Gå til innhold

Trafikalsk klagemur


Opus

Anbefalte innlegg

Dette gjør meg forbanna:

 

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=284898

 

Ikke trafikksikkerhetsarbeid, kun pengeinnkreving.

 

Bruk din laservarsler med god samvittighet....

Må nok si meg sterkt uenig der.

 

- En del av hastighetene i den kontrollen ble målt til 110 km/t i 60-sonen

 

Det er tross alt hele 50 km over lovlig hastighet..

 

Rogaland og Agder UP håvet inn 500000 kroner i fartsbøter på tre timer.

 

Dette sier vel litt om hvor mange som kjørte for fort.

 

Moralen er: hold fartsgrensa.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tåkelys i tussmørket er fine greier gitt.

Av og til når jeg møter sånen så "blender jeg ned" ved bare å slå av ekstralysene.

Regner med det er passe palgsomt å møte bil med irriterende sterke nærlys. :devil:

 

Noe som ergrer meg noe så alldeles forferdelig er dette stykket her med vei, omkjøringsveien mellom Nardo og Sorgenfir o Trondheim.

Ikke at det er noe galt med veien men de som skal sørover på E6 holder først høyre og rett før veien deler seg og høyrefeltet går ned til sluppen da skal alle bilistene presse seg inn i køen i venstre fila for å komme ut på E6.

Grunnen til at mange gjør dette er at det er normalt med kø i venstre fila nettop på grunn av at det er så mange som skifter felt rett før veien deler seg, så mange holder høyre for å slippe unna køen og presser seg inn nederst.

Hadde alle som skulle til venstre holdt venstre felt allerede fra under rundkjøringa på Nardo hadde det ikke vært kø i venstrefila. :wallbash:

post-161-1124810995_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Dette gjør meg forbanna:

 

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=284898

 

Ikke trafikksikkerhetsarbeid, kun pengeinnkreving.

 

Bruk din laservarsler med god samvittighet....

Må nok si meg sterkt uenig der.

 

- En del av hastighetene i den kontrollen ble målt til 110 km/t i 60-sonen

 

Det er tross alt hele 50 km over lovlig hastighet..

 

Rogaland og Agder UP håvet inn 500000 kroner i fartsbøter på tre timer.

 

Dette sier vel litt om hvor mange som kjørte for fort.

 

Moralen er: hold fartsgrensa.

dett er snakk om en strekning på MAX 500 meter med 90 på begge sidene , er helt laterlig at det blir satt ned til 60km/t på den plassen

 

det er jo selvfølglig pga bommen at hastigheten er satt ned , men folk er allerde iritert pga det og betale i bomme og vi i verfall ikke måtte slakke ned 30km/t for og akselrere opp i 90 rett etter på , det er rett og slett sløsing med bensin og bremser .

Lenke til kommentar
Noe som ergrer meg noe så alldeles forferdelig er dette stykket her med vei, omkjøringsveien mellom Nardo og Sorgenfir o Trondheim.

Ikke at det er noe galt med veien men de som skal sørover på E6 holder først høyre og rett før veien deler seg og høyrefeltet går ned til sluppen da skal alle bilistene presse seg inn i køen i venstre fila for å komme ut på E6.

Grunnen til at mange gjør dette er at det er normalt med kø i venstre fila nettop på grunn av at det er så mange som skifter felt rett før veien deler seg, så mange holder høyre for å slippe unna køen og presser seg inn nederst.

Hadde alle som skulle til venstre holdt venstre felt allerede fra under rundkjøringa på Nardo hadde det ikke vært kø i venstrefila. :wallbash:

Mye av grunnen til køen på denne veien er påkjøringsrampen som kommer opp fra siemensbygget. De som kommer her og skal sørover må krysse høyre felt (som går mot byåsen) og deretter presse seg inn i venstre felt som går sørover.

 

Ofte er det også kø i sluppenveien/tempeveien og på brua over til osloveien. Dette fører til at trafikken i høyre felt på omkjøringsveien ikke klarer å komme seg videre og blir stående bom fast. Dermed blir det kø i høyrefeltet og bilene som planla å snike seg forbi for så å bytte til venstre felt begynner "flettinga" lenger og lenger oppover slik at bilister som allerede ligger i venstre felt må bremse tidligere og tidligere. Til slutt tetner trafikken til og begge feltene går i 5 km/t...

 

Dårlig skilting må ta noe av skylda. Vanligvis er høyre felt gjennomgående, men her er det motsatt og skiltet som forteller det står ikke før man nærmest er på avkjøringa

 

Sjeleglad for at jeg slipper den veien der hver dag i rushtiden :whistle:

Lenke til kommentar

Jeg kjører denne veien nesten hver dag i rushen og gjerne flere ganger for dagen og ser det samme igjen og igjen.

