sinnaelgen Skrevet 14. mars 2012 Del Skrevet 14. mars 2012 den andre elgen skrev 13. mars 2012 - 18:36: At det klages fordi mange klager på prisen viser litt om hvor mye man tenker på andre menisker. Man kan ikke alltid bruke de som har mest penger som eksempel. Men det er det altså ingen som gjør her ..? Det er snakk om et gjennomsnitt. Det fanger selvfølgelig ikke opp de som har aller dårligst råd, men det er heller ikke poenget i slike saker. Da er det gjennomsnittet man bruker. jeg regner med at det er lov å ta med det som også skjer utenfor forumet . Bare fordi noen er rike og andre er fattige så skal det altså være de rike som skal slippe unna avgiften men de fattige skal rammes hardt når det gelder bilavgiftene ? De fleste som er for miljø driter mer eller mindre i hvordan folk har det så lenge det betaler det de mener er riktig pris for å bruke olje. Poenget med prisen er jo å begrense forbruket. Problemet er at det skjer ikke i noen særlig grad , da man ikke har gode nok alternativer til transport Derimot så for man et press mot inflasjonen i form av lønnskrav. I verste fall så risikerer det som ikke har råd å måtte si oppe jobben fordi de makter ikke å komme seg dit tidsnok når de ikke langer har råd til drivstoffet bilen krever . Skal disse leve på trygd ? Lenke til kommentar
jonlem Skrevet 14. mars 2012 Del Skrevet 14. mars 2012 Du glemte en vesentlig ting, i tillegg til at vi mangler et fullgodt alternativ. Prisene er ennå for lave. De aller, aller fleste har ennå råd til å kjøre bil uten å grine av det. Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 14. mars 2012 Del Skrevet 14. mars 2012 (endret) Du glemte en vesentlig ting, i tillegg til at vi mangler et fullgodt alternativ. Prisene er ennå for lave. De aller, aller fleste har ennå råd til å kjøre bil uten å grine av det. Det fleste har råd til brukt bil , noen har råd til helt ny bil problemet med mange av bruktbilene er nettopp forbruket av drivstoff Og en vesentlig ting : sikkerheten. Det er ikke mange barnefamilier som har råd til 2 biler fordelt på ca en halv million kr. Hvor lenge skal staten lobbe folket for penger før de gir noe tilbake ? Endret 14. mars 2012 av den andre elgen Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 16. mars 2012 Del Skrevet 16. mars 2012 (endret) Hva er et prøvekjennemerke? nevermind, nummerskilt heter tydligvis "kjennemerke".... huff og nuff, nøyaktig som at klutsch heter avkoblingsbedal Endret 16. mars 2012 av del_diablo Lenke til kommentar
Sheldon C Skrevet 16. mars 2012 Del Skrevet 16. mars 2012 Til dere Audisjåfører som har til vane å klistre dere på støtfangeren på bilen foran. Forstår at dere driter i sikkerheten til andre trafikanter, men kanskje denne linken kan få dere til å endre kjøremønster, dere kan nemlig få riper i lakken på egoistdoningen deres!! http://bil.aftenbladet.no/bil/Piggfrie-dekk-gir-knuste-frontruter-17605.html 3 Lenke til kommentar
SKAÐI Skrevet 17. mars 2012 Del Skrevet 17. mars 2012 Haha, digger at første kommentar er en som klager på steinsprut.. Jeg tipper han er en av audi'ene som ligger klistra i ræva, og dermed oppnår mye steinsprut! Lenke til kommentar
Sexylubb1 Skrevet 24. mars 2012 Del Skrevet 24. mars 2012 Lå en bil bak meg i en mil nettopp. Fine forhold, masse rette strekk, jeg ligger som vanlig et par kilometer over fartsgrensa (nei, ikke over 60 på speedometeret). Allikevel føler han bak for å ligge ca en meter bak ræva mi. Mens han snakker i mobiltelefon. /sigh 1 Lenke til kommentar
snillekim Skrevet 26. mars 2012 Del Skrevet 26. mars 2012 Lå en bil bak meg i en mil nettopp. Fine forhold, masse rette strekk, jeg ligger som vanlig et par kilometer over fartsgrensa (nei, ikke over 60 på speedometeret). Allikevel føler han bak for å ligge ca en meter bak ræva mi. Mens han snakker i mobiltelefon. /sigh Den billisten bak deg vil selvsagt forbi, siden han syntes at du kjører for sakte. Du har selvsagt ikke plikt til å stoppe eller slippe den billisten forbi. Men det kan være lurt å tenke på hva som er trygt for deg og. Jeg ville slippet bilen forbi. Enkelte førere blir og mer stresset om de har en slik fører 1 meter bak seg. Særlig om bilen bak hadde f.eks blinket med lysene, så kunne det være noe som virkelig hastet. Lenke til kommentar
