sikkert bra :hrm:

 

:realmad: 30 minutter på å komme seg 200 meter - det er samme tiden en bruker fra Tønsberg til Larvik på en god dag - jeg blir spik spenna gærn.....

Lenke til kommentar

Altid like morsomt med de som ikke skjønner at de blir stående i kø midt i lyskrysset. Enn om de hadde stoppa på andre siden av krysset istedet for å fylle hele krysset slik at all annen trafikk også stopper opp?

 

Og så har vi de som har glemt å krysse av for speil og blinklys på ekstrautstyrslista til sine dyre nybiler...

Lenke til kommentar

Sist jeg ble tutet på var det fordi jeg ikke kjørte ut i et kryss som var fult av biler, og jeg aldri hadde kommet gjennom før det ble rødt. Bak med hadde jeg en fyr i dyr Mercedes, mobilen trygt plassert mellom skulder og øre. Det var heller ikke bare et tut, han stod på tuten, klinte bilen opp i rumpen på min bil. Hvorfor er det alltid sånne mennesker som er utrolig heldig og aldri blir stoppet av politiet?

Lenke til kommentar
Sist jeg ble tutet på var det fordi jeg ikke kjørte ut i et kryss som var fult av biler, og jeg aldri hadde kommet gjennom før det ble rødt. Bak med hadde jeg en fyr i dyr Mercedes, mobilen trygt plassert mellom skulder og øre. Det var heller ikke bare et tut, han stod på tuten, klinte bilen opp i rumpen på min bil. Hvorfor er det alltid sånne mennesker som er utrolig heldig og aldri blir stoppet av politiet?

Hehe :) Det er i slike tilfeller jeg setter på brekket og bøyer meg ut av bilen bare for å se dumt tilbake på den tutegale personen en liten stund.. Jada, det er kun for å irritere, men når folk oppfører seg slik er jeg ikke akkurat særlig medgjørelig :innocent:

 

Over til min lille opplevelse i trafikken i dag: Kjørte nedover en lang bakke på sykkel i en 30-sone. Jeg lå ca 10 meter bak en bil som ikke kjørte hurtigere enn rundt 20-25km/t vil jeg tro. Jeg hadde et par biler en 10-15 meter bak meg igjen. I motgående står det ei jente på en scooter som vil krysse veibanen min så fort det blir klart. Jeg lå i venstre hjulbane så jenta så at jeg kom bak den første bilen. I det bilen foran meg passerer henne bremser den litt for å slippe inn en sykkelist fra høyre og avstanden mellom meg å bilen minsker til kanskje 3-4 meter. Å jadda, jenta skulle i mellom der! :roll: Hehe, fristet et lite tidels sekund å bare kjøre rett i henne, men slik tankegang i trafikken er ikke helt sunt. Jeg bommet vel med ca 20 cm på scooteren.

 

Jeg håper for hennes del det gikk opp et lys eller to for henne i den situasjonen :)

Lenke til kommentar
Bak med hadde jeg en fyr i dyr Mercedes, mobilen trygt plassert mellom skulder og øre. Det var heller ikke bare et tut, han stod på tuten, klinte bilen opp i rumpen på min bil. Hvorfor er det alltid sånne mennesker som er utrolig heldig og aldri blir stoppet av politiet?

Antageligvis fordi de merker ikke noe av en eventuell bot fra Politiet, da de har mer en nok penger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...