Køen i venstrefila begynner gjerne ved Nardo rundkjøringa.

På dette punktet svinger de fleste bilene som kommer bakfra over i høyre feltet som ikke har kø.

Samme bilene presser seg over i venstrefila rett før avkjøringa til sluppen og da så tett som mulig opp til avkjøringa for å snika så langt som mulig.

Dette skjer igjen og igjen, ser det hver dag både når jeg sitter i den køen i venstre felt og skall opp okstabakkene og når jeg kjører høyre for å komme over sluppenbrua.

Den trafikken som kommer fra Siemenspåkjøringa er så liten at det har nesten ikke noe å si.

 

Er det en dyr Merzedes eller BMW kan du ta gift på at bilen følger dette mønsteret.

Endret av perpyro
Lenke til kommentar
Har ikke så mye med trafikken å gjøre, men jeg irriterer meg på de som parkerer foran bensinpumpene mens de går inn på stasjonen.

De som gjør dette er gjerne de samme som parkerer bilen halvveis inn i gangen når de skal på rema.

Ja det er irriterende når folk mister bilene sine klin i utgangsdøra som selvfølgelig er på motsatt side av 95 Oktan bensinpumpa.

 

Når vi først er inne på bensinstasjoner så hater jeg folk som benytter kortpumpa men velger å gå inn for å betale kontant. :mad:

Lenke til kommentar
Tåkelys i tussmørket er fine greier gitt.

Av og til når jeg møter sånen så "blender jeg ned" ved bare å slå av ekstralysene.

Regner med det er passe palgsomt å møte bil med irriterende sterke nærlys. :devil:

Blir også forbanna på de som kjører med tåkelys. Hvis jeg møter på en bil med tåkelys så skrur jeg ofte bare av tusenmetringene så kan han selv få oppleve hvor jævlig det er med tåkelys i mørket. Hvis han kjører med langlys+tåkelys så kan jeg finne på å skyte tusenmetringene rett i trynet på han/hun. Det er ikke spesielt lurt, men guuuud hvor deilig det er :evil:

Lenke til kommentar
Når vi først er inne på bensinstasjoner så hater jeg folk som benytter kortpumpa men velger å gå inn for å betale kontant. :mad:

...eller går inn og drar kortet inne.

Grunnen for dette er at de må kjøpe røyk, kaffe og bolle før de kjører videre. Hadde det vært uteservering ved pumpene hadde problemet vært unngått :whistle::innocent:

Endret av skinner
Lenke til kommentar
Irriterer meg voldsomt over folk som ligger i venstre felt på tofeltsvei, uten å holde høyere hastighet enn de i høyre felt, når det er normalt med trafikk. Enten får man ligge til høyre, eller så får man bruke feltet for det det er godt for.

Okey, sikkert veldig irriterende, men det er da overhode ikke noe ulovlig ved det ... To eller flere felt i hver rettning er faktisk til for å få mer trafikk unna, ikke for at folk skal ha en mulighet til å kjøre forbi andre.

Lenke til kommentar

PP. Ved kjøring på flerfelts vei skal man normalt velge det høyre feltet. Venstre felt skal benyttes unntaksvis, f.eks. ved forbikjøring, tett trafikk, ved skilting, utrykning osv.

 

Uansett er det jo en annen ting om det er lov eller ikke. Det er normalt sett lov å være idiot i trafikken, og unngå totalt å samarbeide, men det er normalt ikke tilrådelig.

 

(Hvis det er plass i høyre felt, og bilisten holder samme fart som flyten i høyre felt, og folk ønsker å kjøre forbi i venstre felt, bør ikke da bilisten slippe vedkommende forbi? Minner i samme henseende om at forbikjøring på høyre side normalt sett ikke er tillatt.)

Lenke til kommentar
(Hvis det er plass i høyre felt, og bilisten holder samme fart som flyten i høyre felt, og folk ønsker å kjøre forbi i venstre felt, bør ikke da bilisten slippe vedkommende forbi? Minner i samme henseende om at forbikjøring på høyre side normalt sett ikke er tillatt.)

Unntaket er hvis trafikkflyten står for det.

 

Uannsett. Sett at begge feltene holder lovlig fart. Mener du virkelig da at folk skal tette til høyrefeltet? Du må huske på at den gjennomsnittlige billisten i Norge regelrett stinker i køer selv om det er veldig god avstand mellom bilene. Bremser en person såvidt litt kan du være sikker på at den kommer til å forplante seg bakover.

Endret av Ernie
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...