Sexylubb1 Skrevet 26. mars 2012 Del Skrevet 26. mars 2012 Den billisten bak deg vil selvsagt forbi, siden han syntes at du kjører for sakte. Du har selvsagt ikke plikt til å stoppe eller slippe den billisten forbi. Men det kan være lurt å tenke på hva som er trygt for deg og. Jeg ville slippet bilen forbi. Enkelte førere blir og mer stresset om de har en slik fører 1 meter bak seg. Særlig om bilen bak hadde f.eks blinket med lysene, så kunne det være noe som virkelig hastet. Du la ikke merke til at jeg skrev det var masse rette strekk? Han kunne fint kjørt forbi om han ville. Han gav heller ingen tegn til at han ville dette. Lenke til kommentar
Sheldon C Skrevet 26. mars 2012 Del Skrevet 26. mars 2012 Den billisten bak deg vil selvsagt forbi, siden han syntes at du kjører for sakte. Du har selvsagt ikke plikt til å stoppe eller slippe den billisten forbi. Men det kan være lurt å tenke på hva som er trygt for deg og. Jeg ville slippet bilen forbi. Enkelte førere blir og mer stresset om de har en slik fører 1 meter bak seg. Særlig om bilen bak hadde f.eks blinket med lysene, så kunne det være noe som virkelig hastet. Du la ikke merke til at jeg skrev det var masse rette strekk? Han kunne fint kjørt forbi om han ville. Han gav heller ingen tegn til at han ville dette. I slike tilfeller bør du signalisere til vedkommende at du ikke er komfortabel med situasjonen. Marker med et par lette trykk på bremsepedalen samtidig som du holder hånden opp til midtspeilen. Veldig mange pleier å ta hintet da. Alternativt signaliserer du at du vil ha vedkommende forbi. Når du ser det er klar bane i begynnelsen av et rettstrekk så gir du et par høyreblink samtidig som du legger deg ekstra langt ut til høyre. Lenke til kommentar
Sexylubb1 Skrevet 26. mars 2012 Del Skrevet 26. mars 2012 I slike tilfeller bør du signalisere til vedkommende at du ikke er komfortabel med situasjonen. Marker med et par lette trykk på bremsepedalen samtidig som du holder hånden opp til midtspeilen. Veldig mange pleier å ta hintet da. Dette gjorde jeg selvsagt. Uten fingeren i speilet da. Når jeg tenker meg om var det et strekke med dobbel veibane og. Han kjørte ikke forbi der heller. Lenke til kommentar
nomore Skrevet 26. mars 2012 Del Skrevet 26. mars 2012 Er du ukomfortabel med avstanden vedkommende bak deg holder til deg, så setter du ned hastigheten til avstanden er komfortabel. Lenke til kommentar
Sexylubb1 Skrevet 26. mars 2012 Del Skrevet 26. mars 2012 Jeg er da klar over det! Jeg klaget bare jeg. Det er vel det denne tråden er til for? 4 Lenke til kommentar
Konformisten Skrevet 26. mars 2012 Del Skrevet 26. mars 2012 I slike tilfeller bør du signalisere til vedkommende at du ikke er komfortabel med situasjonen. Marker med et par lette trykk på bremsepedalen samtidig som du holder hånden opp til midtspeilen. Veldig mange pleier å ta hintet da. Alternativt signaliserer du at du vil ha vedkommende forbi. Når du ser det er klar bane i begynnelsen av et rettstrekk så gir du et par høyreblink samtidig som du legger deg ekstra langt ut til høyre. Alternativt: Bråbrems gjentatte ganger mens du viser fingeren i speilet. Pass på å gi på litt mens vedkommende kjører forbi. Til slutt legger du deg en halvmeter bak sistnevnte i en mil mens du viser fingeren i frontruta. Lenke til kommentar
nomore Skrevet 26. mars 2012 Del Skrevet 26. mars 2012 Ja. To feil gjør jo en rett? Bråbremsing uten grunn er uforsvarlig. Det samme er å øke hastigheten når noen prøver å kjøre forbi, og ikke minst kjøre for nærme bilen forran deg. Håpløst forslag. 3 Lenke til kommentar
Konformisten Skrevet 26. mars 2012 Del Skrevet 26. mars 2012 Ok, så du tror de vil slutte å dilte etter forankjørende helt av seg selv? Min erfaring er at man må la dem smake sin egen medisin. Lenke til kommentar
nomore Skrevet 26. mars 2012 Del Skrevet 26. mars 2012 Så du tror at å bråbremse uten grunn, akselerere når de skal forbi og ligge nærme øker toleransen for medtrafikanter og bidrar til et bedre kjøremønster, mykere trafikkflyt og mer harmoni hos sjåføren? 1 Lenke til kommentar
sverreb Skrevet 26. mars 2012 Del Skrevet 26. mars 2012 Ok, så du tror de vil slutte å dilte etter forankjørende helt av seg selv? Min erfaring er at man må la dem smake sin egen medisin. Selvtekt er ikke et akseptabelt virkemiddel. Spesielt når det innebærer brudd på lover og regler samt å utsette seg selv og andre for fare. Denne typen situasjon er veldig enkel å håndtere. Bare reduser hastigheten kontrollert til avstanden er trygg, da kjører de fleste forbi av seg selv. Om det ikke virker kan man vurdere å stoppe på et trygt sted for å fremtvinge en forbikjøring. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå