Lami Skrevet 8. april 2012 Del Skrevet 8. april 2012 hvilket tøv de holder på med ? dette er fullstendig unødvendig Syklister vettu. Sprøyta gal og tror de eier alt og alle. 1 Lenke til kommentar
TMB Skrevet 8. april 2012 Del Skrevet 8. april 2012 Hei du som kjørte en Volvo XC70 sørover på E6 utenfor Råde ca. kl. 12 i går. Det er smart å se i speilet før du legger deg ut i venstrefeltet, jeg var 1,5m bak deg og holdt på å få hjertestans da jeg måtte bråbremse. Og til deg i den Audien litt senere, som legger deg oppi ræva mi og setter på fjernlys og blender meg for at jeg skal la deg kjøre forbi: det går an å vente til jeg faktisk har foretatt min forbikjøring; og uansett lå vi i 120 km /t, så slapp av, forbanna tulling. Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 8. april 2012 Del Skrevet 8. april 2012 hvilket tøv de holder på med ? dette er fullstendig unødvendig Syklister vettu. Sprøyta gal og tror de eier alt og alle. Først trodde jeg at det var bilistene som kranglet om hvem som skulle kjøre først , men nå så jeg hva som egentlig hendte. Forbannet idiot av en syklist Du skal holde deg bak den bilen Lenke til kommentar
A-Jay Skrevet 8. april 2012 Del Skrevet 8. april 2012 Forbannet idiot av en syklist Du skal holde deg bak den bilen Bilen byttet inn til feltet syklisten hadde, altså hadde bilen vikeplikt for sykkelen. Hadde du sagt det samme om det var en bil som ble presset ut av veien? 2 Lenke til kommentar
BaronSlask Skrevet 8. april 2012 Del Skrevet 8. april 2012 Ser ikke at syklisten gjør noe galt. Vikeplikt ved feltskifte. Bilisten bør lære seg å sjekke speil og blindsoner. Det latterligste var da han innså at han nesten hadde skapt en situasjon, så fortsetter han å kjøre. Han fikk som fortjent. Hilsen syklistmislikende bilist. 2 Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 8. april 2012 Del Skrevet 8. april 2012 Forbannet idiot av en syklist Du skal holde deg bak den bilen Bilen byttet inn til feltet syklisten hadde, altså hadde bilen vikeplikt for sykkelen. Hadde du sagt det samme om det var en bil som ble presset ut av veien? Elgen har jo vist gang på gang om at han ikke kan eller ikke bryr seg om trafikkreglene, den eneste reglen han ser ut til å følge er "syklisten har alltid skylda" AtW 4 Lenke til kommentar
Lami Skrevet 8. april 2012 Del Skrevet 8. april 2012 Typisk oppførsel til en syklist. Rive av speilet på bilen? Hva faen. Barnslig. Sku kjørt eller løpt etter og ødelagt sykkelen hans så jævlig. Lenke til kommentar
A-Jay Skrevet 8. april 2012 Del Skrevet 8. april 2012 Typisk oppførsel til en syklist. Rive av speilet på bilen? Hva faen. Barnslig. Sku kjørt eller løpt etter og ødelagt sykkelen hans så jævlig. Jeg er enig i at det er barnslig gjort å rive av speilet. Men hvor har du det fra at det er typisk syklister? Jeg som syklist ville aldri funnet på å gjort noe slikt. Og jeg er sikker på at det er mange syklister som er enig med meg i det. Og du er jammen ikke noe særlig bedre når du sier at du ville løpt etter og ødelagt sykkelen. 2 Lenke til kommentar
nomore Skrevet 8. april 2012 Del Skrevet 8. april 2012 Man kan jo si at det er typisk bilister å ikke følge vikeplikt ved feltskifte. Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 8. april 2012 Del Skrevet 8. april 2012 Forbannet idiot av en syklist Du skal holde deg bak den bilen Bilen byttet inn til feltet syklisten hadde, altså hadde bilen vikeplikt for sykkelen. Hadde du sagt det samme om det var en bil som ble presset ut av veien? Elgen har jo vist gang på gang om at han ikke kan eller ikke bryr seg om trafikkreglene, den eneste reglen han ser ut til å følge er "syklisten har alltid skylda" AtW Og du gir nesten bestandig syklister rett uansett fakta .samtidig så bruker du nesten enhver anledning til å finne feil som bilister her gjort syklisten kommer et stykke bak , kjører mellom flere av bilene. når det så er på tide med feltskifte så sniker sykelisten seg foran. bilisten tar hevn ved å kjøre inn på de samme feltet.parabelt ved syklisten siden det ikke er alt for god plass til bilen bak Da misforstår syklisten situasjonen og ødelegger speilet i frustrasjonen Så i utgangspunktet var syklisten lenger bak i køen Denne veien har heller ingen eget sykkelfelt At han ødelegger speilet gjør ikke saken bedre for syklisten At biler kjører så tett er helt vanlig når køen går så sakte Dette må også syklister ta til etterretning 1 Lenke til kommentar
nomore Skrevet 8. april 2012 Del Skrevet 8. april 2012 Så bilen hadde ikke vikeplikt ved feltskifte? Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 8. april 2012 Del Skrevet 8. april 2012 Så bilen hadde ikke vikeplikt ved feltskifte? jeg vil snu på spørsmålet og spørre om syklisten er fritatt for vikeplikt når han snor seg mellom bilene og skifter felt rett foran en av bilene. syklisten er forøvrig foran bilen når bilen skifter felt så der opprettholder bilisten vikeplikten for syklisten Lenke til kommentar
