Gå til innhold

Trafikalsk klagemur


Opus

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Noen ganger kan det være det. Sommeren i Lofoten har 250.000 turister, noe som 50.000 i bobil. Og at det ikke er motgående trafikk betyr ikke at alle legger seg lengre ut heller, mange klistrer seg inntil scooteren i forbikjøringa.

Lenke til kommentar

Noen ganger kan det være det. Sommeren i Lofoten har 250.000 turister, noe som 50.000 i bobil. Og at det ikke er motgående trafikk betyr ikke at alle legger seg lengre ut heller, mange klistrer seg inntil scooteren i forbikjøringa.

Selvfølgelig ikke, det er en av grunnene til at man ikke skal kjøre tohjuling inn mot kanten. Men her var det vel snakk om tidstapet om man ikke får kjørt forbi. Jeg tror ikke ett scenario der man blir liggende bak i en hel mil, 3 ganger, på en ti mils kjøretur er særlig sannsynlig, har som sagt ikke opplevd å måtte ligge bak en hel mil en eneste gang, ei eller på E6 nordover.

 

AtW

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Langs E10 gjennom Lofoten er det tett med bussholdeplasser og avkjørsler. På enkelte øde strekker kan det kanskje gå 2-3 km uten sådanne, men fortsatt godt under ti mil.

10 mil på en moped er vel et altfor godt godt stykke? :p
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Langs E10 gjennom Lofoten er det tett med bussholdeplasser og avkjørsler. På enkelte øde strekker kan det kanskje gå 2-3 km uten sådanne, men fortsatt godt under ti mil.

10 mil på en moped er vel et altfor godt godt stykke? :p

Skulle vært en mil, rettet. :p

Lenke til kommentar
Typisk syklister. Er alltid noe gale med bilistene, men aldri syklistene. :nei2:

Ok, vanskelig å vite hva en gjør galt når det eneste en gjør er å bruke en offentlig vei.

 

Er uansett samme for meg om enkelte alfahannar har behov for å markere seg litt i trafikken, selv om de bryter veitrafikkloven når de legge seg på hornet, bare ser litt med undring på fenomenet. Regner med at de samme mennene passer på å skvette litt urin i nabolaget og slå seg på brystet når de ser en alfahunn de ønsker å nedlegge.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Joda, kjedlige situasjoner, men jeg husker tiden med moped. Du burde heller klage til Staten, er jo en ulempe for de som benytter moped å svinge ut hele tiden, men jeg kan tenke meg at bare tanken på at mopeder får bilister til kjøre saktere, den tanken gir vel Samferdseldepartementet liv og røre i buksa.. Forhåpentligvis ikke samferdeselsministeren selv, det hadde vært..øh..

Såvidt jeg vet lærer mopedister (eller scootister, det virker som det er flest "rosascootister" på kursene her) at man skal kjøre av for å slippe forbi. Og selv om det sikkert er kjedelig for dem å måtte gjøre det hele tiden, er det en definitiv fordel for alle parter at det gjøres.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Langs E10 gjennom Lofoten er det tett med bussholdeplasser og avkjørsler. På enkelte øde strekker kan det kanskje gå 2-3 km uten sådanne, men fortsatt godt under en mil.

Noen strekker ja, andre nei. Og i tillegg er det ikke alltid at en avkjørsel er merket, dermed må man vente lengre. Det er også svingete veier her, som gjør det verre å kjøre forbi når mopedisten er på veien.

 

Langs Lofast for eksempel er det så og si ingen (det er vel 3-4stk på 6 mil som er skikkelig merka) plasser å stoppe, og med 80-sone hele veien suger jo det. Og ja, mopeder kjører langs lofast også.

Lenke til kommentar

Langs Lofast for eksempel er det så og si ingen (det er vel 3-4stk på 6 mil som er skikkelig merka) plasser å stoppe, og med 80-sone hele veien suger jo det. Og ja, mopeder kjører langs lofast også.

Lofast har gul midtstripe hele veien og relativt liten trafikk i forhold til veistandarden. Så man skal ikke kjøre langt før det dukker opp gode forbikjøringsmuligheter.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Som sagt, sommeren kan det være mye verre etter at nettopp Lofast ble bygd. 50.000 bobilturister og en god del trailere går på den veien istedet for Skutvik-ferga nå.

 

Det er nok til å ikke få noe skikkelig forbikjøringsmulighet.

 

Faktisk har jeg bare opplevd et par ganger at jeg har kommet meg forbi med en gang, kontra iallefall et par minutter var gått, da bak en bil som kjørte sakte. Tunneller på sammenhengende lengde på over 1.4 mil, gamle Lofast med en del svinger. Det er ikke så lett som du skal ha det til.

Lenke til kommentar

Dagens klovn:

post-116700-0-47768600-1334647514_thumb.jpg

 

Foretar forbikjøringer i køtrafikk hvor alle holder fartsgrensen. Fører til nestenhendelser og masse irritasjon, og ikke minst rett ved en bakketopp hvor han kunne ha fronta med motgående. Faen for en jævla bondenisse!! Har sjelden hatt så stor lyst til å rive noen ut av bilen og by dem på kaffe og kaker!! Tosk!

Lenke til kommentar

Gammel dame på venstresida med rullator, gammel mann på høyresida, og enda en gammel dame i midten... Enveiskjørt smal gate, fortau på ene sida, ingen av dem går der.

 

Selvom dere gamlinger husker at det var to-veisgate her før, og at det ikke var fortau, så er vi ikke i 1940 lengre.

Lenke til kommentar

http://www.moss-avis...-moss-1.7186309

 

Meldingene fra ulykkesstedet tyder på at en møtende lastebil la seg inn til siden for å øke fremkommeligheten for ambulansen. I samme øyeblikk legger en personbil seg ut for å forøke å kjøre forbi lastebilen, og kolliderer da med den møtende ambulansen, sier operasjonsleder Terje Marstad i Østfold politidistrikt.

 

Uten førerkort i tillegg. Er det mulig :wallbash:

Endret av TMB
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Herregud... Godt det ikke var en pasient i ambulansen. Jeg ser for meg at hun har ligget altfor nærme lastebilen, og dermed ikke hatt sikt i motgående retning. I utgangspunktet er det idiotisk å ligge så nærme, men enda mer idiotisk å legge seg ut i motgående...

 

Men en ting irriterer meg litt med politi og ambulanser i utrykning, og det er at de ikke bruker sirenene sine i dagslys. I mørket får man lett øye på dem, men på svingete veier hvor man ikke ser lange strekningen hverken forover eller bakover kan det være skummelt med et utrykningskjøretøy som kommer susende i høy fart. Mitt inntrykk er at sirener brukes sjeldnere i Norge enn i en del andre land jeg har vært i. Men det er mulig jeg tar feil.

Endret av Hanske
Lenke til kommentar

Herregud... Godt det ikke var en pasient i ambulansen. Jeg ser for meg at hun har ligget altfor nærme lastebilen, og dermed ikke hatt sikt i motgående retning. I utgangspunktet er det idiotisk å ligge så nærme, men enda mer idiotisk å legge seg ut i motgående...

 

Men en ting irriterer meg litt med politi og ambulanser i utrykning, og det er at de ikke bruker sirenene sine i dagslys. I mørket får man lett øye på dem, men på svingete veier hvor man ikke ser lange strekningen hverken forover eller bakover kan det være skummelt med et utrykningskjøretøy som kommer susende i høy fart. Mitt inntrykk er at sirener brukes sjeldnere i Norge enn i en del andre land jeg har vært i. Men det er mulig jeg tar feil.

 

Det er forskjellige koder, du har rød, gul og grønn.

 

Rød er sirene og blålys

gul er blålys

grønn er ingenting, men hurtig kjøring.

 

Tror det var noe sånnne koder. Men igjen kan det være en rød kode men de kjører bare med blålys pga at de skal komme nærmere tyven, eller noe. Hvis de har på sirener og skal ta en tyv så hører tyven det langt unna eller drapsmannen og kan stikke av. Det skal være alvorlige ting som betyr sirener og blålys. Dermed mindre sirener. Jeg synes det er helt greit, men igjen har de enda mer ansvar.

 

 

Her om dagen kommer det en brannbil ut av en innkjøring med blålys og sirener. Jeg er i motgående kjørfelt og legger meg ut så brannbilen skulle få plass. IDioten som lå foran gasset bare på og lå i sitt kjørefelt. Uansett om de blinket som Faen og hadde på sirener. Fyren skulle vært skutt der og da sier jeg..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...