Runar Skrevet 28. mars 2012 Del Skrevet 28. mars 2012 Nei, kan heller ikke se at jeg har påstått det. tuting og bruk av lys skal brukes til varsling i kritiske situasjoner. Beklager hvis jeg misforsto. Jeg ser bare ikke hva som er galt med å blinke med fjernlysene for å varsle andre om at de mangler lys. 5 Lenke til kommentar
Januar333 Skrevet 28. mars 2012 Del Skrevet 28. mars 2012 Nei, kan heller ikke se at jeg har påstått det. tuting og bruk av lys skal brukes til varsling i kritiske situasjoner. Beklager hvis jeg misforsto. Jeg ser bare ikke hva som er galt med å blinke med fjernlysene for å varsle andre om at de mangler lys. Fordi folk ser det selv og hvis normen skal være at alle skal blinke for slike ting vil det være trafikkfarlig. Lenke til kommentar
nomore Skrevet 28. mars 2012 Del Skrevet 28. mars 2012 Er du morsom? Folk ser ikke dette selv. Folk sjekker så sjeldent bilen sin at de hadde ikke merket om dørene på høyre side var byttet til en annen farge engang. Hadde det ikke vært for at mange blinker, og at de dermed tar hintet etterhvert så hadde størsteparten av Norges bilpark kjørt med et lys eller mindre. 8 Lenke til kommentar
Runar Skrevet 28. mars 2012 Del Skrevet 28. mars 2012 Fordi folk ser det selv Hvis folk ser det selv, hvorfor er det så mange som kjører rundt med kun ett lys? og hvis normen skal være at alle skal blinke for slike ting vil det være trafikkfarlig. Uenig. Hvis man mister kontrollen over å bli blinket på, har man ingenting i trafikken å gjøre. 5 Lenke til kommentar
Januar333 Skrevet 28. mars 2012 Del Skrevet 28. mars 2012 Ok, skal prøve legge om vanene mine til å blinke og bruke hornet mest mulig, skal også være meget aggresiv som å legge på hjul til folk som benytter feil fil i en rundkjøring. Oslo er jo et utstillingsvindu hvordan resten av landet kommer til å bli over tid, så greit å innfinne seg i det først som sist. At folk ikke skjønner at man skal bytte ødelagte pærer var også nytt for meg, skal huse på det neste gang jeg ser en med ødelagt pære. for han må være salig dum. Lenke til kommentar
Andzel Skrevet 28. mars 2012 Del Skrevet 28. mars 2012 Jeg blinker stadig på folk som har en pære osv. Endte med at jeg fikk takk ifra en fyr som svingte innom litt senere på samme bensinstasjon som meg. Utrolig men sant! Jeg synes det er greit, er ikke alle som sjekker at de funker og du blir ikke blendet med et lite blink! 2 Lenke til kommentar
Populært innlegg nomore Skrevet 28. mars 2012 Populært innlegg Del Skrevet 28. mars 2012 Ok, skal prøve legge om vanene mine til å blinke og bruke hornet mest mulig, skal også være meget aggresiv som å legge på hjul til folk som benytter feil fil i en rundkjøring. Oslo er jo et utstillingsvindu hvordan resten av landet kommer til å bli over tid, så greit å innfinne seg i det først som sist. Det var da fælt til overreagering og nærtaking. 10 Lenke til kommentar
TMB Skrevet 28. mars 2012 Del Skrevet 28. mars 2012 Pleier å blinke på folk som kjører med en pære (eller som har "glemt" å skru på lysene") jeg også. 3 Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 28. mars 2012 Del Skrevet 28. mars 2012 Se vedlegg. At ikke fører A orker å stoppe litt før slik at trafikk-kork unngås. Lenke til kommentar
Jakke Skrevet 28. mars 2012 Del Skrevet 28. mars 2012 Har på følelsen at freddy har "glemt" å kjøpe pære idag 4 Lenke til kommentar