BaronSlask Skrevet 8. april 2012 Del Skrevet 8. april 2012 Er du seriøs? Hvordan du klarer å ferdes på veiene i det hele tatt med den trafikkforståelsen der er for meg et mysterium. 3 Lenke til kommentar
nomore Skrevet 8. april 2012 Del Skrevet 8. april 2012 Syklisten måtte vike for bilen som skiftet kjørefelt. Det juridiske og tekniske definisjonen på et vikepliktsbrudd. Og om du studerer filmen litt, så ser du at bilen ligger godt til venstre i kjørefeltet, åpenbart for å skifte felt, men UTEN blinklys. Dette er da når syklisten ligger bak bilen, og faktisk det tidspunktet hvor syklisten har tjangs til å få med seg at bilen skal skifte felt. Så er det en åpning, syklisten skifter felt(noe risikabelt), uten å bryte vikeplikten for noen, og havner så på siden av nevnte bil. Og først DA setter bilen på blinklyset sitt. Nå har bilen vikeplikt for syklisten, og bryter denne. 4 Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 8. april 2012 Del Skrevet 8. april 2012 Er du seriøs? Hvordan du klarer å ferdes på veiene i det hele tatt med den trafikkforståelsen der er for meg et mysterium. for meg er det et mysterium hvordan du til de grader oppfatter situasjonen så helt annerledes en det jeg oppfatter den. jeg har en mistanke om at du vektlegger helt andre ting på helt andre tidspunkter en det jeg gjør for syklisten er midt mellom 2 felt når han kjører forbi flere biler . når han så har passer alle skifter han felt foran de som står der. det er her han gjør en dum vurdering Senere får man den situasjonen der bilisten tar igjen syklisten . Der du mener at bilisten bryter vikeplikten jeg ser hele situasjonen under ett , du plukker bare ut en brøkdel av det hele Forøvrig så kan jeg ikke se at syklisten gir noe tegn til at han skal skifte felt på lik linje med bilisten som gjør den samme tabben Lenke til kommentar
BaronSlask Skrevet 8. april 2012 Del Skrevet 8. april 2012 Forøvrig så kan jeg ikke se at syklisten gir noe tegn til at han skal skifte felt på lik linje med bilisten som gjør den samme tabben Dette skal jeg si meg enig i. Hvis jeg var syklist, ville jeg skaffet meg blinklys for å skape bedre trafikkforståelse for andre rundt. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 8. april 2012 Del Skrevet 8. april 2012 (endret) for meg er det et mysterium hvordan du til de grader oppfatter situasjonen så helt annerledes en det jeg oppfatter den. jeg har en mistanke om at du vektlegger helt andre ting på helt andre tidspunkter en det jeg gjør for syklisten er midt mellom 2 felt når han kjører forbi flere biler . når han så har passer alle skifter han felt foran de som står der. det er her han gjør en dum vurdering Senere får man den situasjonen der bilisten tar igjen syklisten . Der du mener at bilisten bryter vikeplikten jeg ser hele situasjonen under ett , du plukker bare ut en brøkdel av det hele Forøvrig så kan jeg ikke se at syklisten gir noe tegn til at han skal skifte felt på lik linje med bilisten som gjør den samme tabben Det er nok sant, han vektlegger nok trafikkreglene, i motsetning til seg, som vektlegger din egen totalt manglede trafikkforståelse, som stort sett går ut på å gi syklistene skylda. Ja, det er en relativt dårlig måte å manøvrere på fra syklisten i mine øyne, og det er unødvendig å slu istykker speilet, men billisten bryter vikeplikten og setter andre trafikanter i fare. AtW Forøvrig så kan jeg ikke se at syklisten gir noe tegn til at han skal skifte felt på lik linje med bilisten som gjør den samme tabben Dette skal jeg si meg enig i. Hvis jeg var syklist, ville jeg skaffet meg blinklys for å skape bedre trafikkforståelse for andre rundt. Personlig bruker jeg armene, men har vurdert blinklys, tilgjengeligheten er dog noe dårlig, skulle ønske det var mer lagt opp for det på sykkel, mer som på motorsykkel, der det er en tilgjengelig spak man kan bruke. AtW Endret 8. april 2012 av ATWindsor Lenke til kommentar
BaronSlask Skrevet 8. april 2012 Del Skrevet 8. april 2012 Syns dette så ganske greit ut. Lenke til kommentar
sverreb Skrevet 8. april 2012 Del Skrevet 8. april 2012 Forøvrig så kan jeg ikke se at syklisten gir noe tegn til at han skal skifte felt på lik linje med bilisten som gjør den samme tabben Jeg ser ikke at syklisten skiftet felt, selv om han var helt på høyre side i kjørefeltet (T.o.m. på stripen en kort stund) Dette skal jeg si meg enig i. Hvis jeg var syklist, ville jeg skaffet meg blinklys for å skape bedre trafikkforståelse for andre rundt. Plassering i kjørebanen er stort sett en fullverdig måte å signalisere på hvis man ikke kan ta hendene av styret. Generellt i videoklippet later det til å være åpenbart at bilisten ikke bare er skyldig i vikepliktsbrudd, men også i å bruke bilen som våpen i.o.m. at vedkomne fortsatte forover mot syklisten etter at han måtte ha sett denne. Dette innebærer i praksis at bilisten med viten og vilje bruker den dødelige trusselen som bilen representerer til å få syklisten til å flytte seg. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå