Gå til innhold

Trafikalsk klagemur


Opus

Anbefalte innlegg

God damn, jeg HATER folk som kjører vogntog og lastebiler og sånt, som gir fullstendig faen i mopedister. Kjørte i dag, i rushet, i en nokså stor rundkjøring i byen. Jeg skal til venstre, og er kommet rett frem, inn i rundkjøringa, svingt til venstre, og har da en vei på min høyre side. Ut vingler en svææær lastebil, rett foran meg, som gjør at jeg må stå på stive hjul, nesten blir påkjørt bakfra osv.

 

Forsøker naturligvis å få øyekontakt med sjåføren, men han ser totalt dust ut, og kikker bare sløvt på meg, og durer frem. Faen, altså, sånne folk kan brenne. Kjører ikke når det er FULLT i rundkjøringa, og man kjører ikke hissig i rushtrafikken i en by ass, når det gjelder fart. Planglegging, ffs!

 

....

 

 

Forøvrig så kan også folk som kjører forbi mopeder, og tror det er helt greit med en bil og en moped i ett kjørefelt, brenne opp. Det er IKKE fett å bli forbikjørt med 10 cm klaring til en hissig bil, enda mindre en buss.

 

....

 

Folk som ligger HELT oppi baken min når jeg kjører, liker jeg heller ikke. Jeg kjører så fort jeg kan, det er en grunn til at jeg ikke klarer å holde fartsgrensa. Det kommer ikke til å gå forterer av at jeg kjører med skiltet mitt oppå støtfangern din, nei, for det går bare ikke. Skal du kjøre forbi, kjør forbi, da, vel, så kan jeg hjelpe deg. Og hvis jeg legger meg ut mot midten/venstre side i kjørebanen, betyr det at du ikke får lov å kjøre forbi, fordi vi er i en tunnel med dårlig sikt, eller noe.

 

Og nei... den går ikke fortere, uansett hvor mye du maser.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Syklister i veibanen når sykkelstien går ved siden av veien, særlig hvis det er disse tullingene iført hjelm, strømpebukser, fancy jakker og ditto solbriller som tror de eier hele veien bare fordi de tråkker rundt på sykler med dekk på tykkelse med kappskiver.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Syklister i veibanen når sykkelstien går ved siden av veien, særlig hvis det er disse tullingene iført hjelm, strømpebukser, fancy jakker og ditto solbriller som tror de eier hele veien bare fordi de tråkker rundt på sykler med dekk på tykkelse med kappskiver.

Ha ha ha ha :D:D . Der fikk du sagt det, holdt på å få en slik en inn i fører siden da jeg sto og ventet på kjøre til venstre i et lyskryss i Trondheim sentrum dag.... Han viste meg fingern :D "synd jeg har så liten bil.... ønske seg lastebil ja.."

 

Vi bilister skal jo selvfølgelig være aktsome i trafikken men det får jaggu være grenser.

Lenke til kommentar

Syklister som tror de er superhelter når de har på seg tøff hjelm, sykkelbukse og briller (gjør stunts som å hoppe fra fortau til RETT FORAN bilen min, eller krysser veien (fra høyre til venstre side f. eks. uten å se seg for)

 

Eldre folk som kjører langt under fartsgrensen

 

(Kvinn)folk som snakker i mobiltelefon og derfor ikke gidder å gjøre tegn før de f. eks. bråbremser og svinger inn en annen plass

 

Edit: så noen andre hadde poengtert det med superheltene i veien rett før meg ;) bra jeg ikke er den eneste :)

Endret av cecolon
Lenke til kommentar

Kom på en ny ting... bussjåfører som snakker i mobil/skriver meldinger mens de kjører :no: Som yrkessjåfører burde de spandere på seg et handsfreesett. En ting er at det irriterer når sjåførene glemmer å stoppe på holdeplasser og liknende. I tilleg er det et ganske stort ansvar å kjøre et så stort kjøretøy med mange passasjerer, både ovenfor passasjerene og andre trafikanter.

Lenke til kommentar
Kom på en ny ting... bussjåfører som snakker i mobil/skriver meldinger mens de kjører :no: Som yrkessjåfører burde de spandere på seg et handsfreesett. En ting er at det irriterer når sjåførene glemmer å stoppe på holdeplasser og liknende. I tilleg er det et ganske stort ansvar å kjøre et så stort kjøretøy med mange passasjerer, både ovenfor passasjerene og andre trafikanter.

Noe galt med og snakke i mobilen ???

 

rent teknink er det ikke noe verre en å snakke i interntelefonen som er lov .. selv om den er mere tungvint og bruke og tar mye mere av min konsentrasjon og bruke

 

er ikke altid man får med seg at det plinger/eller ser det lill røde lyset pga at dusten plinget for LENGE siden og det er sol ute

 

og det er ikke altid at folk som skal på gir tegn tilig nokk til at vi kan stoppe og da får di vente på neste buss

 

med så mye ansvar som vi har er det vell rart at vi har en fornuftig lønn ????

 

 

 

tror ikke dere skal klage så mye på buss sjåfører som noen her gjør .. det er en EXTREMT stressende yrke som atpåtill er underbetalt og veldig lite respektert

 

og det er noen som ikke kan fatte at det ikke er mulig og holde runten i rushtrafikken

 

men men det er en ellers en veldig behaglig jobb der man treffer MASSE trivelige folk og så er det jo deilig og ikke sitte på et kontor hele dagen

Lenke til kommentar

Respekterer en del bussjåfører, men noen føler jeg ikke akkurat gjør jobben sin. Har hørt om en del som ikke gidder å ta de siste busstoppene på siste turen på dagen for å komme seg fortere hjem.. har selv opplevd å ikke få tatt siste buss flere ganger :(

 

Ang. mobiltelefon så er det påbudt ved lov å bruke håndfrisett. Holder ikke det?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...