Januar333 Skrevet 28. mars 2012 Del Skrevet 28. mars 2012 Pleier å blinke på folk som kjører med en pære (eller som har "glemt" å skru på lysene") jeg også. ja samtlige burde gjøre det, helst tute i tillegg. Lenke til kommentar
Sexylubb1 Skrevet 28. mars 2012 Del Skrevet 28. mars 2012 Kanskje han ikkje så fotgjengeren før det var for seint. Anyways. En kollega av meg, som jeg hadde med på opplæring, klarte å kjøre på rødt lys med en lastebil i dag. Politiet kjørte rett bak ham og hadde gjort det en stund. Utrolig nok fikk han ikke bot 1 Lenke til kommentar
jonlem Skrevet 28. mars 2012 Del Skrevet 28. mars 2012 Oslo/Østlandet ER litt mer fjollete i trafikken enn ellers i landet, det er jeg helt sikker på. I fjor sommer kjørte vi (med campingvogn) noen tusen kilometer fra østlandet, via sverige til nord-norge og tilbake gjennom norge - og det var først da vi kom tilbake til oslotraktene det begynte å bli ubehagelig .. Jeg mener, noen irriterte seg sikkert over oss langs hele ruta, men det var ingen som gjorde så mye idiotiske ting som sjåførene i og rundt Oslo gjorde. 3 Lenke til kommentar
snillekim Skrevet 28. mars 2012 Del Skrevet 28. mars 2012 Se vedlegg. At ikke fører A orker å stoppe litt før slik at trafikk-kork unngås. Jeg syntes at det er Bil B som burde vurdert om han skulle stoppet litt før. Særlig om fotgjengerfeltet hadde hatt trafikklys. 1 Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 28. mars 2012 Del Skrevet 28. mars 2012 Siste gang EVER at jeg er hyggelig og slipper en familiefar i en Avensis foran meg. Det skulle ikke vært lov til å kjøre så sakte! Type bremse ned til 10km/t foran hver bidige fartsdump, stoppe foran hver jævla rundkjøring (selvom det var klart) og ligge konstant 5-10km/t under fartsgrensa. Arrrrgh!!!! 1 Lenke til kommentar
sverreb Skrevet 28. mars 2012 Del Skrevet 28. mars 2012 Ok, skal prøve legge om vanene mine til å blinke og bruke hornet mest mulig, Bruk de heller i henhold til reglene du. Bruk av lydhorn er bare tillatt for å varsle om/unngå fare. Bruk av lyshorn er noe mer liberalt. 4 Lenke til kommentar
Jakke Skrevet 29. mars 2012 Del Skrevet 29. mars 2012 Som da langlyslyset inni bilen ikke virka, så jeg sto å lyste en svær Land Cruiser i ræva i flere mil? Han slapp meg forbi, og hev på langlysa... jeg skjønte raskt hva han ville fram til. Jaja. sånn går nu dagan. 2 Lenke til kommentar
nomore Skrevet 29. mars 2012 Del Skrevet 29. mars 2012 Åjada. Folk oppdager jo at de mangler lys selv. Måtte blinke på fem biler i dag som manglet ett eller begge lysene. Og nei, eg tutet ikke. 3 Lenke til kommentar
Andzel Skrevet 29. mars 2012 Del Skrevet 29. mars 2012 nomore du må da bruke tuten da! Er det nyeste moten ifølge freddy85 =P Lenke til kommentar
MBarne Skrevet 30. mars 2012 Del Skrevet 30. mars 2012 Åjada. Folk oppdager jo at de mangler lys selv. Måtte blinke på fem biler i dag som manglet ett eller begge lysene. Og nei, eg tutet ikke. At folk kjører uten lys på den ene siden har ofte å gjøre med at dem ikke har gidda å skifte pære, ikke at de ikke er klar over problemet. Dessuten er mange nye biler idag utstyrt med varsellys når en pære går. Ellers må jo bilister som ikke vet hvor gasspedalen er være det mest irriterende som finnes. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå